Jump to content

Sexiga reklamer kan förbjudas - bra eller dåligt?


Jacker
 Share

Sexiga reklamer kan förbjudas...  

69 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Så får man väl inte göra? Eller? Hon tvingar ju ingen att avslöja sina politiska åsikter, men det kan väl vara nog så obekvämt för dem som inte vill svara trots att de är feminister? ^_^

Jag skulle nog tro att hela den svenska skolan och dess system vilar på en värdegrund som går ut på att de ska undervisa att män och kvinnor är lika mycket värda, eller?

Min klass brukar ha väldigt livliga diskussioner, så att inte våga uttrycka sina politiska åsikter är inga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Då är det väl biologiskt, medfött liksom? :lol: Med det andra alternativet menade jag mer att det finns skillnader på det psykologiska planet som påverkar vem man blir, men som inte är medfött.

Då kan du väl inte kalla det för psykologiska skillnader, eller? Du menar alltså samhällspåverkade skillnader, jag uppfattade alternativet som att du menade att vi föddes med olika tankesätt etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker inte att sexiga reklamer är kvinnoförnedrande däremot är jag jävligt trött på reklamer där de försöker sälja datorspel, tandkräm eller annat som inte har det minsta med kvinnokroppar att göra med hjälp av lättklädda tjejer. Är det reklam för underkläder (för kvinnor) eller liknande är det väl ok men annars är det bara klyschigt och töntigt.

Tycker att sån reklam snarare är mansförnedrande eftersom den dumförklarar oss män, som att vi skulle vara sexkåta varelser som köper något bara för att det var en sexig tjej med i reklamen. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...