Jump to content

Video Splitter?


Tux
 Share

Recommended Posts

Finns det någon bra Freeware Video Splitter? Ett program som den här:

Meningen är då att man ska kunna markera en viss bit av filmen och sedan exportera den.

I Virtualdub kan man markera en del i en film och sedan klippa ut den delen. Om det är så du menar.

Alltså, ta en film som är en timma lång, markera fem minuter som sedan blir en liten femminutersfilm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I Virtualdub kan man markera en del i en film och sedan klippa ut den delen. Om det är så du menar.

Alltså, ta en film som är en timma lång, markera fem minuter som sedan blir en liten femminutersfilm.

Mm, precis vad jag menar men jag testade Virtualdub precis och det verkade inte funka. Eller så gjorde jag något fel :confused: .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du egentligen göra t.ex. Movie Maker eller liknande.

Jag förlorar rätt så mycket kvalite genom att göra så. Tillexempel, om man använder Easy Video Splitter så förloras inte kvaliten, men problemet är att Easy Video Splitter är lite konstigt. Den funkar ibland, men ibland inte. Och nu funkar den inte så, jag behöver ett nytt program.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mm, precis vad jag menar men jag testade Virtualdub precis och det verkade inte funka. Eller så gjorde jag något fel :confused: .

Uhm, nu var det hundra år sedan jag använde det, men jag vet att man ska kunna för jag har själv gjort det. Man får liksom fram två "spakar" på timelinen där man bestämmer start och stopp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...