Jump to content

Aftonbladet fungerar inte


kicken
 Share

Recommended Posts

Hej! Nu är det så att Aftonbladet varit nere för mig i snart tre dagar och jag har frågat annat folk om det är samma för dom, men AB är uppe för allihopa. Så vad kan felet vara? Jag har rensat ut känslig data och rensat cachen. Men inget fungerar. Det kom tillbaka lite en gång i förrgår i ungefär 15 minuter för att sedan försvinna igen. Nu får jag bara felmeddelande när jag ska gå in på AB. Så, någon som har någon aning om vad det kan vara?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har varit IP-bannad i flera månader.

Edit;

testa att pinga aftonbladet i CMD kicken.

ping www.aftonbladet.se

Testa även att gå in via proxy: www.hidemyass.com.

Haha, du skojar med mig. Det är så att jag kan gå in via proxy, men inte utan. Kan det vara så att jag har blivit bannad precis som dig? Haha, sjukt. Iaf, stora tack till dig!

--

Förresten, min CMD har inte fungerat heller i flera månader. Jag får upp följande felkod:

---------------------------

cmd

---------------------------

cmd is not a valid Win32 application.

---------------------------

OK

---------------------------

...

Har du någon aning om vad det kan vara? Är det värt att skapa en tråd för endaste det för jag skulle behöva CMD att börja fungera igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du någon aning om vad det kan vara? Är det värt att skapa en tråd för endaste det för jag skulle behöva CMD att börja fungera igen.

Får du fram ett felmeddelande som säger så eller står det så i cmd-fönstret? Du kör via "kör" eller?

Gå och kolla i WINDOWS -> system32 efter "cmd.exe".

Edit: samt "cmd.com". Har du "cmd.com" så är det troligtvis den som fuckar upp det när du kör cmd från "kör". Testa då att döpa om den till typ "cmd.lololololol" och se om det funkar.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får du fram ett felmeddelande som säger så eller står det så i cmd-fönstret? Du kör via "kör" eller?

Gå och kolla i WINDOWS -> system32 efter "cmd.exe".

Yes, jag går in via kör och då får jag det felmeddelandet som jag klistrade in där uppe.

Och Cmd.exe finns i system32-mappen och när jag sätter igång den därifrån fungerar det.

Men när jag väl nu gör något inne i CMD så får jag upp "Access denied". Mycket konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du letat efter "cmd.com"? Om du hittar den så är det spyware, annars... korrupt fil?

Cmd.Com hittar jag då ingestans. Men jag kan misstänka att den kan ligga någon annanstans så jag får göra en sökning lite senare. Men det har besvärat mig ganska länge. CMD är ingenting man kan återställa på något annat vis än en formatering, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Nu är det så att Aftonbladet varit nere för mig i snart tre dagar och jag har frågat annat folk om det är samma för dom, men AB är uppe för allihopa. Så vad kan felet vara? Jag har rensat ut känslig data och rensat cachen. Men inget fungerar. Det kom tillbaka lite en gång i förrgår i ungefär 15 minuter för att sedan försvinna igen. Nu får jag bara felmeddelande när jag ska gå in på AB. Så, någon som har någon aning om vad det kan vara?

Du är bannad, men ärligt talat, vem bryr sig om feta lögnare som de på Aftonhoran? Det finns bättre tidningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...