Jump to content

Listor


I Need
 Share

Recommended Posts

Det har ju blivit populärt i vissa kretsar att göra egna videos där man listar sina favoritlåtar i en viss genré eller under en viss tidsperiod. Någon som försökt sig på?

Jag gjorde denna videon i dag, kolla gärna!: The 50 Greatest Rock Songs Of The 80's

Tycker det är grymt kul med såna här listor, lika mycket som jag tycker det är kul med samlingsskivor, så posta gärna egna eller andras videolistor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har ju blivit populärt i vissa kretsar att göra egna videos där man listar sina favoritlåtar i en viss genré eller under en viss tidsperiod. Någon som försökt sig på?

Jag gjorde denna videon i dag, kolla gärna!: The 50 Greatest Rock Songs Of The 80's

Tycker det är grymt kul med såna här listor, lika mycket som jag tycker det är kul med samlingsskivor, så posta gärna egna eller andras videolistor.

Det var en bra video. Har desvärre inte gjort någon själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu överskattar du. Sånt är inte lika roligt.

Jaså? Jag som trodde att musik handlade om smak och att jag helt enkelt inte gillar Pudelfrillor och smink allt för mycket.

Sen så är Welcome to the jungle en av de tekniskt mest avancerade låtarna i din lista om du nu vill ha det så.

Men, somsagt, det är din lista, inte min! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaså? Jag som trodde att musik handlade om smak och att jag helt enkelt inte gillar Pudelfrillor och smink allt för mycket.

Sen så är Welcome to the jungle en av de tekniskt mest avancerade låtarna i din lista om du nu vill ha det så.

Men, somsagt, det är din lista, inte min! ;)

Jo, okej då, men "för mig" är Welcome To The Jungle en lätt överskattad låt lika mycket som Guns N' Roses är ett lätt överskattat band men visst, de är helgrymma och urbra, men inte så bra.

Detta är en typisk lista:

1. FREE BIRD!!!!!11111

2. WELCOME TO THE JUNGLE!11111

3. LIKE A ROLLING STONE!!11

4. BABA O'RILEY!!!!!1

And so on...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, okej då, men "för mig" är Welcome To The Jungle en lätt överskattad låt lika mycket som Guns N' Roses är ett lätt överskattat band men visst, de är helgrymma och urbra, men inte så bra.

Detta är en typisk lista:

1. FREE BIRD!!!!!11111

2. WELCOME TO THE JUNGLE!11111

3. LIKE A ROLLING STONE!!11

4. BABA O'RILEY!!!!!1

And so on...

Fast Free Bird är ju grymmast :D

Däremot släpptes den på 70talet och Like a rolling stone släpptes väl ännu tidigare?

Jag kan inte säga att din lista hade ont om överskattade låtar/band heller.

Får väl sätta ihop en lista jag med men problemet är att jag inte har lätt för att välja vilken låt som är bättre än den andra. Särskilt top 10 blir svårt då min musiksmak ändras ganska konstant eftersom jag har en förmåga att lyssna sönder låtar ibland.

Sen kan jag ju även erkänna att welcome to the jungle knappast skulle komma upp på plats 20 eller över men av urvalet låtar då hade så. :lol:

Najs arbete att fixa fram bilder på alla band i övrigt. Bilden på Manowar är ju en klassiker! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har ju blivit populärt i vissa kretsar att göra egna videos där man listar sina favoritlåtar i en viss genré eller under en viss tidsperiod. Någon som försökt sig på?

Jag gjorde denna videon i dag, kolla gärna!: The 50 Greatest Rock Songs Of The 80's

Tycker det är grymt kul med såna här listor, lika mycket som jag tycker det är kul med samlingsskivor, så posta gärna egna eller andras videolistor.

Du har bra smak grabben. Jävligt bra smak. Jag satt bara och väntade på en Mötley Crüe låt. Plats nr 15, humm nåja :rolleyes:. Too young to fall in love är nice. Och så Judas Priest på plats nr 8. Jo då Electric Eye är en grym låt men de har gjort bättre

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...