Jump to content

Den officiella VCS "Cheat Codes" tråden


DeM57
 Share

Recommended Posts

Den officiella VCS "cheat codes" tråden

Jag fan ingen tråd om "cheatcodes" till VCS så ja tänkte att det skulle vara bra med en tråd som sammlade in alla coder. För alla er som inte vet hur man läger in koderna/vad dom är för något så ska jag göra en liten Guide:

1. Koppla in usb sladden/ditt memory stick.

(länk till bild)

2. Skapa en map som heter "cheats" och i denna map skapar du en map som heter VCS cheats

Länk 1

Länk 2

3. I mappen VCS ska du skapa ett text document med namnet "CHEATS"

Länk

4. I detta .txt document är det bara att klistara in "Cheat koden" så här:

Länk

5. När du sedan har sparat allt det du har gjort och startar VCS borde alla fusk du sparat komma upp under alla fusk som redan finns på ECCD när du laddar ner den.

6. Om du vill lägga till flera "Cheat Codes" är det bara att öpna samma .txt document och skriva in texten med

en rads mellanrum.

Länk

Koder:

#cheat DDM's ModShop v 4

static Exit;

static counter;

static rotation;

static Spinners;

static car;

static Tires;

static Doors;

static Nos;

static menu;

static stateIn;

static Start;

static R;

static G;

static B;

static R2;

static G2;

static B2;

if(getfloat(pcar + 0x30) >=258.71 && getfloat(pcar + 0x30) <= 268.65 && getfloat(pcar + 0x34) >= -146.48 && getfloat(pcar + 0x34) <= -138.07)

{

  stateIn = 1;

  car = pcar;

  R = getchar(pcar + 0x224);

  G = getchar(pcar + 0x225);

  B = getchar(pcar + 0x226);

  R2 = getchar(pcar + 0x228);

  G2 = getchar(pcar + 0x229);

  B2 = getchar(pcar + 0x22A);

}

if(stateIn && getfloat(pcar + 0x140) == 0 && getfloat(pcar + 0x144) == 0)

{

  Start = 1;

  setfloat(pcar + 0x30, -140.79, -1420.82, 4.90);

xRightHandVector	= getfloat(pobj + 0x0000);

yRightHandVector	= getfloat(pobj + 0x0004);

zRightHandVector	= getfloat(pobj + 0x0008);

xForwardVector	  = getfloat(pobj + 0x0010);

yForwardVector	  = getfloat(pobj + 0x0014);

zForwardVector	  = getfloat(pobj + 0x0018);

xUpVector		   = getfloat(pobj + 0x0020);

yUpVector		   = getfloat(pobj + 0x0024);

zUpVector		   = getfloat(pobj + 0x0028);

xRotationalMomentum = getfloat(pobj + 0x0070);

yRotationalMomentum = getfloat(pobj + 0x0074);

zRotationalMomentum = getfloat(pobj + 0x0078);

xVelocity		   = getfloat(pobj + 0x0140);

yVelocity		   = getfloat(pobj + 0x0144);

}


if(Start)

{

  stateIn = 0;

   setfloat(pobj + 0x0000,  xRightHandVector);

   setfloat(pobj + 0x0004,  yRightHandVector);

   setfloat(pobj + 0x0008,  zRightHandVector);

   setfloat(pobj + 0x0010,  xForwardVector);

   setfloat(pobj + 0x0014,  yForwardVector);

   setfloat(pobj + 0x0018,  zForwardVector);

   setfloat(pobj + 0x0020,  xUpVector);

   setfloat(pobj + 0x0024,  yUpVector);

   setfloat(pobj + 0x0028,  zUpVector);

   setfloat(pobj + 0x0070,  xRotationalMomentum);

   setfloat(pobj + 0x0074,  yRotationalMomentum);

   setfloat(pobj + 0x0078,  zRotationalMomentum);

   setfloat(pobj + 0x0140,  0, 0);

  if( menu == 0 )

  {

	 int = R;

	 setshort( 0x08e90bd8, 1, 'R', ':', ' ', 0 );

  }

  if( menu == 1 )

  {

	 int = G;

	 setshort( 0x08e90bd8, 1, 'G', ':', ' ', 0 );

  }

  if( menu == 2 )

  {

	 int = B;

	 setshort( 0x08e90bd8, 1, 'B', ':', ' ', 0 );

  }

  if( menu == 3 )

  {

	 int = R2;

	 setshort( 0x08e90bd8, 1, 'R', '2', ':', ' ', 0 );

  }

  if( menu == 4 )

  {

	 int = G2;

	 setshort( 0x08e90bd8, 1, 'G', '2', ':', ' ', 0 );

  }

  if( menu == 5 )

  {

	 int = B2;

	 setshort( 0x08e90bd8, 1, 'B', '2', ':', ' ', 0 );

  }

  size = 0;

  for(i = 1; i < int; i*=10) size+=2;

  for(i = 0; int > 0; i+=2 )

  {

	 if( menu < 3)

	 {

	 setshort(0x08e90bdc+size-i,  '0' + (int % 10));

	 int = int(int/=10);

	 }

	 else if( menu > 2)

	 {

	 setshort(0x08e90bde+size-i,  '0' + (int % 10));

	 int = int(int/=10);

	 }

  }

  if( menu == 6 && !Nos)

  {

	 if(press & CTRL_CROSS)

		Nos = 1;

	 setshort( 0x08e90bd8, 1, 'N', 'o', 's', ' ', 'o', 'f', 'f', 0);

  }

  else if( menu == 6 && Nos)

  {

	 if(press & CTRL_CROSS)

		Nos = 0;

	 setshort( 0x08e90bd8, 'N', 'o', 's', ' ', 'o', 'n',  0);

  }

  if( menu == 7 && !Doors)

  {

	 if(press & CTRL_CROSS)

		Doors = 1;

	 setshort( 0x08e90bd8, 1, 'L', 'a', 'm', 'b', 'o', ' ', 'D', 'o', 'o', 'r', 's', ' ', 'O', 'f', 'f', 0);

  }

  else if( menu == 7 && Doors)

  {

	 if(press & CTRL_CROSS)

		Doors = 0;

	 setshort( 0x08e90bd8, 1, 'L', 'a', 'm', 'b', 'o', ' ', 'D', 'o', 'o', 'r', 's', ' ', 'O', 'n', 0);

  }

  if( menu == 8 && !Tires)

  {

	 if(press & CTRL_CROSS)

		Tires = 1;

	 setshort( 0x08e90bd8, 1, 'U', 'n', 'p', 'o', 'p', 'p', 'a', 'b', 'l', 'e', ' ', 'T', 'i', 'r', 'e', 's', ' ', 'O', 'f', 'f', 0);

  }

  else if( menu == 8 && Tires)

  {

	 if(press & CTRL_CROSS)

		Tires = 0;

	 setshort( 0x08e90bd8, 1, 'U', 'n', 'p', 'o', 'p', 'p', 'a', 'b', 'l', 'e', ' ', 'T', 'i', 'r', 'e', 's', ' ', 'O', 'n', 0);

  }

  if( menu == 9 && !Spinners)

  {

	 if(press & CTRL_CROSS)

		Spinners = 1;

	 setshort( 0x08e90bd8, 1, 'S', 'p', 'i', 'n', 'n', 'e', 'r', 's', ' ', 'O', 'f', 'f', 0);

  }

  else if( menu == 9 && Spinners)

  {

	 if(press & CTRL_CROSS)

		Spinners = 0;

	 setshort( 0x08e90bd8, 1, 'S', 'p', 'i', 'n', 'n', 'e', 'r', 's', ' ', 'O', 'n', 0);

  }

  if(buttons & CTRL_LEFT)

  {

	 if(menu == 0)

		R--;

	 if(menu == 1)

		G--;

	 if(menu == 2)

		B--;

	 if(menu == 3)

		R2--;

	 if(menu == 4)

		G2--;

	 if(menu == 5)

		B2--;

  }

  if(buttons & CTRL_RIGHT)

  {

	 if(menu == 0)

		R++;

	 if(menu == 1)

		G++;

	 if(menu == 2)

		B++;

	 if(menu == 3)

		R2++;

	 if(menu == 4)

		G2++;

	 if(menu == 5)

		B2++;

  }

  if(buttons & CTRL_CIRCLE)

  {

	 Start = 0;

   setfloat(pcar + 0x30, -191.57, -1392.88, 145.00);

   setfloat(pcar + 0x30, 277.13, -146.65, 15);

	 menu = 0;

   Exit = 1;

  }

  if(press & CTRL_DOWN && menu < 9)

	 menu++;

  if(press & CTRL_UP  && menu > 0)

	 menu--;

	 setchar(pcar + 0x224, R, G, B);

	 setchar(pcar + 0x228, R2, G2, B2);

  }

if(Exit)

{

   setfloat(pobj + 0x0000,  xRightHandVector);

   setfloat(pobj + 0x0004,  yRightHandVector);

   setfloat(pobj + 0x0008,  zRightHandVector);

   setfloat(pobj + 0x0010,  xForwardVector);

   setfloat(pobj + 0x0014,  yForwardVector);

   setfloat(pobj + 0x0018,  zForwardVector);

   setfloat(pobj + 0x0020,  xUpVector);

   setfloat(pobj + 0x0024,  yUpVector);

   setfloat(pobj + 0x0028,  zUpVector);

   setfloat(pobj + 0x0070,  xRotationalMomentum);

   setfloat(pobj + 0x0074,  yRotationalMomentum);

   setfloat(pobj + 0x0078,  zRotationalMomentum);

   setfloat(pobj + 0x0140,  0, 0, 0);

Exit = 0;

}

if(Nos && !stateIn && !Start && pcar == car)

{

if(buttons & CTRL_CIRCLE && buttons & CTRL_CROSS) {


  speed = 0.0;

  setchar(0x09569B90, 0x10);

  setchar(0x09569B94, 0, 127, 255);

  if(getfloat(pcar+0x140)>0)

  {

	 speed+=getfloat(pcar+0x140);

  }

  else

  {

	 speed-=getfloat(pcar+0x140);

  }


  if(getfloat(pcar+0x144)>0)

  {

	 speed+=getfloat(pcar+0x144);

  }

  else

  {

	 speed-=getfloat(pcar+0x144);

  }


  if(speed<175/75)

  {

	 setfloat(pcar+0x140,  getfloat(pcar+0x140)-getfloat(pcar+0x4)*0.005);

	 setfloat(pcar+0x144,  getfloat(pcar+0x144)+getfloat(pcar)*0.005);

  }


}

else

{

  setchar(0x09569B90, 0x4);

  setchar(0x09569B94, 63, 63, 63);

}

}


if(Doors && pcar == car && getshort(pcar + 0x56) != 178 && getshort(pcar + 0x56) != 179 && getshort(pcar + 0x56) != 205 && getshort(pcar + 0x56) != 212 && getshort(pcar + 0x56) != 229 && getshort(pcar + 0x56) != 230 && getshort(pcar + 0x56) != 231 && getshort(pcar + 0x56) != 232 && getshort(pcar + 0x56) != 252)

{

setfloat(pcar+0x450,  0,  -1.2566371,  0);

setfloat(pcar+0x480,  0,  -1.2566371,  0);

setfloat(pcar+0x4b0,  0,  -1.2566371,  0);

setfloat(pcar+0x4e0,  0,  -1.2566371,  0);

}

else if(!Doors && pcar == car && getshort(pcar + 0x56) != 178 && getshort(pcar + 0x56) != 179 && getshort(pcar + 0x56) != 205 && getshort(pcar + 0x56) != 212 && getshort(pcar + 0x56) != 229 && getshort(pcar + 0x56) != 230 && getshort(pcar + 0x56) != 231 && getshort(pcar + 0x56) != 232 && getshort(pcar + 0x56) != 252)

{

setfloat(pcar+0x450,  0,  -1.2566371,  0);

setfloat(pcar+0x480,  1.2566371,  0,  0);

setfloat(pcar+0x4b0,  0,  -1.2566371,  0);

setfloat(pcar+0x4e0,  1.2566371,  0,  0);

}

if(Tires && pcar == car)

{

setshort(pcar+0x3b6,  0,  0);//cars

setshort(pcar+0x434,  0);//bikes

}

if(Spinners && pcar == car)

{

if (rotation == 0)

{

rotation = 360;

}

spin = tan(rotation);

setfloat(pcar + 0x644,  spin,  spin,  spin,  spin);

rotation = rotation - 1;

if (rotation == 1)

{rotation = 360;}

}
^Skapar en modshop i garaget på andra ön som liknar transefender i SA^
#cheat All Weapons (33)

//By Sousanator

//credit to: vettefan/edisoncarter for run once varible thing,   and Waterbottle for weapon locations and infinite ammo

setint(pplayer+0x5d8,  0x00ffffff);

setint(pplayer+0x5f4,  0x00ffffff);

setint(pplayer+0x610,  0x00ffffff);

setint(pplayer+0x5bc,  0x00ffffff);

setint(pplayer+0x62c,  0x00ffffff);

setint(pplayer+0x648,  0x00ffffff);

setint(pplayer+0x664,  0x00ffffff);


static weaponHolding;


if (pressslow & CTRL_LEFT) {

 weaponHolding--;

} else if (pressslow & CTRL_RIGHT) {

 weaponHolding++;

}

if (weaponHolding > 35) {

 weaponHolding=0;

} else if (weaponHolding < 0) {

 weaponHolding=35;

}


if (weaponHolding==0){

 setchar(pplayer+0x578,   0x00);

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x00);//FIST

} else if (weaponHolding==1){

 setchar(pplayer+0x578,   0x01);//BRASS KNUCKLES

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x00);

} else if (weaponHolding==2){

 setchar(pplayer+0x594,   0x02);//LITTLE KNIFE

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x01);

} else if (weaponHolding==3){

 setchar(pplayer+0x594,   0x03);//GOLF CLUB

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x01);

} else if (weaponHolding==4){

 setchar(pplayer+0x594,   0x04);//KNIGHT STICK

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x01);

} else if (weaponHolding==5){

 setchar(pplayer+0x594,   0x05);//KNIFE

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x01);

} else if (weaponHolding==6){

 setchar(pplayer+0x594,   0x06);//BAT

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x01);

} else if (weaponHolding==7){

 setchar(pplayer+0x594,   0x07);//AXE

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x01);

} else if (weaponHolding==8){

 setchar(pplayer+0x594,   0x08);//CANE

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x01);

} else if (weaponHolding==9){

 setchar(pplayer+0x594,   0x09);//MECHETTY

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x01);

} else if (weaponHolding==10){

 setchar(pplayer+0x594,   0x0A);//KATANA

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x01);

} else if (weaponHolding==11){

 setchar(pplayer+0x594,   0x0B);//SAW

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x01);

} else if (weaponHolding==12){

 setchar(pplayer+0x5B0,   0x0C);//GRENADE

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x02);

} else if (weaponHolding==13){

 setchar(pplayer+0x5B0,   0x0D);//GRENADE2

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x02);

} else if (weaponHolding==14){

 setchar(pplayer+0x5B0,   0x0E);//REMOTE MINES

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x02);

} else if (weaponHolding==15){

 setchar(pplayer+0x5B0,   0x10);//TEAR GAS

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x02);

} else if (weaponHolding==16){

 setchar(pplayer+0x5B0,   0x11);//MOLTOV

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x02);

} else if (weaponHolding==17){

 setchar(pplayer+0x5CC,   0x13);//PISTOL

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x03);

} else if (weaponHolding==18){

 setchar(pplayer+0x5CC,   0x14);//HANDGUN

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x03);

} else if (weaponHolding==19){

 setchar(pplayer+0x5E8,   0x15);//SHOTGUN

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x04);	

} else if (weaponHolding==20){

 setchar(pplayer+0x5E8,   0x16);//SHOTGUN2

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x04);

} else if (weaponHolding==21){

 setchar(pplayer+0x5E8,   0x17);//SHOTGUN3

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x04);

} else if (weaponHolding==22){

 setchar(pplayer+0x604,   0x18);//UZI

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x05);

} else if (weaponHolding==23){

 setchar(pplayer+0x604,   0x19);//UZI2

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x05);

} else if (weaponHolding==24){

 setchar(pplayer+0x604,   0x1A);//SILENT UZI

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x05);

} else if (weaponHolding==25){

 setchar(pplayer+0x604,   0x1B);//2HAND UZI

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x05);

} else if (weaponHolding==26){

 setchar(pplayer+0x620,   0x1C);//2HAND UZI2

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x06);

} else if (weaponHolding==27){

 setchar(pplayer+0x620,   0x1D);//AK47

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x06);

} else if (weaponHolding==28){

 setchar(pplayer+0x658,   0x1E);//SNIPER

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x08);

} else if (weaponHolding==29){

 setchar(pplayer+0x658,   0x1F);//SNIPER2

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x08);

} else if (weaponHolding==30){

 setchar(pplayer+0x63C,   0x20);//ROCKET LAUNCHER

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x07);

} else if (weaponHolding==31){

 setchar(pplayer+0x63C,   0x21);//FLAMETHROWER

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x07);

} else if (weaponHolding==32){

 setchar(pplayer+0x63C,   0x22);//MINIGUN2

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x07);

} else if (weaponHolding==33){

 setchar(pplayer+0x63C,   0x23);//CHAINGUN

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x07);

} else if (weaponHolding==34){

 //setchar(pplayer+0x578,   0x26);//CAMERA(not working)

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x00);

} else if (weaponHolding==35){

 //remote switch for remote grenade/ bombs ect.

 setchar(pplayer+0xCB8,   0x09);

}
^Ger dig alla vapen i spelet (33st) Samtidig!^
#cheat Mission Select!

//BY: Vettefan88

//Hold R and press left and right to toggle between missions

static start;

if (!start)

{

mission = 20;

start = 1;

money = getint(0x08bde55c);

}

setint(0x08bde55c, money, money);

if (buttons & CTRL_RTRIGGER)

{

setint(0x08bde55c, mission, mission);

if (pressmed & CTRL_LEFT)

mission = mission-1;

if (pressmed & CTRL_RIGHT)

mission = mission+1;

}

setchar(0x9F932D8, mission);

^hoppa in i en taxi, kolla på pengarna för att välja, starta updraget och tada! du kan gjöra alla updrag i spelet!

Leta lite på internet efter codet och posta här!

LÄNKAR TILL HJÄPSAMMA SIDOR:

http://www.cheatsync.net/

^bra lista över fusk^

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=260057&st=0

^tråden där ED, mannen stjälv, hänger med alla andra gta VCS moddare och hittar på fusk

http://www.gtaforums.com/index.php?showtop...69905&st=60

^tråden där DDM (Durka Durka Man) gjör fusk efter beställning^

Så, det här vart en ganska lång tråd, men om du stjälv hittar flera fusk, så posta dom här!

Redigerad av DeM57
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Schysst! Ska använda mig av denna. Du kan kolla custom tracks-guiderna jag har fixat för VCS och LCS, hoppas de hjälper. :lol:

EDIT: Kolla här! Nu finns det även textur- och modellmodding till VCS för första gången! Modding-communities har tagit över VCS också, inte bara GTAIII, VC och SA. Coolt, man kan byta textur och polygonmodell på bilarna, fixa neonlysen på bilarna och som du just postat, göra en jäkla massa mer! :unsure:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

här har du:

#cheat All weapons on game

//made using multi weapon lot tool

//weapon 1

setfloat(0x08e2d800,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08e2d814,  0);

setchar(0x08E2D81C,  0xff,  0xff)

setshort(0x08e2d826,  0x103)

setchar(0x08e2d832,  0x0f)

setchar(0x08e2d833,  0x00)

setchar(0x08e2d850,  0xff)

//weapon 2

setfloat(0x08E2E400,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08E2E414,  0);

setchar(0x08E2E41C,  0xff,  0xff);

setshort(0x08E2E426,  0x104);

setchar(0x08E2E432,  0x0f);

setchar(0x08E2E433,  0x00);

setchar(0x08E2D450,  0xff);

//weapon 3

setfloat(0x08e2d860,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08e2d874,  0);

setchar(0x08E2D87C,  0xff,  0xff)

setshort(0x08e2d886,  0x105)

setchar(0x08e2d892,  0x0f)

setchar(0x08e2d893,  0x00)

setchar(0x08e2d8b0,  0xff)

//weapon 4

setfloat(0x08e2d8c0,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08e2d8d4,  0);

setchar(0x08e2d8dC,  0xff,  0xff);

setshort(0x08e2d8e6,  0x106);

setchar(0x08e2d8f2,  0x0f);

setchar(0x08e2d8f3,  0x00);

setchar(0x08e2d910,  0xff);

//weapon 5

setfloat(0x08e2d920,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08e2d934,  0);

setchar(0x08e2d93C,  0xff,  0xff);

setshort(0x08e2d946,  0x107);

setchar(0x08e2d952,  0x0f);

setchar(0x08e2d953,  0x00);

setchar(0x08e2d970,  0xff);

//weapon 6

setfloat(0x08e2d980,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08e2d994,  0);

setchar(0x08e2d99C,  0xff,  0xff);

setshort(0x08e2d9a6,  0x108);

setchar(0x08e2d9b2,  0x0f);

setchar(0x08e2d9b3,  0x00);

setchar(0x08e2d9d0,  0xff);

//weapon 7

setfloat(0x08e2d9e0,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08e2d9f4,  0);

setchar(0x08e2d9fC,  0xff,  0xff);

setshort(0x08e2da06,  0x109);

setchar(0x08e2da12,  0x0f);

setchar(0x08e2da13,  0x00);

setchar(0x08e2da30,  0xff);

//weapon 8

setfloat(0x08e2da40,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08e2da54,  0);

setchar(0x08e2da5C,  0xff,  0xff);

setshort(0x08e2da66,  0x10a);

setchar(0x08e2da72,  0x0f);

setchar(0x08e2da73,  0x00);

setchar(0x08e2da90,  0xff);

//weapon 9

setfloat(0x08e2daa0,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08e2dab4,  0);

setchar(0x08e2dabC,  0xff,  0xff);

setshort(0x08e2dac6,  0x10b);

setchar(0x08e2dad2,  0x0f);

setchar(0x08e2dad3,  0x00);

setchar(0x08e2daf0,  0xff);

//weapon 10

setfloat(0x08e2db00,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08e2db14,  0);

setchar(0x08e2db1C,  0xff,  0xff);

setshort(0x08e2db26,  0x10c);

setchar(0x08e2db32,  0x0f);

setchar(0x08e2db33,  0x00);

setchar(0x08e2db50,  0xff);

//weapon 11

setfloat(0x08E2DB60,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08E2DB74,  0);

setchar(0x08E2DB7C,  0xff,  0xff);

setshort(0x08E2DB86,  0x10d);

setchar(0x08E2DB92,  0x0f);

setchar(0x08E2DB93,  0x00);

setchar(0x08E2DBB0,  0xff);

//weapon 12

setfloat(0x08E2DBC0,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08E2DBD4,  0);

setchar(0x08E2DBDC,  0xff,  0xff);

setshort(0x08E2DBE6,  0x10e);

setchar(0x08E2DBF2,  0x0f);

setchar(0x08E2DBF3,  0x00);

setchar(0x08E2DC10,  0xff);

//weapon 13

setfloat(0x08E2DC20,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08E2DC34,  0);

setchar(0x08E2DC3C,  0xff,  0xff);

setshort(0x08E2DC46,  0x10f);

setchar(0x08E2DC52,  0x0f);

setchar(0x08E2DC53,  0x00);

setchar(0x08E2DC70,  0xff);

//weapon 14

setfloat(0x08E2DC80,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08E2DC94,  0);

setchar(0x08E2DC9C,  0xff,  0xff);

setshort(0x08E2DCA6,  0x110);

setchar(0x08E2DCB2,  0x0f);

setchar(0x08E2DCB3,  0x00);

setchar(0x08E2DCD0,  0xff);

//weapon 15

setfloat(0x08E2DCE0,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08E2DCF4,  0);

setchar(0x08E2DCFC,  0xff,  0xff);

setshort(0x08E2DD06,  0x113);

setchar(0x08E2DD12,  0x0f);

setchar(0x08E2DD13,  0x00);

setchar(0x08E2DD30,  0xff);

//weapon 16

setfloat(0x08E2DD40,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08E2DD54,  0);

setchar(0x08E2DD5C,  0xff,  0xff);

setshort(0x08E2DD66,  0x112);

setchar(0x08E2DD72,  0x0f);

setchar(0x08E2DD73,  0x00);

setchar(0x08E2DD90,  0xff);

//weapon 17

setfloat(0x08E2DDA0,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08E2DDB4,  0);

setchar(0x08E2DDBC,  0xff,  0xff);

setshort(0x08E2DDC6,  0x114);

setchar(0x08E2DDD2,  0x0f);

setchar(0x08E2DDD3,  0x00);

setchar(0x08E2DDF0,  0xff);

//weapon 18

setfloat(0x08E2DE00,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08E2DE14,  0);

setchar(0x08E2DE1C,  0xff,  0xff);

setshort(0x08E2DE26,  0x115);

setchar(0x08E2DE32,  0x0f);

setchar(0x08E2DE33,  0x00);

setchar(0x08E2DE50,  0xff);

//weapon 19

setfloat(0x08E2DE60,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08E2DE74,  0);

setchar(0x08E2DE7C,  0xff,  0xff);

setshort(0x08E2DE86,  0x116);

setchar(0x08E2DE92,  0x0f);

setchar(0x08E2DE93,  0x00);

setchar(0x08E2DEB0,  0xff);

//weapon 20

setfloat(0x08E2DEC0,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08E2DED4,  0);

setchar(0x08E2DEDC,  0xff,  0xff);

setshort(0x08E2DEE6,  0x117);

setchar(0x08E2DEF2,  0x0f);

setchar(0x08E2DEF3,  0x00);

setchar(0x08E2DF10,  0xff);

//weapon 21

setfloat(0x08E2DF20,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08E2DF34,  0);

setchar(0x08E2DF3C,  0xff,  0xff);

setshort(0x08E2DF46,  0x118);

setchar(0x08E2DF52,  0x0f);

setchar(0x08E2DF53,  0x00);

setchar(0x08E2DF70,  0xff);

//weapon 22

setfloat(0x08E2DF80,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08E2DF94,  0);

setchar(0x08E2DF9C,  0xff,  0xff);

setshort(0x08E2DFA6,  0x119);

setchar(0x08E2DFB2,  0x0f);

setchar(0x08E2DFB3,  0x00);

setchar(0x08E2DFD0,  0xff);

//weapon 23

setfloat(0x08E2DFE0,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08E2DFF4,  0);

setchar(0x08E2DFFC,  0xff,  0xff);

setshort(0x08E2E006,  0x11a);

setchar(0x08E2E012,  0x0f);

setchar(0x08E2E013,  0x00);

setchar(0x08E2D030,  0xff);

//weapon 24

setfloat(0x08E2E040,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08E2E054,  0);

setchar(0x08E2E05C,  0xff,  0xff);

setshort(0x08E2E066,  0x11b);

setchar(0x08E2E072,  0x0f);

setchar(0x08E2E073,  0x00);

setchar(0x08E2D090,  0xff);

//weapon 25

setfloat(0x08E2E0A0,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08E2E0B4,  0);

setchar(0x08E2E0BC,  0xff,  0xff);

setshort(0x08E2E0C6,  0x11c);

setchar(0x08E2E0D2,  0x0f);

setchar(0x08E2E0D3,  0x00);

setchar(0x08E2D0F0,  0xff);

//weapon 26

setfloat(0x08E2E100,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08E2E114,  0);

setchar(0x08E2E11C,  0xff,  0xff);

setshort(0x08E2E126,  0x11d);

setchar(0x08E2E132,  0x0f);

setchar(0x08E2E133,  0x00);

setchar(0x08E2D150,  0xff);

//weapon 27

setfloat(0x08E2E160,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08E2E174,  0);

setchar(0x08E2E17C,  0xff,  0xff);

setshort(0x08E2E186,  0x11e);

setchar(0x08E2E192,  0x0f);

setchar(0x08E2E193,  0x00);

setchar(0x08E2D1B0,  0xff);

//weapon 28

setfloat(0x08E2E1C0,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08E2E1D4,  0);

setchar(0x08E2E1DC,  0xff,  0xff);

setshort(0x08E2E1E6,  0x11f);

setchar(0x08E2E1F2,  0x0f);

setchar(0x08E2E1F3,  0x00);

setchar(0x08E2D210,  0xff);

//weapon 29

setfloat(0x08E2E220,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08E2E234,  0);

setchar(0x08E2E23C,  0xff,  0xff);

setshort(0x08E2E246,  0x121);

setchar(0x08E2E252,  0x0f);

setchar(0x08E2E253,  0x00);

setchar(0x08E2D270,  0xff);

//weapon 30

setfloat(0x08E2E280,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08E2E294,  0);

setchar(0x08E2E29C,  0xff,  0xff);

setshort(0x08E2E2A6,  0x122);

setchar(0x08E2E2B2,  0x0f);

setchar(0x08E2E2B3,  0x00);

setchar(0x08E2D2D0,  0xff);

//weapon 31

setfloat(0x08E2E2E0,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08E2E2F4,  0);

setchar(0x08E2E2FC,  0xff,  0xff);

setshort(0x08E2E306,  0x124);

setchar(0x08E2E312,  0x0f);

setchar(0x08E2E313,  0x00);

setchar(0x08E2D330,  0xff);

//weapon 32

setfloat(0x08E2E340,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08E2E354,  0);

setchar(0x08E2E35C,  0xff,  0xff);

setshort(0x08E2E366,  0x22e);

setchar(0x08E2E372,  0x0f);

setchar(0x08E2E373,  0x00);

setchar(0x08E2D390,  0xff);

//weapon 33

setfloat(0x08E2E3A0,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08E2E3B4,  0);

setchar(0x08E2E3BC,  0xff,  0xff);

setshort(0x08E2E3C6,  0x24b);

setchar(0x08E2E3D2,  0x0f);

setchar(0x08E2E3D3,  0x00);

setchar(0x08E2D3F0,  0xff);

//weapon 34

setfloat(0x08E2E460,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08E2E474,  0);

setchar(0x08E2E47C,  0xff,  0xff);

setshort(0x08E2E486,  0x10b);

setchar(0x08E2E492,  0x0f);

setchar(0x08E2E493,  0x00);

setchar(0x08E2D4B0,  0xff);

//weapon 35

setfloat(0x08E2E4C0,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08E2E4D4,  0);

setchar(0x08E2E4DC,  0xff,  0xff);

setshort(0x08E2E4E6,  0x110);

setchar(0x08E2E4F2,  0x0f);

setchar(0x08E2E4F3,  0x00);

setchar(0x08E2D510,  0xff);

//weapon 36

setfloat(0x08E2DDA0,  275.00,  314.00,  -3);

setint(0x08E2DD54,  0);

setchar(0x08E2DD5C,  0xff,  0xff);

setshort(0x08E2DD66,  0x116);

setchar(0x08E2DD72,  0x0f);

setchar(0x08E2DD73,  0x00);

setchar(0x08E2DD90,  0xff);

off()

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och jag antar att man måste ha custom firmwaarreh för detta. ECCD (Eddie Chartersons Cheat Device? Kommer inte ihåg det där riktigt)?!

Trist... Well ooh. Nu ska jag skapa en tråd, någon som hade problem med ett uppdrag men jao. Nej.. Jag har också det och antar det är till stor del av det uppdraget att jag inte klarat ut spelet. Behöver lite hjälp så här kommer en topicozo upp :rolleyes:

Edit: Japp läste nu och såg det.. Damnitfuckit. Trist att det måste vara så... Diskriminering!

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och jag antar att man måste ha custom firmwaarreh för detta. ECCD (Eddie Chartersons Cheat Device? Kommer inte ihåg det där riktigt)?!

Trist... Well ooh. Nu ska jag skapa en tråd, någon som hade problem med ett uppdrag men jao. Nej.. Jag har också det och antar det är till stor del av det uppdraget att jag inte klarat ut spelet. Behöver lite hjälp så här kommer en topicozo upp :)

Edit: Japp läste nu och såg det.. Damnitfuckit. Trist att det måste vara så... Diskriminering!

Med LCS ska det gå utan custom firmware, men hindret för dig är ju inte att du inte nedgraderat, utan att du inte ens har LCS. Lite knasigt att folk med LCS men utan custom firmware kan fixa ECCD, men det är anpassat för folk med custom firmware... som fixas med LCS :rolleyes:

Gör som jag sagt i flera månader: Köp LCS, nedgradera, installera custom firmware och få ut 900% av din PSP. >_< Numera helt riskfritt om du gör rätt. Annat var det för ett och ett halvt år sen då man kunde paja PSPn trots att man gjorde rätt, för att programmen var instabila.

Om inte för nedgradering så är LCS ändå ett väldigt bra spel :ph34r:

EDIT: Edison Carters CheatDevice, annars ;)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Jag undrar ifall ni har kommit över ett fusk för att sega ner eller stoppa gametimers, slower gameplay fusket fungerar bara till spelhastigheten inte timers i uppdrag. Jag har lite svårt att förklara riktigt vad jag menar, men jag har inte sett något liknande och mina ögon blöder av att läsa alla variabler och gömda descriptions..

Redigerad av justChris
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...