Jump to content

Pixel Shader?


Valle-Ball
 Share

Recommended Posts

Till min nya dator hos farsan skaffade jag ett GF4 Ti 4200 nyligen, det står att den stöder Pixelshader 1.3 men tex. BF2 kräver pixelshader 1.4 och Sid Meier's Railroads kräver 2.0. Spelar det nån roll, kan jag spela ändå?

Finns 2 allternativ, antingen kan du spela men det laggar väldigt mycket eller så går inte spelet heller igång.

sen så måste du också ha 128 mb Grafikkortsminne.

och 512 mb RAM

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pixel shader 1.3? Lite föråldrat vid den här tiden, de flesta nya spel behöver pixelshader 2, och det börjar komma spel som kräver högre (T.ex. Splinter Cell Double Agent)

Låter som att du blivit rätt så lurad i mina öron. Och jag tror inte spelen funkar om man inte har den pixel shadern som krävs.

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om han betalade mer en 300 kr för det så har han blivit lurad, annars får han skylla sig själv =)

Han har väl ändå blivit lurad? Jag sparar hellre ihop tusen kronor till ett kort som fungerar, än till ett som är total världelöst då det inte stöder något av de moderna spelen värst bra.

Btw, nu när vi ändå är inne på grafikkort: hur länge tror ni ett GeForce 7950 GX2 håller? :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...