Jump to content

Kommer GTA San Andreas att lagga på min dator?


Recommended Posts

Processor: Intel ® DualCore, 1.6GHz

Minne: 1.00 GB RAM

Grafik kort: NVIDIA GeForce Go 7300 (256mb tror jag).

Räcker det för att köra spela hyfsat snyggt? Jag har inget emot att köra på låg upplösning så som 640 x 480, men jag vill gärna ha hyfsat med detaljer på utan att det laggar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

på min förr-förra dator så funkade det väldigt bra utan lagg, och det var liksom inbyggt grafikkort och intel celeron processor... du borde kunna spela spelet med bra grafik iallafall :) Just nu har jag en ny dator, amd athlon 2,6GHz 5000+ 2GB Ram och ATI Radeon HD3870 :D Laggar ingenting alls (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Processor: Intel ® DualCore, 1.6GHz

Minne: 1.00 GB RAM

Grafik kort: NVIDIA GeForce Go 7300 (256mb tror jag).

Räcker det för att köra spela hyfsat snyggt? Jag har inget emot att köra på låg upplösning så som 640 x 480, men jag vill gärna ha hyfsat med detaljer på utan att det laggar.

Det bör det väl göra? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det borde funka utan lagg. Det laggade ingenting på min förra dator:

512 mb ram minne

1.6 ghz och lite äldre delar.

Fick dock ställa allt på lägsta..

Arghhhh, jag vill undvika att behöva ställa in allt på det lägsta :teehee:

Hur stor betydelse har grafik kortet, jag har ju ett ganska bra (iallafall var det bra vid den tiden då GTA SA släpptes).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt min åskit kommer han kunna köra SA på högsta inställningarna

Tror jag knappast. Iallafall inte högsta detaljerna. Upplösningen kanske.

Jag har: Intel pentium 4 3,20 ghz.

2 GB ram

Geforce 7600GT

När jag körde detaljerna på högsta så alggade det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Alltså jag har inget emot om jag får skruva ned på upplösningen lite. 800 x 600 duger gott för mig. 640 x 480 är också okej, så länge jag inte behöver dra ned alltför mycket detaljerikenivån.

Nån särskild detalj funktion som jag bör dra av? Jag vet att på GTA 3 så laggade rätt så mycket innan jag drog av en särskild grafik funktion (vet inte vilken det var), och då flött det på skitbra sen.

Redigerad av Smeghead
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, jag fick äntligen tag i spelat. Testade på 800 x 600 x 16 på medium detaljernivå men det laggade rätt mycket. Var tvung att dra ned det till 640 x 480 för att det flyta, men då ser det å andra sidan väldigt fult ut.

Det känns faktiskt som om spelet inte använder sig av mitt grafik kort. Finns det nån 3d setup nånstans man kan kolla?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, jag fick äntligen tag i spelat. Testade på 800 x 600 x 16 på medium detaljernivå men det laggade rätt mycket. Var tvung att dra ned det till 640 x 480 för att det flyta, men då ser det å andra sidan väldigt fult ut.

Det känns faktiskt som om spelet inte använder sig av mitt grafik kort. Finns det nån 3d setup nånstans man kan kolla?

Nr. 1: Grafikkort!

Nr. 2: San Andreas är väldigt fult.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...