Jump to content

Windows Vista


Jazz
 Share

Recommended Posts

Undrar bara en kort sak om Vista: Vista har lite högre prestandaskrav än XP, betyder det att, om jag installerar Vista, blir tvungen att köra spel med lägre prestanda? Kanske lite dum fråga då det finns ett klistermärke på datorn där det står "Designed for Windows Vista". Men man tar ju det säkra före det osäkra, vill ju knappast lägga pengarna på en ganska onödig uppdatering som inte gör annat än försämrar.

Intel Pentium 2-Core EE660 2.6 GHZ

2 GIG RAM

nVidia 7950 GX2

I belive that concernes the t0pic.

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, men om jag exempelvis, i teorin, kör ett spel där datorn landar precis ovanför maxinställningarna och jag då råkar ha Vista, borde jag inte bli tvungen att dra ner lite då eftersom jag både har ett spel på högsta inställningarna och samtidigt ett 'krävande' operativsystem? Gämtemot XP då...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, men om jag exempelvis, i teorin, kör ett spel där datorn landar precis ovanför maxinställningarna och jag då råkar ha Vista, borde jag inte bli tvungen att dra ner lite då eftersom jag både har ett spel på högsta inställningarna och samtidigt ett 'krävande' operativsystem? Gämtemot XP då...

Jo, ur den aspekten är det så. Speciellt om du ska göra Aero vilket kräver en del både minnes- och grafikmässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Jag köpte en ny dator nyligen och jag kunde inte ens lira ett spel som Scarface! och jag har vista..

så ja tänkte WTF ut me vista och in med XP men då är datorn låst till Vista och den vill inte ta emot drivrutinerna från XP så då gick det verkligen inte att spela !! så det var bara ut med XP och in med Vista igen... så nu sitter jag och lirar Scarface med lägsta upplösningen och det laggar som f*n!!

VAD ska jag göra? större ram? 512 tycker jag borde räcka!

Intel Pentium D 820 (2,80 GHz) processor, 512 MB RAM minne,

160 GB hårddisk och DVD-brännare.

10/100 nätverkskort och 6 st. USB 2.0 anslutningar.

endel säger att ja ska använda AMD istället för intel.. men jag är inte insatt i detta alls!!

hjälp skulle verkligen uppskattas!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intel Pentium D 820 (2,80 GHz) processor, 512 MB RAM minne,

160 GB hårddisk och DVD-brännare.

10/100 nätverkskort och 6 st. USB 2.0 anslutningar.

Varför nämner du en massa skräpinformation när du i princip missar det viktigaste, grafikkortet?

Edit: Och förresten, ny dator? Stackars dig.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför nämner du en massa skräpinformation när du i princip missar det viktigaste, grafikkortet?

Edit: Och förresten, ny dator? Stackars dig.

som sagt så är jag förbannat dåligt insatt i detta när det gäller datorer.. och jag vet inte vad jag har för grafik kort! jag saxade informationen från leverantören och där står det inte med vad det är för något grafik kort!

men om det är grafikortet som är felet så byter jag det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

som sagt så är jag förbannat dåligt insatt i detta när det gäller datorer.. och jag vet inte vad jag har för grafik kort! jag saxade informationen från leverantören och där står det inte med vad det är för något grafik kort!

men om det är grafikortet som är felet så byter jag det!

Hela datorn är felet om du vill ha en speldator.

Du har blivit grovt lurad om du gav mer än 4000 för den där, max.

BTW, tryck windowsflagga+pause på tangentbordet, gå till "maskinvara", sen "enhetshanteraren" sen på plusset bredvid "bildskärmskort".

Skriv vad det står där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hela datorn är felet om du vill ha en speldator.

Du har blivit grovt lurad om du gav mer än 4000 för den där, max.

BTW, tryck windowsflagga+pause på tangentbordet, gå till "maskinvara", sen "enhetshanteraren" sen på plusset bredvid "bildskärmskort".

Skriv vad det står där.

känner mig riktikt lurad av Elgiganten också, och du får ursäkta men jag hittar ingen pluss knapp... tyvärr... men tack ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

känner mig riktikt lurad av Elgiganten också, och du får ursäkta men jag hittar ingen pluss knapp... tyvärr... men tack ändå!

Har letat upp din dator på Elgiganten, samt kollat ditt grafikkort (om du hade tryckt specifikation hade du sett det).

"Integrated VIA UNICHROME 9"

Totalt hopplöst kort, integrerat skit.

MEN å andra sidan, den kostade 4000 så jag förstår inte hur du kan vara kräsen, visst du hade kunnat bygga en egen, men budgetmodell på Elgiganten säger sig självt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...