Jump to content

..


Dusse
 Share

Recommended Posts

Har börjat spela lite Vice City igen och det mesta fungerar alldeles utmärkt. Det är egentligen bara en sak som jag saknar från SA (förutom att klättra osv, som jag antar är omöjligt i VC..) och det den fria bilkameran när man kör bil. Finns det någon mod som gör att man liksom i SA kan rotera kameran själv med datormusen när man kör bil/motorcykel/kamel? Mycket tacksam för svar. :)

Sedan undrar jag också vilka sidor som egentligen är bäst för att ladda hem mods till VC. Det är länge sedan sist och jag kommer inte ihåg vad sidorna heter så några länkar vore jag tacksam för. Tack på förhand. :)

Exakt det letar jag också efter. Hoppas någon vet. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har börjat spela lite Vice City igen och det mesta fungerar alldeles utmärkt. Det är egentligen bara en sak som jag saknar från SA (förutom att klättra osv, som jag antar är omöjligt i VC..) och det den fria bilkameran när man kör bil. Finns det någon mod som gör att man liksom i SA kan rotera kameran själv med datormusen när man kör bil/motorcykel/kamel? Mycket tacksam för svar. :D

Sedan undrar jag också vilka sidor som egentligen är bäst för att ladda hem mods till VC. Det är länge sedan sist och jag kommer inte ihåg vad sidorna heter så några länkar vore jag tacksam för. Tack på förhand. :P

Det är inte omöjligt, det finns en mod där dom håller på att lägga in alla världarna i VC, alltså LC och SA också. Den modden gjorde att man kunde klättra i VC... Minns inte sidan, kan inte leta nu. Men SA hade dom inte gjort klart där, så det var bara VC och LC än så länge, men med simma/klättra funktioner. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte omöjligt, det finns en mod där dom håller på att lägga in alla världarna i VC, alltså LC och SA också. Den modden gjorde att man kunde klättra i VC... Minns inte sidan, kan inte leta nu. Men SA hade dom inte gjort klart där, så det var bara VC och LC än så länge, men med simma/klättra funktioner. :D

State of Liberty.

State of Liberty Installation

What you will see in readme file,...It doesn't help anything. I will give you a detailed installation.

1. Download State of Liberty. Link (246.17 MB )

2. Make a Duplicate of your VC Folder(You can rename it to whatever you want to)

3. Extract everything from the Rar. to your SOL folder.

4. Download Dannyes Ultimate SCM for VC

5. Now over write SCM and american.gxt with dannye's SCM and american.gxt.

6. DO NOT LOAD ANY SAVEGAME OR VC WILL CRASH. Start a new game.

7. This is it.

Some SOL INFO

-LC and VC are both done. SA is still in making, but there's a small part of LS.

-SA(LS) is made with LC and VC map parts, so it's kinda....wierd.

-There is a stunt island too, bridge to SF, very big forest(I got lost there)

-Some modeled cars, I don't know if they're moded.

-Most importantly, you need the right System Requirements, which are:

1. Running Windows Win2k/SP4 - XP/SP2

2. Latest Microsoft Direct X (9c)

3. P4/AMD 2.4 Ghz or better

4. ATI/GForce (128Mb/256Mb)

5. 512Mb+ of ram

6. 2Gigs of Harddrive space.

7. Have both original VC game disks..

This is minimum. The higher you have, the better. I got around 5-20 fps. In normal VC i have around 60 or more.

-VC is totally reskinned.

-There's a LC railing around VC.

-Some screenshots:

IPB ImageIPB Image

IPB ImageIPB Image

Known Bugs

-Some roads are bumpable

-Underground tunnels are filled with water(You drown if you go inside)

-There's some ocean missing

-You can drive through some walls

-Low fps rate

-There's a bridge to SF, which you can't get on it

I hope you will enjoy this, I sure did.

If you have any troubleshooting, tell me and I'll try to find out, what's wrong.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...