Jump to content

Påskäggsjakt!


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Goddagens!

Precis som i andra GTA-spel innehåller VCS olika påskägg. Antingen är det radioreklam med dolda meddelanden, plakat, märkliga namn (The Camel's Toe, Vank Hoff Hotel, Vank Hoff On The Beach, Pirates in Men's Pants, etc.) eller helt fysiska påskägg, som i VC. :lol:

Hursomhelst, jag har hittat en skylt vid Hyman Memorial Stadium. Det står ett meddelande på den, men det syns inte så bra på bilden.

ntkypnamlh.png

You are standing on UJS 00Sa, a fine new addition to our great city that isn't contrited* at all.

Have you found the ten easter eggs?

Rockstar Leeds would like to thank you for playing the game and letting us have a rockin' christmas party.

* = Ångerfull.

Nu vill jag gärna veta: Har ni hittat några andra än de två jag har sett?

Nummer 4: Åk från Well Stacked Pizza vid Malibu Club till slutet på den korta gatan. Till höger ser du två portar. Gå in genom dem och vänd dig om. Nu ser du en glad gubbe med siffran 4 intill. Video! (Skulle gärna ladda upp på beffo, men de är för stora än så länge. Skynda dig, SlewME! Vi vill ha stora filer!)

ts0i8f00e4.png

Nummer 7: Åk i det stora hoppet framför Ammunation i Downtown. Hoppa ner i garageområdet och åk fram till väggen längst norrut. Vänd dig om, så ser du en glad gubbe med siffran 7 intill. Video!

ta9vtb9od5.png

Har ni sett några fler än dessa två, så posta ett svar, och lägg till bilder och videos. Dessa är tagna med Edison Carters Cheat Device - kräver fw 2.71 SE ('/'') eller 3.0x OE-x, i mitt fall 3.03 OE-B. Du kan också använda SVC Capture, som fungerar med screenshots/videos i alla spel och även i huvudmenyn. Ut och leta påskägg nu! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 2 months later...
Ska jag hitta alla, eller posta

(Spoiler på videon!)

den här videon? :rolleyes:

Jääävla coolt! Ps2 easteregget alltså i slutet loool! :P

Fan vad förbannad jag blir. Att kolla påskägget var det absolut första jag gjorde efter absolut första uppdraget vid absolut första gången jag spelade VCS, och så flimrar det som fan för att de lappat igen det. Inte nog med att Rockstar ljuger om PSP-exklusiviteten, de belönar dessutom PS2-ägarna med ett eget påskägg... :)

(och hela min värld rasar samman, eller nåt.)

Synd att det inte stod instruktioner eller visades små videoklipp över hur man kom till de olika äggen. Om jag hittar rätta ställena ska jag posta bilder och eventuellt en full video över hur man tar sig till de olika ställena. Men damnit, jag har ju varit på nästan alla de där ställena och letat:

  • #1 var jag säker på skulle finnas där den var. Ganska uppenbart ställe att leta på, IMO.
  • #2 har jag hittat (VickeX kan intyga) men har inte orkat posta här.
  • #3 har jag FFS letat efter på det stället också, jag tyckte det vore en väldigt uppenbar påskäggsplats. Faktum är att jag tror jag gick ner i den gången en gång under ett uppdrag (

    Jive Drive

    ) men då var det sas "i stridens hetta", så jag missade den väl därför.

  • #4 har jag postat däruppe.
  • #5 var lite mystisk, men med hjälp av byggnaderna i bakgrunden kan jag säkert hitta det. Dessutom gav det mig ett (troligen) Unique Stunt Jump-tips också, precis som några stycken i USJ-trailervideon. (Kolla vid ca en tredjedel av videon, då en PCJ burnar efter en röd Comet, jag kunde hitta den platsen enbart mha videon och därmed få ett USJ, en Rampage och en ballong gratis! ;)
  • #6 har jag garanterat åkt förbi eftersom den är på Hyman Memorial Stadiums vägg, verkar det som. Jag har åkt varvet runt fem gånger för att leta (och hitta) ballonger. Den skulle också kunna vara i ett parkeringshus i Washington Beach, där jag också letat. Annars är det i det enda parkeringshus som är under jorden, vid Cortez bryggor, där Hidden Package nr 5 finns i Vice City.
  • #7 har jag ju också postat, det var förresten det första jag hittade.
  • #8 har jag också varit vid och letat, det känns som den allra mest uppenbara platsen för ett easter egg. Fast, är det på övervåningen?
  • #9 har jag gått förbi ett tiotal gånger, den är elak men jag har faktiskt varit inne där just för att leta efter ett påskägg.
  • #10 har jag också åkt förbi, för att leta 100%-saker längs med Starfish Island-kusten. Om det är Starfish Island vet jag inte, men det ser ut så.
  • #11 har jag ju för fan OCKSÅ simmat runt, men denna gång är det ju mer uppenbart varför jag missat den.

Kommer posta en video när jag väl hittat alla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...