Jump to content

Vad är det för fel på min VHS-kasett?


The_go
 Share

Recommended Posts

Jag skulle precis kolla på ett ganska gammalt band (från 1995). När jag satte på filmen upptäckte jag att bilden höll på att dampa sig/hoppade, upp och ner. Ibland blir bilden normal, fast den "hackar" till ibland... Ljudet funkar som det ska.

Kan tillägga att det inte blir så när jag stoppar i ett annat band.

Ngn som vet vad det kan vara för fel? Och vad kan man göra för att åtgärda det?

Tacksam för hjälp! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Prova en annan film. Är det lika uppfuckat:

Skaffa ny VHS-Spelare, eventuellt lämna in den gammla.

Annars så är väl bandet i filmen trasigt, och du behöver inte förvänta dig världens bästa

kvalitet på en VHS. Förståss om det bara är lite uppfuckat :)

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Prova en annan film. Är det lika uppfuckat:

Skaffa ny VHS-Spelare, eventuellt lämna in den gammla.

Annars så är väl bandet i filmen trasigt, och du behöver inte förvänta dig världens bästa

kvalitet på en VHS. Förståss om det bara är lite uppfuckat :)

Tack för ditt svar! :D

Underligt nog funkar bandet igen...:) Lät det bara stå på ett tag. (Hade på skiten i ca en halvtimme, sen, genom ett trollslag, blev det bra igen).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för ditt svar! :)

Underligt nog funkar bandet igen...:D Lät det bara stå på ett tag. (Hade på skiten i ca en halvtimme, sen, genom ett trollslag, blev det bra igen).

Jag visste det var nåt jag hade glömt att skriva :)

Sådär är det med min VHS också, måste ha igång den i nästan en timme

för att myrornas krig skall upphöra.

Aja kul att det fungerar nu :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Porrfilm... :shifty:

Skoja bara! My little pony var det. Var tvungen att kolla upp skiten innan jag skulle ge det till ett barn. ;) Lite dumt skulle det ju kännas om bandet inte funkade..

Ljug inte. Du ville se om det funka så du kan ha det själv! Erkänn, ERKÄNN!!

Själv fick du mig att rota i min VHS låda, och tada. Hela skrotnisse serien bandat. Kolla koll kollal! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ljug inte. Du ville se om det funka så du kan ha det själv! Erkänn, ERKÄNN!!

Själv fick du mig att rota i min VHS låda, och tada. Hela skrotnisse serien bandat. Kolla koll kollal! :lol:

Mmmm, det var nära på att jag inte ville ge bort filmen, men gjorde det sen iaf. :D

Hoppas du fick en angenämn filmstund med Skrotnisse och hans vänner. :lol:

Själv har jag allt på DVD. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ljug inte. Du ville se om det funka så du kan ha det själv! Erkänn, ERKÄNN!!

Själv fick du mig att rota i min VHS låda, och tada. Hela skrotnisse serien bandat. Kolla koll kollal! B)

Den har jag med :wub: .

Använder mest videon till att spela in program. Dock så har jag nyligen skaffat en HDTV motagare till min dator så jag kanske börjar använda den, i alla fall på gratis kanalerna (1,2,4,6+skiten)... Undrar om man kan ladda ner ett litet program som kan enkryptera enkrypterade kanaler som TV1000 m.fl. ; för jag får in de men kan inte se, vissa har jag ljud på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den har jag med :wub: .

Använder mest videon till att spela in program. Dock så har jag nyligen skaffat en HDTV motagare till min dator så jag kanske börjar använda den, i alla fall på gratis kanalerna (1,2,4,6+skiten)... Undrar om man kan ladda ner ett litet program som kan enkryptera enkrypterade kanaler som TV1000 m.fl. ; för jag får in de men kan inte se, vissa har jag ljud på.

TV1000 and shit kräver Viasat Guld-kort. Annars är tjänsten ej tillgänglig.

Ingen tv-pirat har lyckats fixa så tjänsten blir tillgänglig, korten har blivit så svårt kodade B)

Vi har viasat silver och när man kollar på TV1000 eller någon guldkanal ser man bara texten och/eller hör små ljud.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

TV1000 and shit kräver Viasat Guld-kort. Annars är tjänsten ej tillgänglig.

Ingen tv-pirat har lyckats fixa så tjänsten blir tillgänglig, korten har blivit så svårt kodade B)

Vi har viasat silver och när man kollar på TV1000 eller någon guldkanal ser man bara texten och/eller hör små ljud.

Min far har lyckats ^^ Fast när vi köpte ny box eller nått skit så gick det inte längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min far har lyckats ^^ Fast när vi köpte ny box eller nått skit så gick det inte längre.

Cool farsa du har :huh:

Jag vet vad det är med boxen, den är uppdaterad när man har orginal kort så måste man uppdatera

för att kunna se tv. Och nya boxar är oftast färdigt uppdaterade

Går på något sätt att koppla boxen till en dator och nollställa den från alla uppdateringar.

Men vet inte hur det är med dom som har uppdateringen färdigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...