Jump to content

Iphone i Kina?


DizzY
 Share

Recommended Posts

Applesaker att alltid (?) billigare hos återförsäljare i USA.

En polare köpte Iphone hos Apple i New York för 200 dollar, vad är det i svenska? ca 1600:-? när den kommer till Sverige så lär den väl inte ligga under 3000:- iaf? så ja, man ska nog satsa på att köpa Appleprodukter från USA.

Nu kanske du ska till Kina eller nått, därav att du frågar om just priset i Kina, du kan säkert hitta den billigt där också, men om jag vore du och hade möjlighet så skulle jag köpa den från USA.

Någon som vet när den kommer till Sverige? jag är sugen som fan på en Ipod Touch men funderar även på en ny mobil, så jag tänkte slå två flugor i en smäll med Iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

It should come as little surprise that electronics are priced a little differently depending on where you�re living, because of various logistics issues (shipping costs, for example) and taxes, levies, and surcharges.

That�s why while you can buy an iPod Nano for $249 in the United States (through legitimate means, let�s not bring grey-market warez into the picture), it will cost you a touch more in London ($286), Shanghai ($299), and Moscow ($299). However, the one country that seems to gouge its gadget lovers the most is Argentina.

Ja, där ser du DizzY.

Kiedis; är du säker att det var 200 dollar? Kan knappast vara ny då? Vet att de sålde ut 4GB-versionen för 299 när den skulle rensas från hyllorna. 200 dollar är cirkus 1300, men sedan tillkommer det lokala skatter (oftast) på några procent.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kiedis; är du säker att det var 200 dollar? Kan knappast vara ny då? Vet att de sålde ut 4GB-versionen för 299 när den skulle rensas från hyllorna. 200 dollar är cirkus 1300, men sedan tillkommer det lokala skatter (oftast) på några procent.

Nej jag vart osäker nu, kollade på deras hemsida och tyckte att 200 dollar lät lite, så jag ringde och frågade honom, han hade köpt en 8GB för 350 dollar.

Vilket jag tycker är rätt så billigt ändå, med tanke på allt man får med den, nummer och sms tar knappt upp någon plats, så man har 8 GB fritt till att fylla upp med låtar, filmer, bilder osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man låsa upp iPhone så den funkar i sverige då?

Jag ska nämligen till USA i April så man kanske skulle slå till! Nu har jag iofs redan den nya Nanon så mp3-spelarfunktionen är jag väl inte jätteintresserad av.

Ja det går, det finns ett program man kan ladda ner från deras hemsida tror jag tillochmed som låser upp den, jag undrar om inte min kompis fick med ett sånt program också till mobilen.

Ska inte säga för mycket nu, men jag vet iaf att den går att låsa upp och använda i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man låsa upp iPhone så den funkar i sverige då?

Jag ska nämligen till USA i April så man kanske skulle slå till! Nu har jag iofs redan den nya Nanon så mp3-spelarfunktionen är jag väl inte jätteintresserad av.

Ska man inte ha den som mp3-spelare så är den inte så mycket att ha. I alla fall enligt vad jag har hört.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...