Jump to content

Rise Of Nations & E-Packs


Solidsnake
 Share

Recommended Posts

Hej fick tanken att skapa en tråd om Rise Of Nation plus E-Pack till dom. Anledningen till att jag skapar denna tråd det var när jag spelade det idag, Har alla E-Packs

Rise Of Nations

Rise Of Nations Thrones & Patriot

Rise Of Nations & Rise Of Legends

Riktigt bra Strategispel. För dom som är Nybörjare kan det vara lite svårt i början att lära sej. Innan man kan göra Quick Battle så får man börja med "How To Play". Om ni vill skipa det så trycker ni på ESC när ni är i sjävla spelet.

Hoppas denna tråd håller sej :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 years later...

Lite gammal tråd men ändå :confused:

Jag undrar om det är någon som vet hur man får ett script i Rise of Nations att fungera. Jag har fixat ett script som gör att kärnvapnen är borta men jag kan inte få det att aktiveras. Det står att man ska gå in och köra det först när man har startat ett nytt spel. Hur gör man det?

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite gammal tråd men ändå :confused:

Jag undrar om det är någon som vet hur man får ett script i Rise of Nations att fungera. Jag har fixat ett script som gör att kärnvapnen är borta men jag kan inte få det att aktiveras. Det står att man ska gå in och köra det först när man har startat ett nytt spel. Hur gör man det?

Tack på förhand!

Det ska redan finnas ett sådant skript i spelet. Men så här är det, när du startar en ny match så finns det nästan längst ner till höger en liten ruta där du kan välja skripts.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ska redan finnas ett sådant skript i spelet. Men så här är det, när du startar en ny match så finns det nästan längst ner till höger en liten ruta där du kan välja skripts.

Glömde jag säga att det handlade om multiplayer (LAN)? :confused:

Att få scriptet att funka i en vanlig solo match är inga problem...

Redigerad av J-coop
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Glömde jag säga att det handlade om multiplayer (LAN)? :confused:

Att få scriptet att funka i en vanlig solo match är inga problem...

Väldigt konstigt, jag lirar LAN ibland och det scriptet funkar utan problem. Men IMO är det också roligt att leka med tidigare tidsåldrar, t.e.x. stanna i gunpowder age. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väldigt konstigt, jag lirar LAN ibland och det scriptet funkar utan problem. Men IMO är det också roligt att leka med tidigare tidsåldrar, t.e.x. stanna i gunpowder age. :confused:

Jag jag brukar stanna vid enlightenment age, det är ganska kul =) Hur får du igång scripten dårå? Vanligtvis är det ju bara att trycka "ctrl + alt + y" och sedan ladda ett script och trycka på run så funkar det finemang sen, men icke på LAN... där händer det inget alls när man trycker ner "ctrl + alt + y" =( Kommer ingenstans med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag jag brukar stanna vid enlightenment age, det är ganska kul =) Hur får du igång scripten dårå? Vanligtvis är det ju bara att trycka "ctrl + alt + y" och sedan ladda ett script och trycka på run så funkar det finemang sen, men icke på LAN... där händer det inget alls när man trycker ner "ctrl + alt + y" =( Kommer ingenstans med andra ord.

I lobbyn markerar jag bara scriptet och sen startar jag spelet, och så funkar det bara. :confused:

---

Vilket land är favoriten? Själv gillar jag Germany, främst för att deras tidiga granarys osv tillåter tidig ekonomisk expansion, och även för deras tanks, MG42or och annat mums. Frankrike gillar jag också, för deras healande supply wagons och gunpowder-infanteri (som röd :)).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I lobbyn markerar jag bara scriptet och sen startar jag spelet, och så funkar det bara. :D

---

Vilket land är favoriten? Själv gillar jag Germany, främst för att deras tidiga granarys osv tillåter tidig ekonomisk expansion, och även för deras tanks, MG42or och annat mums. Frankrike gillar jag också, för deras healande supply wagons och gunpowder-infanteri (som röd ;)).

Jo jag har testat det med att markera men den verkar inte komma ihåg det.

Själv gillar jag Ryssland för att de har plus på National Borders, härligt med stora områden tkr jag, speciellt när man ska börja pumpa olja. Sen har man ju den ryska vintern som ger extra skada på fiender som anfaller och sen har man ju katyushas ;)

Bantu är härliga med tkr jag, mest för att de kan ha en sådan stor befolkning.

Healande supply wagons kan man ha faktiskt man inte är Frankrike, bara att bygga versailles.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Tjo, nu var det ju (inte så) länge sen den här tråden var aktiv, men jag har fått grym lust att spela det igen efter att ha nött Company of Heroes en månad igen.

Men.. Det finns en del skönhetsbrister då det är väldigt gammalt.

Så jag undrar mest om det finns något spel som är likt RoN/T&P, strategi med människor och tidsåldrar.

Inte som RoL, det är bara... ja, Boomer har redan sagt det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjo, nu var det ju (inte så) länge sen den här tråden var aktiv, men jag har fått grym lust att spela det igen efter att ha nött Company of Heroes en månad igen.

Men.. Det finns en del skönhetsbrister då det är väldigt gammalt.

Så jag undrar mest om det finns något spel som är likt RoN/T&P, strategi med människor och tidsåldrar.

Inte som RoL, det är bara... ja, Boomer har redan sagt det.

Om jag ska vara helt ärlig, så finns det inget spel än idag som överträffar, eller ens kommer i närheten till den spelglädje man (jag i vilket fall) får av Rise of Nations, eller ens den mer 'avancerade' strategin. Det skulle väl i så fall vara något av Age of Empires-spelen, som ligger ganska nära, men även Empire Earth. Det sistnämnda är nog vid närmare eftertanke mer likt RoN än AoE. Så du skulle kunna testa Empire Earth 2 eller 3, men eftersom dessa spelen även tar spelaren en bit in i framtiden (en ganska bra bit, faktiskt), så skadar det inte att sätta en begränsning på hur långt man kan utveckla.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag ska vara helt ärlig, så finns det inget spel än idag som överträffar, eller ens kommer i närheten till den spelglädje man (jag i vilket fall) får av Rise of Nations, eller ens den mer 'avancerade' strategin. Det skulle väl i så fall vara något av Age of Empires-spelen, som ligger ganska nära, men även Empire Earth. Det sistnämnda är nog vid närmare eftertanke mer likt RoN än AoE. Så du skulle kunna testa Empire Earth 2 eller 3, men eftersom dessa spelen även tar spelaren en bit in i framtiden (en ganska bra bit, faktiskt), så skadar det inte att sätta en begränsning på hur långt man kan utveckla.

EE 1 är ju bättre än 2 och 3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag ska vara helt ärlig, så finns det inget spel än idag som överträffar, eller ens kommer i närheten till den spelglädje man (jag i vilket fall) får av Rise of Nations, eller ens den mer 'avancerade' strategin. Det skulle väl i så fall vara något av Age of Empires-spelen, som ligger ganska nära, men även Empire Earth. Det sistnämnda är nog vid närmare eftertanke mer likt RoN än AoE. Så du skulle kunna testa Empire Earth 2 eller 3, men eftersom dessa spelen även tar spelaren en bit in i framtiden (en ganska bra bit, faktiskt), så skadar det inte att sätta en begränsning på hur långt man kan utveckla.

Tack så mycket, såna tips jag vill ha. Ska kolla upp EE :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...