Jump to content

Fler frågor från 8-åring


NickeF
 Share

Recommended Posts

Är det? För när jag skulle köpa Assasin's Creed bad de mig visa leg. 18-års gräns på det, liksom GTA.

Köpte både LCS och VCS utan problem. Exempelvis lättöl, det får man enligt lag köpa i vilken ålder som helst men vissa affärer har en policy som inte tillåter det.

Då min farsa frågade om VC fanns blev en som jobbade där irreterad och sa att dom inte skickar efter våldsamma spel som GTA. Han antog väl att en minderårig skulle spela det också! Det är olika i olika spelaffärer helt enkelt. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte både LCS och VCS utan problem. Exempelvis lättöl, det får man enligt lag köpa i vilken ålder som helst men vissa affärer har en policy som inte tillåter det.

Då min farsa frågade om VC fanns blev en som jobbade där irreterad och sa att dom inte skickar efter våldsamma spel som GTA. Han antog väl att en minderårig skulle spela det också! Det är olika i olika spelaffärer helt enkelt. >_<

det är 18 års åldersgräns på lätt öl enligt lag :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

det är 18 års åldersgräns på lätt öl enligt lag :confused:

Lättöl, eller öl klass I, är en svensk definition av öl som innebär att den innehåller maximalt 2,25 volymprocent alkohol (med tidigare måttsystem 1,8 viktprocent). Inköp av lättöl är inte belagt med någon åldersgräns eller alkoholskatt, eftersom lättöl räknas som alkoholfri eller lättdryck. Många butiker har dock som policy att inte sälja lättöl till minderåriga, trots att det är tillåtet.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...