Jump to content

Uppgraderingspaket?


Martin-123
 Share

Recommended Posts

Jag har ett KN9- moderkort (Abit) och den processorn. Processorn fungerar fint, inte så klockvänlig men det behövs ju knappt när den är så kraftfull. Moderkortet jag har är väldigt bra och går även att klocka med, dock kände inte moderkortet igen processorn ordentligt först så jag var tvungen att uppdatera BIOS. Har hört att man ibland inte ens kan köra igång datorn p g a att moderkortet inte känner igen processorn - och för att få den att känna igen processorn måste man uppdatera BIOS, vilket då inte går... Lite döläge där.

Hursomhelst gick det för mig, och du lär inte heller ha några problem med det eftersom det är ett uppgraderingspaket - de lär ha kollat det.

Grafikkortet vet jag inte så mycket om, men 8600 ska utan problem klara dagens spel. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett KN9- moderkort (Abit) och den processorn. Processorn fungerar fint, inte så klockvänlig men det behövs ju knappt när den är så kraftfull. Moderkortet jag har är väldigt bra och går även att klocka med, dock kände inte moderkortet igen processorn ordentligt först så jag var tvungen att uppdatera BIOS. Har hört att man ibland inte ens kan köra igång datorn p g a att moderkortet inte känner igen processorn - och för att få den att känna igen processorn måste man uppdatera BIOS, vilket då inte går... Lite döläge där.

Hursomhelst gick det för mig, och du lär inte heller ha några problem med det eftersom det är ett uppgraderingspaket - de lär ha kollat det.

Grafikkortet vet jag inte så mycket om, men 8600 ska utan problem klara dagens spel. :ph34r:

Ehum, för att flasha BIOS är det bara en floppy som behövs. Lär dig hyffs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehum, för att flasha BIOS är det bara en floppy som behövs. Lär dig hyffs.

Nä, inte på MSI-kort. Den här typen av krångel är lätt att lösa på de flesta moderkort (exempelvis mitt abit-kort som inte kände igen processorn, där jag ändå kunde starta Windows och då enkelt köra Flashmenu), men på MSI K9N Platinum har det varit en jäkla massa krångel då den inte känner igen de nya processorerna, och man har inte kunnat flasha om BIOS utan processor. Enda lösningen har varit att skicka in moderkortet eller att byta till en äldre processor för att flasha med...

Läs exempelvis här eller här.

Edit: Detta kommer nog inte vara något problem för Martin. Dels har Komplett antagligen redan flashat BIOS, och dels är det inte samma moderkort. :ph34r:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...