Jump to content

Undertexter i VLC


Siana
 Share

Recommended Posts

Hej. WMP spelar upp en del filmer underligt nu för tiden, de hackar på ett skumt sätt. Jag hade gärna velat använda VLC, men VLC har krånglat med undertexter så jag har inte orkat ordna det - men nu känner jag att jag vill fixa skiten.

Jag har CCCP installerat, och undertexter fungerar felfritt med WMP. Men när jag slår på samma film i VLC (och slår på undertexten i menyn) så är det skitskumt, då och då kommer det fram en undertext och sedan inget... De kommer och går. Någon som vet vad problemet är? Tack i förhand. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej. WMP spelar upp en del filmer underligt nu för tiden, de hackar på ett skumt sätt. Jag hade gärna velat använda VLC, men VLC har krånglat med undertexter så jag har inte orkat ordna det - men nu känner jag att jag vill fixa skiten.

Jag har CCCP installerat, och undertexter fungerar felfritt med WMP. Men när jag slår på samma film i VLC (och slår på undertexten i menyn) så är det skitskumt, då och då kommer det fram en undertext och sedan inget... De kommer och går. Någon som vet vad problemet är? Tack i förhand. :wub:

Inställningar > Input / Codecs > Other codecs > Undertext.

Istället för default så testar du att välja ISO-8859-1.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

CCCP och VLC går inte ihop.

Dra ner MPC(Media Player Classic) som CCCP är gjort för.

Det fungerade fint med WMP också, problemet var som sagt att filmen hackar på ett konstigt sätt (ibland går den jättelångsamt, ibland blir allt upspeedat). Jag vet inte om det blir samma sak med MPC, ska testa.

Inställningar > Input / Codecs > Other codecs > Undertext.

Istället för default så testar du att välja ISO-8859-1.

Ska också testas så fort jag är hemma, tack! :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...