Jump to content

Val av laptop?


Merkky
 Share

Recommended Posts

Hjälp mig välja nåt vettigt, ska inte spela särskilt mycket, men jag kommer att köra många av Adobe-programmen och vill ha stor hårddisk. Den ska ligga runt 10000, gärna lite under.

Alternativ 1 - Den dator jag blänger mot nu, kommentera, kom med andra förslag!

Edit: Just ja, den ska köpas på affär, inte beställas.

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hjälp mig välja nåt vettigt, ska inte spela särskilt mycket, men jag kommer att köra många av Adobe-programmen och vill ha stor hårddisk. Den ska ligga runt 10000, gärna lite under.

Alternativ 1 - Den dator jag blänger mot nu, kommentera, kom med andra förslag!

Edit: Just ja, den ska köpas på affär, inte beställas.

Nu är jag ju inte en expert men jag tror att den ser bra ut, men pröva att gå in på www.zepto.se, tror dom har bra datorer, och så kan du pilla ihop lite själv också.

Edit: Stavfel.

Redigerad av LMG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hjälp mig välja nåt vettigt, ska inte spela särskilt mycket, men jag kommer att köra många av Adobe-programmen och vill ha stor hårddisk. Den ska ligga runt 10000, gärna lite under.

Alternativ 1 - Den dator jag blänger mot nu, kommentera, kom med andra förslag!

Edit: Just ja, den ska köpas på affär, inte beställas.

Ska du ha den till Adobeprogrammen så är ju skärmstorleken viktig, satsa på 17".

Jag ska också få en lappy till hösten när jag börjar plugga :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska du ha den till Adobeprogrammen så är ju skärmstorleken viktig, satsa på 17".

Trams.

Jag växlar mellan 22" och 14", båda funkar precis lika bra att använda Adobes program med. Så länge man har bra upplösning så är storleken inte så betydelsefull.

Vill man ha en bärbar dator väljer man högst 15".

Merkky: Datorerna du länkat till, där info framgår, sviktar alla på upplösningen. 1280x800 kan bli irriterande, välj dator med minst 1440x900

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är i samma sits som du, och det lutar för min del mot den här. Planerar att använda den för grafikarbeten, spel, filmer, och ha den som en... laptop, inte främst en bärbar dator. Och 15" widescreen duger bra til latt jobba i Adobe-program med, så länge upplösningen är okej.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trams.

Jag växlar mellan 22" och 14", båda funkar precis lika bra att använda Adobes program med. Så länge man har bra upplösning så är storleken inte så betydelsefull.

Vill man ha en bärbar dator väljer man högst 15".

Merkky: Datorerna du länkat till, där info framgår, sviktar alla på upplösningen. 1280x800 kan bli irriterande, välj dator med minst 1440x900

Jag stör mig också på den upplösningen, ska till affären och kolla imårrn. Speciellt på Vista, där alla ikoner är så stora och saker tar så mycket plats.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trams.

Jag växlar mellan 22" och 14", båda funkar precis lika bra att använda Adobes program med. Så länge man har bra upplösning så är storleken inte så betydelsefull.

Vill man ha en bärbar dator väljer man högst 15".

Merkky: Datorerna du länkat till, där info framgår, sviktar alla på upplösningen. 1280x800 kan bli irriterande, välj dator med minst 1440x900

En skärm med minst 1440x900 blir oftast 17". Jag kollade på de poluläraste ~15 tummarna på pricerunner och alla låg på 1280x800.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det lär bli en MacBook Pro i USA!

$1999 = 11 994kr (kostar 17 495 i Sverige)

  • * 2.4GHz Core 2 Duo de Intel
  • * Upplösningen 1440 x 900 (15")
  • * 2 GB minne
  • * Hårddisk på 200 GB
  • * 8x SuperDrive för skivor i dubbla lager
  • * NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 256 MB SDRAM

Helst hade man kanske tagit 4 gig RAM istället och ett 512MB-graffekort men då blir det några tusen till...

Så mumsig!

design_hero20080226_996007_0.jpg

design_gal04_20080226_996007_1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det lär bli en MacBook Pro i USA!

$1999 = 11 994kr (kostar 17 495 i Sverige)

  • * 2.4GHz Core 2 Duo de Intel
  • * Upplösningen 1440 x 900 (15")
  • * 2 GB minne
  • * Hårddisk på 200 GB
  • * 8x SuperDrive för skivor i dubbla lager
  • * NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 256 MB SDRAM

Helst hade man kanske tagit 4 gig RAM istället och ett 512MB-graffekort men då blir det några tusen till...

Så mumsig!

Får man fråga vad du ska ha Macbooken till?, Spel?. Av vad jag har hört så är Macbook väldigt bra ifall du håller på med Ljud, bild och video-redigering.

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...