Jump to content

Ny MP3.


Sniper
 Share

Recommended Posts

Ska till USA i nästa vecka... och dollarn är låg :confused:

Därför ska det bli en ny MP3.

Just nu står det mellan Zune, 80GB (den nya) eller Ipod Touch 32GB eller Ipod Classic 160GB.

Zune = 1500kr

Ipod Touch =3000kr

Ipod Classic = ~2200kr

Vad tycker ni?

Jag ska mest använda den för musik, till och från skolan, samt filmer och såndant när jag reser någonstans. (Hade passat bra på planet till USA... 10 timmar dötid :whistling:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jadu, jag tror MyStiC, päronpung och jag hade en diskussion vilken iPod som var bäst för ett tag sen.. Det slutade med att MyStiC köpte en Touch och jag en 80GB Classic. :confused:

Jag tycker Classicen är bäst för den är förbaskat snygg (retro som fan), relativt billig och jag kan använda den som extern hårddisk också. :whistling:

Touchen är iof väldigt fin den också med sin stora skärm och touchscreen, men har inte alls lika mycket utrymme som Classic (som är billigare dessutom).

Edit: Slutsats: Har du pengar och inte tänker använda mediaspelaren som extern hårddisk så ska du köra på touchen!

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

480x320 3.5" vs 320x240 2.5".

Det är egentligen det jag ser som kukmätningen. Zunen räknas bort direkt, jävla copycat skräp.

Personligen skulle jag välja en touch, just för att den blir mer en multimedia än mp3. Touchscreen och större skärm för film, och ändå en bra mp3. Ser inte hur du ska lyckas fylla 160GB med musik du gillar och kommer lyssna på ofta (visst, man kan skrapa ihop 160GB men mycket kommer vara skit man inte lyssnar på).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag äger själv en iPod Touch, 8GB, och är mycket nöjd själv. :)

Jailbreaka iPoden (Vilket jag själv har gjort) dvs att du låser upp den med nytt hackat firmwire , då kan du installera massor olika applications (program).

Tillexempel så kan du installera Nintendo 64 emulator eller Playstation 1 emulator, spelen flyter på väldigt bra för den delen också. :confused:

Edit: Du behöver knappast mer än 8GB minne sålänge du inte lyssnar på 40 eller mer album per dag, vilket jag knappast tror att du gör.

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...