Jump to content

Ang. Antifa


eliizar
 Share

Recommended Posts

Det är samma människor bakom SD som var och är bakom nazisitiska rörelser. Att SD (alla medlemmar) är nazister må vara felaktikt påpekade, men invandrarkritiskt, främlingsfientligt och rasistiskt är ett faktum som kvarstår, liksom de nazistiska grunder partiet faktiskt står på.

Ja, och kommunism, som V vuxit fram från, är en idelogi som kostat miljontals människor livet världen över, precis som nazism. Så det blir nog ganska jämt på den biten. Sen är det nog viktigare att titta på vilken politik partierna står för än deras ursprung.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 66
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det är samma människor bakom SD som var och är bakom nazisitiska rörelser. Att SD (alla medlemmar) är nazister må vara felaktikt påpekade, men invandrarkritiskt, främlingsfientligt och rasistiskt är ett faktum som kvarstår, liksom de nazistiska grunder partiet faktiskt står på.

Definera Rasistiskt.

SD arbetar för att vara ett seriöst parti och de sparkar ut dem som inte platsar för att just göra detta. Jag menar

alla partier har väll rötägg? Se bara på Sossarnas Ungdomsförbunds ordförande Anna Sjödin som hamnade i

slagsmål på Crazy Horse och slogs med vakter, och sedan ha kvar posten. Jag tror snarare att faktumet är sådantatt SD mest har personer med nazistisk koppling som väljare alltså; något de inte rår för. Detta kan ju också bero på att de är det mest seriösa och vettiga partiet som är invandrarkritsikt, som väljarna också förstår.

EDIT: Fixade radbyte samt la till ett glömt ord.

Redigerad av eliizar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, och kommunism, som V vuxit fram från, är en idelogi som kostat miljontals människor livet världen över, precis som nazism. Så det blir nog ganska jämt på den biten. Sen är det nog viktigare att titta på vilken politik partierna står för än deras ursprung.

Försvarar inte kommunism någonstans, har noll i värde för mig, noll.

Okej, du har rätt, självklart är det nutiden som spelar roll och inte dåtid. MEN, jag kan inte blunda när många av dessa nazister, rasister, sexister och homofober tar mer och mer plats i vårat samhälle.

Definera Rasistiskt.

SD arbetar för att vara ett seriöst parti och de sparkar ut som inte platsar för att just göra detta. Jag menar

alla partier har väll rötägg? Se bara på Sossarnas Ungdomsförbunds ordförande Anna Sjödin som hamnade i

slagsmål på Crazy Horse och slogs med vakter, och sedan ha kvar posten. Jag tror snarare att faktumet är sådant

att SD mest har personer med nazistisk koppling som väljare alltså; något de inte rår för. Detta kan ju också bero på att de är det mest seriösa och vettiga partiet som är invandrarkritsikt, som väljarna också förstår.

Det är jättebra att du är kritisk. SD har många nazist-röster liksom svensson-röster. Men SD arbetar fortfarande med homofobi och främlingsfientlighet. Det är inget vi kan blunda för, liksom vi inte ska blunda för att det är nazister som är med i partiet.

Sjödins slagsmål är inte det värsta, snarare de påstådda rasistiska meningar hon ska ha klämt ur sig. Men den händelsen är jag inte insatt i för fem öre och tänker faktiskt varken pro el. con.

Ang. rasism-frågan så tycker jag att wikipedias artikel sätter ord på betydelsen rätt bra.

Rasism är åskådningen att mänskligheten kan indelas i raser med olika värde. Synsättet legitimerar en påstått överlägsen ras rätt att behandla andra som instrument för egen vinning.

I modern politik talar man ibland om kulturrasism. Detta innebär att dess förespråkare förordar segregation baserad på etnicitet, kultur eller religion. Etniciteten är ofta det ord som då får ersätta det gamla begreppet "ras". Begreppet är emellertid problematiskt eftersom ordet ras inte helt utan vidare kan likställas med etnicitet.

Rasism specifikt riktad mot judar kallas antisemitism. Om den riktas mot romer kallas den antiziganism. Rasism som går i "icke förväntad" riktning, det vill säga riktas mot majoritetsbefolkningen i ett land, kallas ofta omvänd rasism.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är jättebra att du är kritisk. SD har många nazist-röster liksom svensson-röster. Men SD arbetar fortfarande med homofobi och främlingsfientlighet. Det är inget vi kan blunda för, liksom vi inte ska blunda för att det är nazister som är med i partiet.

Sjödins slagsmål är inte det värsta, snarare de påstådda rasistiska meningar hon ska ha klämt ur sig. Men den händelsen är jag inte insatt i för fem öre och tänker faktiskt varken pro el. con.

Ang. rasism-frågan så tycker jag att wikipedias artikel sätter ord på betydelsen rätt bra.

Främlingsfientlighet på det vis att de tycker att Sverige inte i princip bör ta in fler invandrare och

uppmuntra återvandring. Detta är något jag inte upplever som "främlingsfientlighet".

Här finns svar på de vanligaste anklagelserna och de du kommer med.

http://www.sverigedemokraterna.net/artikel...news&id=197

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Se det ur den här synvinkeln: Ska vi låta nazister, homofober, sexister och andra avskum få härja fritt, medans vi bara blundar för det?

Svar: Ja. Rätten till yttrandefrihet väger tyngre än alla personliga åsikter.

I ett demokratiskt samhälle där yttrandefriheten respekteras skall även sådana obekväma åsikter få förekomma och yttras utan hinder - däremot är det naturligtvis helt oacceptabelt att man våldför sig på meningsmotståndare samt att man hindrar meningsmotståndarna från att träffas och mötas osv.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svar: Ja. Rätten till yttrandefrihet väger tyngre än alla personliga åsikter.

I ett demokratiskt samhälle där yttrandefriheten respekteras skall även sådana obekväma åsikter få förekomma och yttras utan hinder - däremot är det naturligtvis helt oacceptabelt att man våldför sig på meningsmotståndare samt att man hindrar meningsmotståndarna från att träffas och mötas osv.

Bra sagt, Alla har rätt till tycke och tänke även oavsett vad det är. Ingen ska behöva bli

nedslagna och misshandlade för deras åsikter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 16 years later...

Aldrig träffat en trevlig antifa även om brudarna kan va snygga.

De flesta går på tjack eller nedåtmediciner (antidepp) och verkar allmänt miserabla.

Deras ideologi går förvisso att sympatisera med (ohoj, säger jag som fascist), men livsstilen i sig verkar tyvärr inte leda någon vart.

Inte blir det någon kommunistisk revolution i alla fall istället verkar de vara reinfeldts (omskrivning för makten/borgarna/kapitalet/den globala eliten/j-ordet) marktrupper och kapitalets avantguarde. Ironiskt nog, men så saknar de ju inte humor vilket jag har förstått.

Keep your privilege and Imma keep on rocking.

Kulturvänstern och den såkallade "högern" (liberaler...) verkar vara nöjda med situationen med Ondskan som fosforbombar barn, stjäl gamla tanters pensioner och i princip våldtar hela nationer (opioidepidemin i Amerika, bankväldet i Europa, gängvåldtäkter i Indien, tjingtjongtjung som styr i Kina med barnslavar som bygger iPhones åt miljöpartister m.m.).

Jag gillar antifa, ändå. Molti Nemici Molto Onore.

Om det inte vore för sådana som mig hade inte antifa haft något existensberättigande. Bara en sådan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...