Jump to content

Xbox 360, yay or nay?


Umberto
 Share

Recommended Posts

Jag ställde den här frågan i Xbox360-tråden men inser nu att jag borde ha startat en tråd. Oh well, jag bifogar diskussionen:

Igår hintade morsan om att hon funderar på att köpa en 360 i julklapp till min bortskämde bror och hon frågade mig om mina åsikter och förslag på inköpsställen osv. Som fanatisk och övertygad konsolmotståndare intog jag naturligtvis omedelbart en defensiv position i frågan.

Jag menar är den ens värd pengarna?

Eller bör man hellre satsa på en något dyrare PS3?

Och OM man väljer att köpa en 360, vilken "version" bör man välja? :(

Hur ser framtiden ut? Är 360:an antik om säg 2-3 år?

Om jag ska vara ärlig så lutar det just nu mot att jag försöker avråda moderskapet från att göra inköpet i fråga. Kan ju tillägga att eftersom JAG inte bor hemma kommer JAG inte att ha någon större användning av konsolen, så på så vis är jag egentligen ganska likgiltig.

Jag menar är den ens värd pengarna?

Ja, defenetivt.

Eller bör man hellre satsa på en något dyrare PS3?

Om man vill betala mer för mindre, go ahead.

Och OM man väljer att köpa en 360, vilken "version" bör man välja? :D

Premium eller Elite

Hur ser framtiden ut? Är 360:an antik om säg 2-3 år?

2010 ska det komma ny Xbox och Playstation, så ja.

Okej, tack så mycket.

Att 360an är "bättre" än PS3an var nytt för mig. . o_O

Frågan är snarare: vilka spel vill din brorsa spela? Man kan disskutera prestanda, teknik, ditten och datten - inget av detta spelar roll jämfört med spelen. Eftersom en konsol är gammal redan efter ett par år jämfört med en dator är det i längden bara spelen som spelar roll. Ta reda på vilka spel din brorsa är intresserad av. Vissa spelserier är ju mer eller mindre exklusiva för en konsol, det är just därför PS2- ägare köper PS3 och Xbox- ägare 360, eftersom de har hängt med i vissa spelserier. Själv ska jag köpa PS3 p.g.a. MGS4, som inte kommer till 360 eller Wii.

Spel > Teknik/prestanda

Tack för svaret.

Han är extremt förtjust i olika sportspel som t.ex. NHL, PES, bilspel osv.

Sedan gillar han förstås "gta-liknande" spel med mycket free-roaming och stora världar, spelen får dock gärna vara relativt simpla, t.ex. Splinter Cell gillade han inte. RPG spelar han aldrig och han är inte heller "anhängare" av någon spelserie.. (bortsett från EAsports årliga cash cows :mf_doof: )

Det är ju helt klart att GTAIV kommer att köpas under våren om han får en konsol och jag läste några nyheter om att man kommer att få "a better Grand Theft Auto IV experience" på 360:an (pga episodes) så det låter ju som att Microsofts konsol då är ett lite bättre val trots allt isf. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, Du borde köpa en Xbox 360...

Att köpa en Xbox 360 är billigare än en dator då datorer måste vara gjorde för spelet. Inte spelet skapat för datorn, som i konsollernas fall...

Men då krävs det ju en PPC...

Dom mesta spelen hittils har inte varit en bisvikelse (Förutom Viva Pinata)..

Spelandet blir BARA bättre om du skaffar LIVE samtidigt.

Ett tips är att skaffa ELIT då man får en 120 gb HD och inte 20 GB HD. Speciellt då det kommer nya episoder till nya GTA.

Eller bör man hellre satsa på en något dyrare PS3?

Om du menar prestanda mässigt så kvittar det. Det finns ett flertal tester som visar Xbox 360 bättre än PS3..

Sen är det ju också¨som Jacker säger. Vilka spel skulle han vara interesserad av?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sedan känns det som att den frågan är svår att ställa på ett forum där medlemmarna antingen är Sony fanboy eller Microsoft fanboy.

Det finns säkert någon av alla dessa fanboys som kan se det ur en generell synvinkel, men de flesta vill gärna lägga ett par goda ord till just "sin" konsoll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill tilläga till det jag skrev innan att det som är bäst med PS3 är ju Bluray. En PS3 går på lika mycket idag som en Blurayspelare gör. Vilket är bra för då kan man lika väl köpa en PS3 som man inte bara kan kolla på högupplöst film på utan även spela på...

...så fort det kommer några spel. *blink blink*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shiet, jag glömde bort den här tråden.. :wub:^_^

Ja, Du borde köpa en Xbox 360...

Att köpa en Xbox 360 är billigare än en dator då datorer måste vara gjorde för spelet. Inte spelet skapat för datorn, som i konsollernas fall...

Men då krävs det ju en PPC...

Dom mesta spelen hittils har inte varit en bisvikelse (Förutom Viva Pinata)..

Spelandet blir BARA bättre om du skaffar LIVE samtidigt.

Ett tips är att skaffa ELIT då man får en 120 gb HD och inte 20 GB HD. Speciellt då det kommer nya episoder till nya GTA.

Om du menar prestanda mässigt så kvittar det. Det finns ett flertal tester som visar Xbox 360 bättre än PS3..

Sen är det ju också¨som Jacker säger. Vilka spel skulle han vara interesserad av?

Om du läser i mitt inlägg är det min bror som ska få konsolen, JAG är och förblir en pc-man. B)

Sedan känns det som att den frågan är svår att ställa på ett forum där medlemmarna antingen är Sony fanboy eller Microsoft fanboy.

Det finns säkert någon av alla dessa fanboys som kan se det ur en generell synvinkel, men de flesta vill gärna lägga ett par goda ord till just "sin" konsoll.

Mmm, det har du fullständigt rätt i.

Vill tilläga till det jag skrev innan att det som är bäst med PS3 är ju Bluray. En PS3 går på lika mycket idag som en Blurayspelare gör. Vilket är bra för då kan man lika väl köpa en PS3 som man inte bara kan kolla på högupplöst film på utan även spela på...

...så fort det kommer några spel. *blink blink*

*blink blink* :)

----

Det blir en xbox till brorsan iaf, jag och morsan har hittat en butik och jag ska skicka in beställningen imorgon. :)

Xbox 360 (20gb)

Forza 2 + Viva Pinata ( ^_^ ) + Gears of War

1 trådlös hk, headset + några andra grejer

___________

369€ (3,480 SEK) :D

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shiet, jag glömde bort den här tråden.. :wub:^_^

Om du läser i mitt inlägg är det min bror som ska få konsolen, JAG är och förblir en pc-man. B)

Mmm, det har du fullständigt rätt i.

*blink blink* :)

----

Det blir en xbox till brorsan iaf, jag och morsan har hittat en butik och jag ska skicka in beställningen imorgon. :)

Xbox 360 (20gb)

Forza 2 + Viva Pinata ( ^_^ ) + Gears of War

1 trådlös hk, headset + några andra grejer

___________

369€ (3,480 SEK) :D

Beställ inte, köp på EB Games.

Xbox 360 med viva pinata + forza + antingen tony hawk, cod4, lego, eller något annat + 3 månaders live för 3500kr

Känns säkrare än att beställa

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir en xbox till brorsan iaf, jag och morsan har hittat en butik och jag ska skicka in beställningen imorgon. :D

Xbox 360 (20gb)

Forza 2 + Viva Pinata ( ^_^ ) + Gears of War

1 trådlös hk, headset + några andra grejer

___________

369€ (3,480 SEK) :)

Blir perfekt det där. Faaaaaaaast.... ni kanske skulle ta NHL 08 och/eller Saints Row istället för Viva Pinata och Gears of War då jag uppfattade det som att han mer gillade dom typerna av spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beställ inte, köp på EB Games.

Xbox 360 med viva pinata + forza + antingen tony hawk, cod4, lego, eller något annat + 3 månaders live för 3500kr

Känns säkrare än att beställa

Mjaaee, jag tycker det är bekvämare att beställa. ^_^:)

Blir perfekt det där. Faaaaaaaast.... ni kanske skulle ta NHL 08 och/eller Saints Row istället för Viva Pinata och Gears of War då jag uppfattade det som att han mer gillade dom typerna av spel.

Tell me about it.

Men de där spelen följer med i "paketet" så det är väl bara att ta emot.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjaaee, jag tycker det är bekvämare att beställa. ^_^:)

Tell me about it.

Men de där spelen följer med i "paketet" så det är väl bara att ta emot.. :D

Vilken hemsida beställer du från då?

Bara så du vet så kan boxen du får hem vara flera år gammal och kanske är begagnad, känns säkrare i butik plus att din bror får mer för samma summa :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken hemsida beställer du från då?

Bara så du vet så kan boxen du får hem vara flera år gammal och kanske är begagnad, känns säkrare i butik plus att din bror får mer för samma summa :D

Hade jag varit hemma i Sverige hade jag troligtvis gått och köpt det i butik men nu är jag ju inte det och jag slipper helst att umgås med den extremistiska majoritetsgruppen finnarna om det inte är absolut nödvändigt. Besides är jag ganska dålig på finska. (Och de är ganska dåliga på engelska) ^_^

Vidare bor jag inte i samma stad som morsan (som betalar kalaset) och eftersom varken hon eller farsan vet något om teknik så är det enklast att jag beställer hem ett paket till dem som de sedan bara behöver betala.

Litar på företaget btw.

http://www.puolenkuunpelit.com/kauppa/ :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...