Jump to content

"Czeska cup" i ishockey...


Eudoros
 Share

Recommended Posts

Ja, är det någon mer än jag som ska kolla på det? Det börjar ju ikväll, Sverige - Ryssland. :shifty: Kl 19.00 på 1:an.

Tror sverige kommer vinna även den här cupen, dom har ju ganska grymt lag med Nicklas Bäckström m.m. ^_^

Edit: Argh, stavade fel i topic-namnet. :mellow: "Ceska" cup ska det vara.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: Argh, stavade fel i topic-namnet. :mellow: "Ceska" cup ska det vara.

Naj naj, "Ceska Pojistovna Cup" ska det vara. Fast jag förstår inte vad Pojistovna betyder.

Roligt förövrigt att Finland har Sinuhe Wallinheimo i målet. Färjestads gamla målvakt som nu är 35 år. Hoppas han får spela för risken är stor att han floppar.

Annars tänker jag inte titta. En av många löjliga småcuper som landslaget ska spela lite då och då. Denna cup är den ända jag accepterar för den stör inte Elitseriens spelschema. Hatar Karjala Cup och Sweden Hockey Games och annat som kommer in och ger uppehåll i Elitserien, jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Naj naj, "Ceska Pojistovna Cup" ska det vara. Fast jag förstår inte vad Pojistovna betyder.

Roligt förövrigt att Finland har Sinuhe Wallinheimo i målet. Färjestads gamla målvakt som nu är 35 år. Hoppas han får spela för risken är stor att han floppar.

Annars tänker jag inte titta. En av många löjliga småcuper som landslaget ska spela lite då och då. Denna cup är den ända jag accepterar för den stör inte Elitseriens spelschema. Hatar Karjala Cup och Sweden Hockey Games och annat som kommer in och ger uppehåll i Elitserien, jobbigt.

Jepp, fast det där "pojistovna" orkade jag inte skriva in. ^_^

Haha, det visste jag inte. Han kommer jag ihåg från alla eviga filmningar och misstag i färjestad. :shifty:

Håller med om att det är drygt med alla "Karjala cup" och "LG hockeygames" som det heter nu, :o som gör så att det blir uppehåll i elitserien. :mellow:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp, fast det där "pojistovna" orkade jag inte skriva in. ^_^

Haha, det visste jag inte. Han kommer jag ihåg från alla eviga filmningar och misstag i färjestad. :shifty:

Håller med om att det är drygt med alla "Karjala cup" och "LG hockeygames" som det heter nu, :o som gör så att det blir uppehåll i elitserien. :mellow:

Heter det LG nu? Hahaha vem kan ha köpt upp det? Var det inte bättre att bara läggga ner skiten istället för något LG ska köpa upp det. Men Wallinheimo ska bli kul och se. Jag sätter 50 spänn på att han kommer kasta tre klubbor när varje spelare kommer i friläge, det var han ju grym på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heter det LG nu? Hahaha vem kan ha köpt upp det? Var det inte bättre att bara läggga ner skiten istället för något LG ska köpa upp det. Men Wallinheimo ska bli kul och se. Jag sätter 50 spänn på att han kommer kasta tre klubbor när varje spelare kommer i friläge, det var han ju grym på.

Jepp, det gör det. ^_^http://www.lghockeygames.se/ Dom bytte till det inför förra året om jag inte minns fel.

Haha :shifty: , då satsar jag emot på han att kommer filma åt sig minst 2 utvisningar, + 1 kastad klubba. :mellow:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp, det gör det. ^_^http://www.lghockeygames.se/ Dom bytte till det inför förra året om jag inte minns fel.

Haha :shifty: , då satsar jag emot på han att kommer filma åt sig minst 2 utvisningar, + 1 kastad klubba. :mellow:

Hahahaha. Vem är snubben med det glada leendet och kanintänderna på framsidan? Ser ut som Fimpen fast den där var lite fulare. Men det visar ju att Sverige är före när det gäller feta sponsorer jämfört med det andra cuperna. Eller Karjala? Är inte det något finskt företag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahahaha. Vem är snubben med det glada leendet och kanintänderna på framsidan? Ser ut som Fimpen fast den där var lite fulare. Men det visar ju att Sverige är före när det gäller feta sponsorer jämfört med det andra cuperna. Eller Karjala? Är inte det något finskt företag?

Det är Andreas Johansson. :lol: Har inte en aning, men Karjala låter iaf som ett företag. :P

Godfather: Ja, det kan man minst säga, första säsongen med Bengt Åke, då skrev vi historia... :) OS-guld och VM-guld samma år... :huh:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är Andreas Johansson. :lol: Har inte en aning, men Karjala låter iaf som ett företag. :P

Godfather: Ja, det kan man minst säga, första säsongen med Bengt Åke, då skrev vi historia... :P OS-guld och VM-guld samma år... :huh:

Självklart :) , Han får aldrig sluta.

Hur gick det i LG btw? Nu äre bara 10 minuter kvar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Domaren betedde sig fan som en kärring i matchen. Jag såg två riktigt fina tacklingar av svenska spelare, en från Petrasek kommer jag ihåg, pang, han vart utvisad. Man vågar ju inte trycka till i rädsla för domaren, utvisning direkt. Tråkigt också att underbarnet Bäckström inte riktigt kom igång. Men turneringen är lång, eller, ja, rättså, han har tid att komma in i liret.

Ryssland såg annars farliga ut. Nu har ju jag varken sätt Finland eller Tjeckien men Ryssarna kan vara farliga i fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...