Jump to content

Göra rent ett PS2 på insidan


Renard
 Share

Recommended Posts

Jag har en slimmad PS2 som nu har börjat surra på ett konstigt sätt. Det låter ungefär som när en gammal dator läser av en skiva. Jag misstänker starkt att det kommit in skit på insidan av konsollen. Nu undrar jag hur man gör rent en slimmad PS2 utan att riskera att ha sönder någonting. Har hört något om en fuktad trasa. Hur går man tillväga?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en slimmad PS2 som nu har börjat surra på ett konstigt sätt. Det låter ungefär som när en gammal dator läser av en skiva. Jag misstänker starkt att det kommit in skit på insidan av konsollen. Nu undrar jag hur man gör rent en slimmad PS2 utan att riskera att ha sönder någonting. Har hört något om en fuktad trasa. Hur går man tillväga?

Jag hade ett liknande problem en gång, testa att ta av grejen längst fram på damsugan och sen håller du den lite lätt mot PS2an. Då suger den upp en del dam som inte går att damma bort. Det här funkar för mig på gammal PS2 (inte den lilla PS2)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...