Jump to content

Program som återställer filer man råkat ta bort?


Eudoros
 Share

Recommended Posts

Tjena. Som namnet lyder - jag har för mig att det finns ett program som man kan "ta tillbaka" filer som man råkat slängt i papperskorgen och raderat, men vad hette det programmet?

Har nämnligen råkat ta bort en film som en polare skulle ha... :lol:

"WinUndelete" Testade jag en gång, det verkade funka :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena. Som namnet lyder - jag har för mig att det finns ett program som man kan "ta tillbaka" filer som man råkat slängt i papperskorgen och raderat, men vad hette det programmet?

Har nämnligen råkat ta bort en film som en polare skulle ha... :lol:

Jag använder SoftLogica Handy Recovery 1.0, som är gratis (nya versionen kostar). Kom dock ihåg att lämna datorn i så orört skick som möjligt eftersom de borttagna filerna skrivs över om du laddar ner något nytt, installerar program osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använder SoftLogica Handy Recovery 1.0, som är gratis (nya versionen kostar). Kom dock ihåg att lämna datorn i så orört skick som möjligt eftersom de borttagna filerna skrivs över om du laddar ner något nytt, installerar program osv.

Precis, men jag måste tillägga:

ÄVEN TEMPORÄRA INTERNETFILER!! Mycket viktigt att surfa så lite som möjligt eftersom allt du är inne på laddas ner i tempmappen och skriver (tekniskt sett) över din film du råkat ta bort! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar för svaren alla. :unsure:

Filmen var tyvär redan överskriven som det verkade, och jag testade med lite olika program som ni tispat om. Men återigen, tack, för jag kommer iaf spara programmen utifall något liknande skulle hända igen. :D

Too bad, men du och jag kan spela in en ny film som är minst lika bra. Kom hit vetja ;)post-4777-1176330368_thumb.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha :unsure:

Well, det var inte *host* sån film som du... tror... *host*;) Utan det var Epic Movie. :D (Jo, jag vet, det var inte en så stor förlust, men ändå.)

Jag hoppas på att du inte hann se den innan.

Och om du inte hann se den så skatta dig själv lycklig, du slänger bort 80 minuter av ditt liv genom att se filmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...