Jump to content

Datorpaket


Siana
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 45
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skrivet (redigerad)

Jag kan ju säga hur mitt paket blev...

X1950Pro- grafikkort

Abit-moderkort, klockvänligt och fint

AMD Athlon 64 X2 6000+ samt Zalman-fläkt

1GB DDR2 ramsticka - nästa köpes inom kort

Centurion 5 - chassi

Hiper 530W- nätagg

Just beställt, med frakt och postförskott inräknat så gick hela rasket för 5529 - lite dyrare än jag räknat med men jag kommer precis att få råd, och det är helt klart prisvärt. ;D

Från början tänkte jag köpa ett kraftigt DX9-kort och en duglig processor. Men så hade Datorbutiken 6000+ som bulk, alltså ett förskräckligt mysigt pris. Därför skär jag ner på grafikkortet och köper den... Sedan sparar jag bara pengar och köper ett 8800GTS/GTX. Skulle kännas ganska tråkigt att lägga massa pengar på ett DX9-kort när vi är så nära DX10, detta är mycket smartare. >_<

Köpte även bara 1GB RAM. Det var för att finansiera ett bättre nätagg - hellre lite mindre RAM än att sitta med en instabil dator. RAM är ändå såpass billigt och uppgraderingsvänligt så när jag bara har lite pengar så köper jag en sticka till och sätter i, istället för att ev. få ersätta nätagget med ett kraftigare och därmed slösa en massa pengar.

Så, när jag sparat lite pengar kommer datorn vara mer typ:

GeForce 8800GTS

Athlon 64X2 6000+

2GB DDR2 RAM

Centurion 5

Hiper 530W

... Mums... :rolleyes:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du köper Hiper-agg får du vara beredd på att byta det på garantin några gånger. Har hört många som har haft problem med dom och väldigt få som har varit nöjda.

Men å andra sidan så får du väldigt många watt för priset. Bestäm själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jadå. Fast lite får du allt testa att klocka, har man Core2Duo så måste man det! >_<

Jag har ett EE6600... men klockning är gör väl inte direkt någon skillnad just nu, eftersom datorn fortfarande klarar på högsta? Men sen har jag också för mig att om man är okunnig innom detta området så ska man hålla sig borta? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Blev tipsad om det på Sweclockers... Har googlat runt på flera nätagg och jag kan säga dig att man alltid hittar flera där det har kraschat, såvida man inte vill spendera 1000kr på det eller så. :rolleyes:

Nätagget verkar bra förövrigt, får väl överleva ett byte om det skulle behövas...

Jazz: I spel märker du antagligen ingen större skillnad med en klockad processor, men det finns ju annat som man använder processorn mer till också... >_<

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...