Jump to content

en fråga till hultenius


samool
 Share

Recommended Posts

så du har inte bredband, e det inte jobbit med gtasajten då

Nej, all kodning och uppbyggnaden av GTAsajten gör jag offline.

Jag har nämligen ett eget litet virtuellt GTAsajten på min dator där jag testar alla nya saker ;)

Det jobbigaste är att leta nyheter men jag är rätt van nu och vet vart jag ska leta. Men det behövs ändå ca 15 min / uppkoppling.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, all kodning och uppbyggnaden av GTAsajten gör jag offline.

Jag har nämligen ett eget litet virtuellt GTAsajten på min dator där jag testar alla nya saker ;)

Det jobbigaste är att leta nyheter men jag är rätt van nu och vet vart jag ska leta. Men det behövs ändå ca 15 min / uppkoppling.

Jag märker det, för jag tror du inte har en enda fil som ligger på GTAsajtens server

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag märker det, för jag tror du inte har en enda fil som ligger på GTAsajtens server

Tyvärr så har vi "bara" 75mb utrymme på GTAsajtens server och 4gb trafik/månad, annars skulle jag ha laddat upp fler filer istället för att länka till dem.

Just nu så är vi otroligt nog redan uppe i 60mb trots att vi inte har så många tunga filer... men då vet jag att Ikonboard (som finns kvar) tar upp nästan 10mb...

Men det värsta är, som jag skrev, att vi "bara" får ha 4gb trafik/månad och vi har varit uppe och nosat på gränsen flera gånger i rad nu (undantag Juli) och det ser bara ut att bli värre... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr så har vi "bara" 75mb utrymme på GTAsajtens server och 4gb trafik/månad, annars skulle jag ha laddat upp fler filer istället för att länka till dem.

Just nu så är vi otroligt nog redan uppe i 60mb trots att vi inte har så många tunga filer... men då vet jag att Ikonboard (som finns kvar) tar upp nästan 10mb...

Men det värsta är, som jag skrev, att vi "bara" får ha 4gb trafik/månad och vi har varit uppe och nosat på gränsen flera gånger i rad nu (undantag Juli) och det ser bara ut att bli värre... ;)

aj då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om någon laddar ner en fil på t.e.x 3 mb räknas det som 3 mb trafik eller hur fungerar det?  ;)

Ja exakt.

Konstigt nog så har vi dock inte större filer än ca 300 kb...

Men snart är det ny månad och räknaren blir nollställd.

Med den tredje och sista uppdateringen kommer de sidorna som inte har blivit uppdaterade än att bli mellan 25-50% mindre och då sparar vi lite trafik ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...