Jump to content

Problem med en film-fil.


Jazz
 Share

Recommended Posts

Läget är kritiskt. :shifty:

När jag spelade in min systers examenskonsert flöt allt på fint som det alltid gör med vår Canon DC100, skivan (DVD-RW) blev fylld till bredden och när jag kom hem körde jag [FINALIZE], satte in den i DVD-spelaren och öppnade skivan via den vanliga förfågan "Vad vill du göra?". Jag hittade filmen som var på 1.4 G (namngiven VR_MOVIE, typ) och kopierade den till hårdisken. Filen är av formatet .VRO och går utan problem att spela upp i VLC, men då jag gärna vill redigera filmen lite så stöter jag på problem. Vegas kan knappt tolka filen då den 21 minuter långa filmen dras av till 2.1 minuter istället, fullt med mystiska hack och ljud på fel ställe.

Jag har förgäves letat i flera timmar efter en .VRO konverterare men jag kan inte hitta någon som är gratis.

Man skulle ju också kunna tänka sig att "Ehh, dude, andvänd programmet som kom me' kameran och typ andvänd det när du rippar det, n00b" men min far har slarvat bort skivan som (jag antar) är något som kommer med alla Canons? Dessutom har jag formaterat skivan för annat bruk då jag trodde att det skulle gå driekt.

Hjelp? :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har provat båda... den som Tux skickade på får man ett watermark med, om man inte beställer. :/

Den andra vet jag inte, men man måste ha QuickTime vilket jag är lite allergisk mot.

QuickTime är det bästa som finns. Skaffa det nu direkt ffs!. Om du vill se Apple Trailers så ska du skaffa det nu!. Or you'll be doomed by the DataDevil.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

..vår Canon DC100, skivan (DVD-RW) blev fylld till bredden och när jag kom hem körde jag [FINALIZE], satte in den i DVD-spelaren

Finalize?._.

Råkar ha samma kamera som du, knappt använd dock. Har filmat lite med den, men när man sätter in skivan i datorn så står det att den kan vara skadad eller så kan windows inte läsa av den. Helpz.

Sry4lånartråden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finalize?._.

Råkar ha samma kamera som du, knappt använd dock. Har filmat lite med den, men när man sätter in skivan i datorn så står det att den kan vara skadad eller så kan windows inte läsa av den. Helpz.

Sry4lånartråden.

Japp, instruktionsboken är otroligt värdelös men du kommer inte kunna spela skivan i din dator om du inte kör [FINALIZE].

Starta kameran, spelingslistan (alltså samma knapp/slider som on/off), menu, välj första menyn som trillar upp (Disc Operations), finalize är nu i svart och går inte att välja, plugga i din laddare och välj sedan finalize (som ska vara vitt), låt kameran arbeta klart och skjut in den i DVD-läsaren som bör svara själv.

Får väl installera QuickTime dåeh...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, instruktionsboken är otroligt värdelös men du kommer inte kunna spela skivan i din dator om du inte kör [FINALIZE].

Starta kameran, spelingslistan (alltså samma knapp/slider som on/off), menu, välj första menyn som trillar upp (Disc Operations), finalize är nu i svart och går inte att välja, plugga i din laddare och välj sedan finalize (som ska vara vitt), låt kameran arbeta klart och skjut in den i DVD-läsaren som bör svara själv.

Får väl installera QuickTime dåeh...

Testa gärna att installera Quicktime Alternative. Ett mycket bra alternativ till dig, i alla fall om du inte gillar Quicktime :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...