Jump to content

Tips om Hemsida


Tux
 Share

Recommended Posts

Nu är det så här att jag tänker göra en hemsida med en tjänst som ska locka alla möjliga (helst ungdomar). Men jag vet inte riktigt vad för tjänst jag ska ha. Det finns några saker som jag inte vill ha, exempelvis; Bild upload, YouTube-kopia osv. D.v.s, inget Upload. Men jag vill ändå att hemsidan ska locka en, precis som YouTube.

YouTube besöker ju de flesta varje dag. Jag vill att min hemsida ska ha samma effekt. Men jag behöver tips om tjänster som jag kan ha på hemsidan.

P.S: Nyheter vill jag inte ha eftersom det redan finns Aftonbladet.

Har ni några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad du säger är alltså i princip att du vill göra en unik och populär sida, men du vill inte att den ska vara som alla andra stora sidor? (w00t)

I så fall behöver du något nytt och makalöst häftigt koncept... Och det kan bli ganska svårt att komma på, tror jag. (:!!!:)

Edit.

Men en sida där folk på något sätt lägger upp sina egna skapelser är att rekommendera, det är de sidorna som brukar bli stora (deviantART och YouTube t e x).

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Vad du säger är alltså i princip att du vill göra en unik och populär sida, men du vill inte att den ska vara som alla andra stora sidor? :shifty:

I så fall behöver du något nytt och makalöst häftigt koncept... Och det kan bli ganska svårt att komma på, tror jag. <_<

Edit.

Men en sida där folk på något sätt lägger upp sina egna skapelser är att rekommendera, det är de sidorna som brukar bli stora (deviantART och YouTube t e x).

Mjo jag håller med dig. Men jag har ingen egen server just nu så, jag får antagligen lägga upp sidan på nån Webhost och då kan ju inte besökarna uploada saker.

Det är därför jag måste komma på nåt makalöst häftigt koncept :)

EDIT: Är det inga andra som kommer på några ideer/förslag?

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry för dubbel post. Men vad sägs om en tjänst, typ som Last.fm fast simplare? typ inte så mycket krångel utan så simpel som möjligt.

Jag tänkte typ att jag designar ett program som loggar allt som man lyssnar på med hjälp av MSN "Vad jag lyssnar på". Och därefter så skickar programmet loggen till en server(gud vet hur jag ska fixa detta) som sedan lägger upp loggen i en Bild fil? så att folk kan ha det i sin signatur eller nåt.

Eller så kanske jag kan fixa typ en sida där man kan se dom kommande konserterna i sin stad?, fast det är väl lite tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om någon sitter på den perfekta idén tror jag inte denne vill dela med sig.

Sant. <_<

Såvida denne inte vet hur det ska genomföras.

Tux: Sidor som genererar olika typer av signaturer med någon form av statistik är en väldigt bra idé. Inget nytt, men väldigt populärt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tux: Sidor som genererar olika typer av signaturer med någon form av statistik är en väldigt bra idé. Inget nytt, men väldigt populärt.

Sant fast egentligen så försöker egentligen locka till typ "Bilddagboks" folk. Det är därför jag helst inte vill satsa på något med signatur. Men visst, man skulle ju kunna använda "signaturen" i Lunarstorm och sånt där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...