Jump to content

Nattbuss 807 (1997)


Kalan
 Share

Recommended Posts

Nattbuss 807

Akuten, Södersjukhuset kl. 02.40. Man, 19 år, knivhuggen 2 gånger i ryggen. Lågt tryck, ingen puls...

2nattbuss807_772429_0.jpg

Många av er här har säkert sett den svenska filmen Nattbuss 807 från 1997.

Själv såg jag den för första gången igår faktiskt. Jag tyckte den var riktigt bra och underhållande, trots att skådespelet kanske inte alltid var på topp. Johan Svangrens roll som Sören (killen på omslaget ovan) var klockren i alla fall!

Från www.wikipedia.org:

Filmen är baserad på en sann händelse, mordet på en ung rasist i en Stockholmsförort (Haninge). Filmen handlar om Kalle, en kille i 18-årsålden som har hamnat lite snett i livet. Hans bekanskapskrets består endast av svenskar, alla med mer eller mindre smygrasism i kroppen. Carlos är en kille i 16-årsåldern, han har bott i Sverige större delen av sitt liv med sin mor och hennes äldre bror. Hans pappa är kvar i hemlandet Bolivia. Carlos och broderns gäng består av invandrarkillar och ett fåtal svenskar. Filmen handlar om konfikten mellan Kalle och Carlos, samt deras respektive gäng, en konflikt med tragiska konsekvenser.

[Movie]Nattbuss%20807%20(1997)_02.jpg

  • Musiken var även väldigt bra. Någon som vet vad låtarna i filmen heter?

  • Vad tyckte ni andra om filmen?

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja du, varför skulle just den här filmen få en egen tråd när det finns andra trådar lämpade att skriva i vilken film man sist såg.

Fattar du illa eller? DÄRFÖR ATT DENNA TRÅDEN ÄR TILL FÖR ATT DISKUTERA FILMEN!

Inlägg som:

Nattbuss 807 - Den var bra. 8/10

passar bättre i tråden du länkade till.

Musik, Film & Grafik- forumet är till för att diskutera just Musik, Film & Grafik. Fattar du nu?

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Va fan, dom häller ju damm på hela korven ju"

"Kolla (namn?) där ligger ju en brud till dig att pussas med"

"Det här är Sverige, här står vi i kö"

"Var det något mer eller? Näe det var bra så"

"Seg j*vla neger asså"

Haha finns hur många sköna citat som hellst i den här filmen :P.

Nej jag är inte rasist, känn ironin :unsure:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mina kompisar såg den. Vill inte se den efter dom snacka om den :wub:

dom tjata ut den som faaan.. dom älskade dom där rasisterna. och det värsta var att min kompisar VAR SVARTA !! (alltså mörkhyade) Dom gick runt och sa "Det här är Sverige, här står vi i kö" och nånting "det här är ingen jävla djungel" asså orka :shifty:

Redigerad av YooSho
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mina kompisar såg den. Vill inte se den efter dom snacka om den :wub:

dom tjata ut den som faaan.. dom älskade dom där rasisterna. och det värsta var att min kompisar VAR SVARTA !! (alltså mörkhyade) Dom gick runt och sa "Det här är Sverige, här står vi i kö" och nånting "det här är ingen jävla djungel" asså orka :shifty:

Kvittar väll vilken färg man är? Kan ju fortfarande tycka att kommentarerna var roliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fattar du illa eller? DÄRFÖR ATT DENNA TRÅDEN ÄR TILL FÖR ATT DISKUTERA FILMEN!

Inlägg som:

passar bättre i tråden du länkade till.

Musik, Film & Grafik- forumet är till för att diskutera just Musik, Film & Grafik. Fattar du nu?

Hmm...

Oi.

I denna tråd ska man helt sonika skriva vilken/vilka film/filmer man såg senast, och vad man tyckte om den ...

Edit: Hmm tänkte helt fel. Den här orienteringen dödar min hjärna.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...