Jump to content

Joint Operations: Typhoon Rising


Cyper
 Share

Recommended Posts

Har kommit på att jag måste öppna några portar för att spela JOTR. Sitter bakom en rauter så får error kod NWEC42 när jag ska ladda serverlistan. Det var svårt att hitta något på Google men jag hittade detta:

Router Settings For Joint Operations

This is a possible solution for router or firewall users that are getting code NWEC15, NWEC16 and NWEC17 errors.

You will need to open ports 32768, 49152, 64206, and 7597 (all UDP, not TCP ports) in the port forwarding ranges. You'll also want to make sure that you have the latest firmware updates to your router.

[ Back to Top ]

Desvärre så vet jag inte så mycket om att öppna olika portar, men dem har tydligen inga namn i listan ovan? Sen står det att det kan funka för NWEC15, NWEC16 and NWEC17 errors. Jag har ju kod NWEC42, så vet inte ens om det funkar. Vill inte göra massor av onödiga portar.

Någon som vet hur man tar reda på portnamnet? Skulle vara änny bättre om någon visste vilka portar jag måste öppna, och villka som funkar för kod NWEC42.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har kommit på att jag måste öppna några portar för att spela JOTR. Sitter bakom en rauter så får error kod NWEC42 när jag ska ladda serverlistan. Det var svårt att hitta något på Google men jag hittade detta:

Desvärre så vet jag inte så mycket om att öppna olika portar, men dem har tydligen inga namn i listan ovan? Sen står det att det kan funka för NWEC15, NWEC16 and NWEC17 errors. Jag har ju kod NWEC42, så vet inte ens om det funkar. Vill inte göra massor av onödiga portar.

Någon som vet hur man tar reda på portnamnet? Skulle vara änny bättre om någon visste vilka portar jag måste öppna, och villka som funkar för kod NWEC42.

Vad är det för router du har, först och främt? Jag skulle tro att du får gå in i routern konfigurationsgränssnitt, vilket du kan nå genom att skriva in 192.168.0.1 (i alla fall om du har en D-link) och sedan leta upp ett ställe där portar kan blockas och öppnas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rekommenderar att du går in på Portforward. Har hjälpt mig tusentals gånger.

Är det bara jag som tycker att portforward förklarar överdrivet krångligt?

Jag har aldrig klarat av att öppna portar i en router med portforwards hjälp.

När jag gjorde min egen så fanns SlewME till hands, och jag kan säga att man inte alls behöver göra allt skit som står på portdorward, sedan skulle jag öppna portar i en polares router. Kunde inte följa portforwards guide ens, så jag googlade på det och hittade en guide på en torrentsida som fungerade prima. Även där var det mycket enklare än vad portforward menar.

Tillsist skulle jag hjälpa kebab, följde portforward, och misslyckades.

Portforward är så jävla otydliga och överdrivna i sina förklaringar.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...