Jump to content

Möjlig bugg i uppdraget "Steal the deal"


justChris
 Share

Recommended Posts

Varning för spoilers för er som inte har kommit så långt i spelet!

I uppdraget "Steal The Deal"

man får utav Diaz ska man följa efter en goon till en bas byggt på pålar på vattnet. Där ska man undvika två patrullerande motorbåtar som cirkulerar basen, samt beväpnade vakter är utplacerade med jämna mellanrum. Problemet med detta uppdrag är inte att göra sig av med vakterna eller smyga undan patrullerna, utan det irreterande faktum att när jag väl sätter mig i den blå båten jag ska smita ut med, så börjar den brinna. Jag behöver inte ens träffa något runtomkring så den åtar skada utan det sker helt sporadiskt. Först trodde jag att jag hade råkat peppra rakt igenom den och skadat den så illa men missat röken, men efter 6-7 stycken försök med att snipra alla vakter och sen hoppa i båten med samma resultat gav jag upp.

Med tanke på att varje försök tar ca 15 minuter så är det frustrerande bara därför. Är det någon annan som har hört om detta?

Jag kan inte begripa hur det går till och det utgör en rätt irreterande dödsorsak.

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det inte är så att vakterna utanför helt enkelt skjutit sönder båten så är det en bugg. Har kört det där uppdraget ungefär 3 gånger och varje gång har jag bara behövt simma in till båten och åka därifrån, utan att få ett enda skott på mig. Testa starta om hela spelet och orka göra det en gång till. Alltså. Strunta i att döda alla vakter för samtidigt som du gör det så kanske dom skjuter på båten, simam bara in och ta den och åk sen därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det inte är så att vakterna utanför helt enkelt skjutit sönder båten så är det en bugg. Har kört det där uppdraget ungefär 3 gånger och varje gång har jag bara behövt simma in till båten och åka därifrån, utan att få ett enda skott på mig. Testa starta om hela spelet och orka göra det en gång till. Alltså. Strunta i att döda alla vakter för samtidigt som du gör det så kanske dom skjuter på båten, simam bara in och ta den och åk sen därifrån.

När jag gjorde det uppdraget gick jag upp på första bryggan och sköt ihjäl alla, sen ködra jag därifrån. Har du spelet på Psp eller Ps2? För PSP spelarna gnäller ofta om buggar, men jag har det på PS2 och där finns det ingen bugg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du spelet på Psp eller Ps2?

Jag har det på PSP. jag visste faktiskt inte om att det fanns på PS2, ifall jag gjorde det skulle jag nog köpt det till den platformen istället. :mellow:

Inget illa menat mot PSP versionen men eftersom jag redan har GTA:LCS på PSP så kunde det har varit bra som omväxling och mer skonsamt på ögonen.

Jag tog GTApimpfoolifes råd och

snattade båten utan att ta vakterna

vilket inte verkade "trigga" buggen, och klarade uppdraget. Jag tror inte att

vakterna sköt på båten eftersom enda anledningen till det är att den stod i vägen för mig, men ett antal gånger placerade jag mig så att den inte skulle hamna i skottlossningen, och sniprade alla vakter (ståendes på JetSkin vilket inte var det lättaste) och båtar innan det stod att de hade upptäckt mig.

Man blev ju inte gladare över att det var 10 sekunders båttur innan det var klart men det är sånt man får ta. ;)

Hoppas jag inte råkade missa någon spoilertag, eftersom jag hatar att råka läsa sådant.

Tack för hjälpen! Jag såg också att ni hade länkat någonstans till www.gtamissions.com vilket var till stor hjälp även i andra uppdrag, så jag promotar den lite här. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag gjorde det uppdraget gick jag upp på första bryggan och sköt ihjäl alla, sen ködra jag därifrån. Har du spelet på Psp eller Ps2? För PSP spelarna gnäller ofta om buggar, men jag har det på PS2 och där finns det ingen bugg.

Jag har det på PS2 och märker inte till några speciella buggar. Det dyker upp då och då, men det det är såna som dyker upp på alla GTA-spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har det på PS2 och märker inte till några speciella buggar. Det dyker upp då och då, men det det är såna som dyker upp på alla GTA-spel.

Kameran har flippat ut för mig på ett uppdrag TVÅ gånger så jag inte klarade det. Det var på de sista Robberty uppdragen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...