Jump to content

Bilfysiken och styrningen.


VickeX
 Share

Bilfysik och styrning  

42 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Nja, bilfysiken är bra men styrningen är dålig.

Styrningen är inte dålig, men jag gillar den inte än. Det lär ta tid att vänja sig och när man väl vant sig så lär man älska det. Men nu direkt så är man ovan, men votade ändå på det. Bilfysiken är fantastiskt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bilfysiken är underbar och väldigt detaljerad. Med glas som spricker och mycket annat.

Men styrningen käns lite väl överdriven, känns som om man glider omkring med blanka däck på väldigt hal is. Även om man kör väldigt sakta så räcker det med en liten handbroms och hela bilen snurrar. Lite väl övedrivet om jag får säga mitt. Sen är svängradien väldigt dålig, har dock inte kört igenom alla bilar, men men.

Tar nog ett par timmar innan man kommer in i det och kan ta svängarna ordentligt, med det är dock inte så lätt att träna på det när de är bilar och folk överallt i denna jävulskt detaljerade stad. Bakom varje hörn händer det något nytt:)

Men ett underbart spel sett över det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att bilfysiken är bra, men inte fantastisk. Jag ser fortfarande en massa overkliga tendenser. Delvis så tycker jag att bilarna fortfarande, tro det eller ej är lite lätta, och sedan så har dom alla en sådan enorm stötdämpning. Men jag säger inte att den är dålig. Den ÄR bra och en definitiv förbättring sedan de tidigare spelen. Och jag har inga problem med styrningen. :D Antar att jag är för pro för det. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att bilfysiken är bra, men inte fantastisk. Jag ser fortfarande en massa overkliga tendenser. Delvis så tycker jag att bilarna fortfarande, tro det eller ej är lite lätta, och sedan så har dom alla en sådan enorm stötdämpning. Men jag säger inte att den är dålig. Den ÄR bra och en definitiv förbättring sedan de tidigare spelen. Och jag har inga problem med styrningen. :D Antar att jag är för pro för det. :confused:

Något som jag missade att ta upp är att man inte längre kan flytta bilar själv. (Springa mot dem så att dem glider iväg) Och ja, bilarna känns väldigt lätta...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ni känt hur bilfysiken ändras när det regnar. Helt underbart. Det blir sjukt svårt att ta skarpa svängar och ö.h.t att köra.

Japp, såg det idag! Började regna lite opassande dock ;8 4 StarZ^

Edit - Tycker både styrnigen och fysiken är bra. Måste bara vänja sig vid det efter att presis kört igenom SA.

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fysiken är bra tycker jag men styrningen, not so much. Det går bra att göra och sväntga mellan bilar på raksträckor men svängarna är mardrömmar... speciellt skarpa kurvor. Det är typ omöjligt att hålla bilen på rätt sida av vägen för i alla svängar så blir det trögt och den åker över på fel sida. Handbromsen går inte längre att använda till det för så svänger bilen helt om. Och jag trycker helatiden på X istället för bromsen vilket leder till krockar, överkörda fotjängare och irriterande fastagning av polisen i biljakter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fysiken är bra tycker jag men styrningen, not so much. Det går bra att göra och sväntga mellan bilar på raksträckor men svängarna är mardrömmar... speciellt skarpa kurvor. Det är typ omöjligt att hålla bilen på rätt sida av vägen för i alla svängar så blir det trögt och den åker över på fel sida. Handbromsen går inte längre att använda till det för så svänger bilen helt om. Och jag trycker helatiden på X istället för bromsen vilket leder till krockar, överkörda fotjängare och irriterande fastagning av polisen i biljakter.

Låter som att träning behövs, mycket träning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äh, har man kört en del simulatorbilspel får man häng på det rätt snabbt.

Man kastar upp bilen i ett förställ in i kurvorna, alternativt petar till handbromsen precis när man ska till och svänga + att man inte kan åka 500 km/h genom kurvorna...

Funkar skitbra imo! 20x bättre än SA och VC.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...