Jump to content

Mod bug!


skez
 Share

Recommended Posts

Såja, då är jag tillbaka efter nästan ett års icke spelande.

Jag börjar modda som vanligt, hittar lite nytt, Alcatraz. Lägger in som man ska men det fungerar inte, huvudmenyn kommer inte fram. Så jag tar bort det, huvudmenyn kommer fortfarande inte fram. Då upptäcker jag att det lägger sig 6 st tramstatsfw.txd i gta3.img, den filen skulle man byta ut (jag gör alltid backup på filerna) så jag använder originalet och tar bort den men den lägger sig där hela tiden i 6 st kopior längst ner.

Även i gta_int.img lägger sig tre filer man skulle ersätta längst ner cj_don_sign.txd, cj_office.txd och picture_frame_clip.txd och dem kommer dit hela tiden varje gång man har tagit bort dem. Det hjälper inte heller att döpa om filerna, dem behåller det man har döpt dem till och det kommer inga nya men felet kvarstår. :'(

Någon som har haft samma problem och löst det? Utan att installera om spelet.:)

post-7076-1162994749_thumb.jpgpost-7076-1162994881_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tryck på replace!!!!!!!!!!!!!! inte ta bort och lägga till...

Det är vad jag gör. Låt säga att det var 100 filer från början, och så vill jag modda ett fordon. Jag trycker på Rename på fordonets originalfiler och döper dem till ORIGINALpolice.dff och ORIGINALpolice.txd. Sen tar jag och lägger till de filer som kom i modzippen. Då har jag 102 filer i registret. Om vill jag ändra så behöver jag inte exportera och krångla, utan bara döpa om filerna eller ta bort moddens filer om de var dåliga, sen tar jag bort "ORIGINAL" i originalfilernas namn.

Piece of Cake, tycker jag. Har alltid funkat också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...