Jump to content

Land of the dead och dom andra


Big Daddy
 Share

Recommended Posts

56081_731024_0.jpg

Night of the Living Dead - 1968

En riktigt klassiker som fick fart på genren på allvar! Ett riktigt måste!

8/10

30047_731024_1.jpg

Dawn of the Dead - 1978

Enligt många den bästa av Romeros zombie-filmer. Jag tycker att den är något långtråkig ibland, och gore-effekterna av Tom Savini är helt okej med tanke på hur gammal filmen är, men inte de snyggaste. Filmen är helt klart sevärd i alla fall!

7/10

30055_731024_2.jpg

Day of the Dead - 1985

Enligt mig den bästa filmen i serien och även den bästa zombiefilmen som gjorts. Savini har gjort ett riktigt bra jobb med specialeffekterna denna gången. Riktigt skrämmande höjdarrulle för dig som vill ha en sömnlös natt framför dig.

9/10

47684_731024_3.jpg

Land of the Dead - 2005

Grymt häftig film med enormt snygga specialeffekter av Greg Nicotero. Förbaskat snyggt foto och även mycket humor denna gången. Regissören och huvudrollsinnehavaren i Shaun of the Dead gör cameos som zombies.

8/10

Och nu när vi ändå är igång passar jag på att betygsätta filmer som blivit inspirerade av Romero.

30084_731024_4.jpg

Night of the Living Dead (Remake) - 1990

Tom Savini som har gjort specialeffekterna till Dawn- och Day of the Dead samt gjort cameos i Dawn-, Day- och Land of the Dead har regisserat denna remake på Romeros zombiefilm från 1968. Filmen är inte riktigt lika bra som originalet, men ändå väldigt bra. Dessvärre väldigt klippt, så den innehåller inte lika mycket gore som i Romeros filmer, men det får man leva med.

7/10

41779_731024_5.jpg

Dawn of the Dead (Remake) - 2004

Rätt bra film med snygga gore-effekter. Dessvärre är den inte riktigt trogen originalfilmen, då zombierna denna gången både kan springa och skälla som hundar. Tom Savini gör en cameo som polis. Helt okej film som kunde ha blivit bättre.

6/10

47987_731024_6.jpg

Day of the Dead 2: Contagium - 2005

Då jag inte har sett denna filmen lånar jag texten från discshop.se.

Inspired by the classic zombie films of George A. Romero, Day Of The Dead - Contagium pays reverent and gory homage to the master with a horrific and ingenious plotline that manages to works as both a prequel and a sequel to Romero's original Trilogy of the Dead. Pennsylvania, 1968 and a crashed Russian spy plane is the source of a mysterious viral outbreak at a secret US military hospital.

Before the effects of the virus have time to spread beyond the hospital walls, a crack Special Forces unit is called in to eliminate all those infected, destroy the installation and to cover up the incident. The present day, and the former military site is now the location of a civilian mental institution, where one of the inmates has unearthed a vacuum flask containing a vial of the deadly virus.

When the virus is accidentally released in the presence of a handful of patients, those exposed to it begin to suffer from peeling skin, random instances of collective telepathy and a ravenous craving for flesh. Unable to resist their hunger, they are forced to feed on their fellow inmates and the medical staff. But a bite from one these slowly evolving and mutating beings proves to be not only fatal but also something much worse, as the victims are transformed into mindless and equally bloodthirsty zombies whose only instinct is to feed on other humans. They have become the living dead!

Skulle aldrig få för mig att se den här filmen, då den ska vara ren skit. Se hellre någon av de andra filmerna.

41909_731024_7.jpg

Shaun of the Dead - 2004

Fruktansvärt rolig zombieparodi som även innehåller en liten kärlekshistoria. Trots att det är en parodi är den relativt våldsam och blodig, men det är ju inget fel i det. Rekommenderas!

8/10

33946_731024_8.jpg

The Return of the Living Dead - 1985

Riktig kultfilm! En ung kille har precis börjat jobba på ett lager för sjukhusmaterial. En dag berättar hans chef för honom att händelserna i filmen Night of the Living Dead inträffade i verkligheten och att han har en nerfryst zombie nere i källaren! Dessutom står det i början av filmen: "The events portrayed in this film are all true. The names are real names of real people and real organizations.". Här är zombierna helt odödliga och kan tala. I en klassisk scen säger en zombie "Send... more... paramedics." i ambulansradion i en ambulans vars tidigare besättning de just ätit upp. Filmen har inte snygga specialeffekter, men den är ändå sevärd.

6/10

31998_731024_9.jpg

Zombi 2 - 1979

I Italien släpptes Dawn of the Dead under titeln Zombi. Detta är Lucio "The Godfather of Gore" Fulcis inofficiella uppföljare som inte har något med Dawn of the Dead att göra förutom då just namnet. Hur som helst är den här filmen en riktig kultklassiker. Jag kan dessvärre inte säga att alla borde se filmen, för jag tror inte alla uppskattar den. Men enligt många är det en av de bästa zombiefilmerna som gjorts.

7/10

Nu kan vi ju bara hoppas på att remaken på Day of the Dead (om den kommer) är trogen originalet och blir bättre än remaken på Dawn of the Dead.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

56081_731024_0.jpg

Night of the Living Dead - 1968

En riktigt klassiker som fick fart på genren på allvar! Ett riktigt måste!

8/10

30047_731024_1.jpg

Dawn of the Dead - 1978

Enligt många den bästa av Romeros zombie-filmer. Jag tycker att den är något långtråkig ibland, och gore-effekterna av Tom Savini är helt okej med tanke på hur gammal filmen är, men inte de snyggaste. Filmen är helt klart sevärd i alla fall!

7/10

30055_731024_2.jpg

Day of the Dead - 1985

Enligt mig den bästa filmen i serien och även den bästa zombiefilmen som gjorts. Savini har gjort ett riktigt bra jobb med specialeffekterna denna gången. Riktigt skrämmande höjdarrulle för dig som vill ha en sömnlös natt framför dig.

9/10

47684_731024_3.jpg

Land of the Dead - 2005

Grymt häftig film med enormt snygga specialeffekter av Greg Nicotero. Förbaskat snyggt foto och även mycket humor denna gången. Regissören och huvudrollsinnehavaren i Shaun of the Dead gör cameos som zombies.

8/10

Och nu när vi ändå är igång passar jag på att betygsätta filmer som blivit inspirerade av Romero.

30084_731024_4.jpg

Night of the Living Dead (Remake) - 1990

Tom Savini som har gjort specialeffekterna till Dawn- och Day of the Dead samt gjort cameos i Dawn-, Day- och Land of the Dead har regisserat denna remake på Romeros zombiefilm från 1968. Filmen är inte riktigt lika bra som originalet, men ändå väldigt bra. Dessvärre väldigt klippt, så den innehåller inte lika mycket gore som i Romeros filmer, men det får man leva med.

7/10

41779_731024_5.jpg

Dawn of the Dead (Remake) - 2004

Rätt bra film med snygga gore-effekter. Dessvärre är den inte riktigt trogen originalfilmen, då zombierna denna gången både kan springa och skälla som hundar. Tom Savini gör en cameo som polis. Helt okej film som kunde ha blivit bättre.

6/10

47987_731024_6.jpg

Day of the Dead 2: Contagium - 2005

Då jag inte har sett denna filmen lånar jag texten från discshop.se.

Inspired by the classic zombie films of George A. Romero, Day Of The Dead - Contagium pays reverent and gory homage to the master with a horrific and ingenious plotline that manages to works as both a prequel and a sequel to Romero's original Trilogy of the Dead. Pennsylvania, 1968 and a crashed Russian spy plane is the source of a mysterious viral outbreak at a secret US military hospital.

Before the effects of the virus have time to spread beyond the hospital walls, a crack Special Forces unit is called in to eliminate all those infected, destroy the installation and to cover up the incident. The present day, and the former military site is now the location of a civilian mental institution, where one of the inmates has unearthed a vacuum flask containing a vial of the deadly virus.

When the virus is accidentally released in the presence of a handful of patients, those exposed to it begin to suffer from peeling skin, random instances of collective telepathy and a ravenous craving for flesh. Unable to resist their hunger, they are forced to feed on their fellow inmates and the medical staff. But a bite from one these slowly evolving and mutating beings proves to be not only fatal but also something much worse, as the victims are transformed into mindless and equally bloodthirsty zombies whose only instinct is to feed on other humans. They have become the living dead!

Skulle aldrig få för mig att se den här filmen, då den ska vara ren skit. Se hellre någon av de andra filmerna.

41909_731024_7.jpg

Shaun of the Dead - 2004

Fruktansvärt rolig zombieparodi som även innehåller en liten kärlekshistoria. Trots att det är en parodi är den relativt våldsam och blodig, men det är ju inget fel i det. Rekommenderas!

8/10

33946_731024_8.jpg

The Return of the Living Dead - 1985

Riktig kultfilm! En ung kille har precis börjat jobba på ett lager för sjukhusmaterial. En dag berättar hans chef för honom att händelserna i filmen Night of the Living Dead inträffade i verkligheten och att han har en nerfryst zombie nere i källaren! Dessutom står det i början av filmen: "The events portrayed in this film are all true. The names are real names of real people and real organizations.". Här är zombierna helt odödliga och kan tala. I en klassisk scen säger en zombie "Send... more... paramedics." i ambulansradion i en ambulans vars tidigare besättning de just ätit upp. Filmen har inte snygga specialeffekter, men den är ändå sevärd.

6/10

31998_731024_9.jpg

Zombi 2 - 1979

I Italien släpptes Dawn of the Dead under titeln Zombi. Detta är Lucio "The Godfather of Gore" Fulcis inofficiella uppföljare som inte har något med Dawn of the Dead att göra förutom då just namnet. Hur som helst är den här filmen en riktig kultklassiker. Jag kan dessvärre inte säga att alla borde se filmen, för jag tror inte alla uppskattar den. Men enligt många är det en av de bästa zombiefilmerna som gjorts.

7/10

Nu kan vi ju bara hoppas på att remaken på Day of the Dead (om den kommer) är trogen originalet och blir bättre än remaken på Dawn of the Dead.

Jättebra jobbat Kalan, riktigt bra. Men glömde du inte dom andra Zombie flesh eaters filmerna och så?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För några år sen, typ 6-8 år. Så såg jag en zombie film, kommer inte ihåg vad den hette men jag kan komma ihåg en speciell scen.

De är i en källare, och det är en zombie i en rustning. Filmen är otroligt B och jag skrattade som en galning, kanske lite väl hysteriskt men det beror nog på att jag var lite rädd :)

Tror att den gick på TV6 Action eller vad den kanalen hette.

Give me a freakin' name!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jättebra jobbat Kalan, riktigt bra. Men glömde du inte dom andra Zombie flesh eaters filmerna och så?

Jag kan ta de också, men eftersom de har ännu mindre att göra med Romeros filmer så skippade jag dem. Har dessutom bara sett Zombi 3 (förutom Zombi 1 & 2).

31997_731057_0.jpg

Zombi 3 (Zombie Dead) - 1980

Detta är alltså Andrea Bianchis Zombi 3, det finns en annan film med samma namn också. I alla fall, den här filmen är inte alls bra. Den är så dålig så den bli underhållande. En vuxen dvärg spelar en liten pojke som är kåt på sin mamma, man kan inte annat än skratta. Faktum att dvärgen (Peter Bark) är otroligt ful gör inte saken bättre heller. Här kommer en fruktansvärt rolig recension tagen från discshop:

Ända sedan Night of the living dead har man i zombiefilmer haft en förkärlek för luddiga förklaringar till att de döda vaknar upp till liv. Det kan röra sig om radioaktivt avfall, bekämpningsmedel, rymdsonder från Neptunus, präster som hänger sig på kyrkogårdar eller voodoo. Ibland erbjuds man inte ens nån förklaring över huvud taget. I den här filmen erbjuds man följande förklaringen till fenomenet:

En skäggig professor sitter och studerar gamla etruskiska lertavlor. Plötsligt utbrister han: I'm the only one who knows! Sen knallar han iväg till en närbelägen amfi-teater där han börjar hacka på en dörr. Då stöter han på zombies. När zombierna närmar sig honom säger han: I'm your friend?..sen dör han.

Det är den enda förklaringen som erbjuds i den här filmen... och jag älskar det!

Förtexterna rullar förbi ackompanjerade av munter frimurar-jazz. Soundtracket till resten av filmen består av mystisk elektroniskt blip-bloppande samt bongos när det ska vara spännande.

Storyn är lika enkel som upptakten: Ett gäng rika knösar ska semestra i sitt sommarhus. På vägen dit kör dom på vänster sida om vägen och godsägaren heter George så det är antagligen meningen att man ska tro att filmen utspelar sig i England? Det var alltså en engelsk amfiteater vi stötte på i början av filmen.

Knösarna är ett gäng glada grabbar med porr-mustach och håriga bringor samt fruar som ser ut som ----. Med sig har en av kvinnorna en son, Michael. Michael är en motbjudande incestuös pojke spelad av en äcklig liten dvärg. Han är verkligen vedervärdig.

Vid ett tillfälle tar han upp en trasa och säger till mamman att den luktar som död.

Sen kommer zombierna! Zombierna i den här filmen ser ganska lustiga ut. Dom flesta ser ut som om Bert Karlsson somnat med ansiktet i en tallrik havregrynsgröt.

Och om man slår dom med en kratta blöder dom brunsås? Utom i en underbar psykopatscen när ett av fruntimmerna går loss och slår sönder en zombie i ett badkar. Då blöder den blåbärsyoghurt.

Knösarna flänger runt med zombies hack i häl, då fastnar en av töserna med foten i en björnsax. Den bara ligger där på tomten! Vem har lagt den där? Zombierna?

Mot slutet är dom få överlevande omringade av zombies. Sen blir dom uppätna. Slut.

Just det! Den slutar bara rätt av, utan att ha försökt presentera någon form av plot-twist!

Är det här då en bra film? Svaret är självklart nej.

Är det här en underhållande film? Svaret blir ett rungande ja!

5/10

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kalan, Zombi 2 är ju pinsamt dålig. Lika seg som bortglömt påskgodis och lika träig som Ursula Andress i Dr. No. Särskilt scenen på båten i början och när det är någon zombie i vattnet. Orkade inte ens se klart på eländet. Motivera varför du tycker att den är värd en sjua. (Jag försöker inte bossa över dina åsikter eller nåt, vill bara höra dem.)

Off-topic, är det inte Fulci som har gjort Huset vid Kyrkogården och Beyond också? De är ju fanimej värre. Någon mästerregissör är han då rakt inte, men korsfästningsscenen eller vad man ska kalla det i Beyond gav mig kalla kårar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kalan, Zombi 2 är ju pinsamt dålig. Lika seg som bortglömt påskgodis och lika träig som Ursula Andress i Dr. No. Särskilt scenen på båten i början och när det är någon zombie i vattnet. Orkade inte ens se klart på eländet. Motivera varför du tycker att den är värd en sjua. (Jag försöker inte bossa över dina åsikter eller nåt, vill bara höra dem.)

Off-topic, är det inte Fulci som har gjort Huset vid Kyrkogården och Beyond också? De är ju fanimej värre. Någon mästerregissör är han då rakt inte, men korsfästningsscenen eller vad man ska kalla det i Beyond gav mig kalla kårar.

Zombi 2 kanske inte är värd mer än en sexa, egentligen. Jag kan nog vara lite för generös med betygen ibland. Dessutom har jag nog blivit hjärntvättad av folket på skrackfilm.orgs forum. Det var längesen jag såg filmen senast, och då var det på fyllan med kompisarna. Och jag menar, filmen innehåller ju fjantig musik, nakna brudar, och mycket våld, så vi uppskattade den. Jag borde nog se om den för att kunna få en seriös uppfattning av den.

Och visst är det Fulci som gjort House by the Cemetery och The Beyond. De tycker jag faktiskt är helt okej också, men det beror ju på om man sett till exempel House of Horrors skitutgåvor med värdelös bild- och ljudkvalitet. Jag har den limiterade Ultrabit-utgåvan av House by the Cemetery och den limiterade plåtboxen med The Beyond, och de utgåvorna är kalas, vilket höjer filmerna lite ytterligare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

kuolleidentalvi_traileri_upper_731430_0.jpg

Winter of the Dead - 2005

Finsk amatörfilm på 35 minuter. Visst låter det dåligt, men filmen var faktiskt riktigt bra. Skådespeleriet och handlingen är helt okej, men specialeffekterna är mer än vad man kan begära av en amatörfilm. Med andra ord, rätt bra. Slutet är dock som hämtat ur någon hollywoodproduktion, med andra ord inte speciellt originellt. Men filmen är helt klart sevärd!

7/10

Ladda ner filmen gratis och lagligt här.

------------------------------

190025_731430_1.jpg

Hell of the Living Dead - 1981

Italiensk zombiefilm regisserad av Bruno Mattei. Egentligen inte speciellt bra, men zombierna är riktigt snyggt gjorda och specialeffekterna är okej. Fotot och miljöerna är även väldigt vackra, så filmen är ändå helt okej. Innehåller en del rätt våldsamma scener, men Romeros filmer är värre.

hell_of_the_living_dead2_731430_2.jpg

5/10

------------------------------

32010_731430_3.jpg

City of the Living Dead - 1980

Fulci's uppföljare till sin Zombi 2. Gillar den här filmen mer än Zombi 2, trots att denna heller inte är något mästerverk. Zombierna beter sig som spöken och filmen är allmänt konstig, för att inte tala om slutet som ingen kan förstå sig på. Hur som helst innehåller den här filmen några av de absolut grisigaste scener jag skådat. Bland annat får en kille en stor borr rakt igenom käkarna och en tjej spyr upp hela sina tarmar och inälvor. Gillar du våld ska du se denna.

6/10

------------------------------

55976_731430_5.jpg

The Beyond - 1981

Även denna är regisserad av Fulci. Varken bra eller dålig. Jag har faktiskt bara sett den en gång, och det var längesen. Ganska våldsam är den i alla fall. Även denna innehåller några sjukt snygga gore-scener.

beyond1_731430_6.jpg

6/10

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

55976_731430_5.jpg

The Beyond - 1981

Även denna är regisserad av Fulci. Varken bra eller dålig. Jag har faktiskt bara sett den en gång, och det var längesen. Ganska våldsam är den i alla fall. Även denna innehåller några sjukt snygga gore-scener.

http://images.greencine.com/images/article/beyond1.jpg

6/10

Spindelscenen är ju sjukt häftig. :wub:

Redigerad av Pico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du bara måste se Uwe Bolls House of the Dead. Zombierna ser ut som köttfärslimpor och filmen är givetvis extremt kass i övrigt också. Speciellt eftersom det är med sekvenser från spelet, som inte direkt är ett grafiskt mästerverk, eftersom det gjordes på nittiotalet. Här är en recension: http://www.gamereactor.se/texter/?id=3923 :wub:

Redigerad av CurunirOfValinor
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du bara måste se Uwe Bolls House of the Dead. Zombierna ser ut som köttfärslimpor och filmen är givetvis extremt kass i övrigt också. Här är en recension: http://www.gamereactor.se/texter/?id=3923 :wub:

Hahaha!

Den är så jävla svinigt kasst!

Hmmm, kan inte komma ihåg så mycket nu men den var verkligen rolig att se på grund av att den är så kass. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spindelscenen är ju sjukt häftig. :wub:

Jodå, snygga leksaksspindlar i plast, absolut! :wub:

Här kommer några recensioner av Evil Dead-filmerna som till viss mån är zombiefilmer.

------------------------------

38581_731695_0.jpg

Evil Dead - 1982

Kultigare rulle får man leta efter! Har du inte sett den har du verkligen gått miste om något! Specialeffekterna är verkligen fula, men filmen är riktigt underhållande! Ett måste!

8/10

------------------------------

34468_731695_2.jpg

Evil Dead 2 - Dead by Dawn - 1987

Uppföljare (och ingen jävla remake som vissa tror) till Evil Dead. Denna är inte bara bättre och snyggare gjord än originalet, utan även mycket roligare. En av mina favoritfilmer. Ashs (huvudkaraktären, klockrent spelad av Bruce Campbell) hand blir besatt av en demon och Bruce visar verkligen att han är slapstickhumorns "nye" konung. Evil Dead 2 är antagligen den bästa skräckkomedi som någonsin gjorts.

9/10

------------------------------

48000_731695_4.jpg

Army of Darkness - Evil Dead 3 - 1993

Även denna film är väldigt rolig och ganska våldsam. Ash kommer till medeltiden. Den medeltida befolkningen blir minst sagt imponerade och skrämda av hans motorsåg och dubbelpipiga hagelgevär! Filmen innehåller några klockrena scener, men spårar ur lite frammåt slutet tycker jag. Men ändå klart sevärd!

7.5/10

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

34028_731907_0.jpg

Re-Animator - 1985

Underhållande zombiefilm med mycket humor. Eftersom filmen till stor del utspelar sig på ett bårhus är så gott som samtliga zombies nakna. Filmen innehåller även en trevlig scen där en huvudlös zombie utför sexuella övergrepp på en naken, fastbunden, ung kvinna.

reanimator_731907_1.jpg

7.5/10

------------------------------

32686_731907_2.jpg

Bride of Re-Animator - 1990

Då jag ännu inte sett denna film lånar jag följande text från discshop:

Dr West (Jeffrey Combs) fortsätter med sina makabra experiment i hopp om att väcka upp de döda. I den här delen har han bestämt sig för att bygga sig en tjej (i form av Kathleen Kinmont, som ni säkert har sett i Lorenzo Lamas-serien "Renegade"). Det hela blir väl inte så bra, eftersom han får både polisen och sin kamrat emot sig.

reagent_731907_3.jpg

Ej betygsatt

------------------------------

38519_731907_4.jpg

Beyond Re-Animator - 2001

Filmen inleds med en väldigt snygg scen innehållandes en "tung-zombie" som likar den från inledningen till Romeros Day of the Dead. I övrigt en ganska okej rulle, som tyvärr blir lite tråkig fram emot slutet.

6/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så till House of the dead.

http://us.imdb.com/title/tt0317676/photogallery

HOUSE OF THE DEAD -2003

Uwe Bolls filmatisering av arkadspelen har nästan ingenting med spelen att göra, faktum är att detta är en riktig skitfilm men faktiskt inte SÅ fruktansvärt kass som alla säger. Filmen handlar om att några ungdomar åker ut till en ö får att gå på ett raveparty som spårat ur helt där alla blivit zombies och sen träffar ungarna på kaptenen som spelas av Jürgen Prochnow från Das Boot och så gör dom de vandrande köttfärslimporna till bara köttfärs. Filmen är egentligen en skön time-killer men det som sänker den är alla dom förbannade klippen från arkadspelen som finns i överflöd. Men som sagt det finns en del plus och dom är: snygga tjejer som visar brösten, snygga gore-effekter, bra action och en grym bossfight på slutet. 3.5/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grym bossfight? Haha, jo, verkligen. Fast jag måste erkänna att jag tyckte att bossfighten var lite smått underhållande. Rekommenderas absolut att se. ^_^

Sen så är det absolut inte bra action. Sen The Matrix kom så resonerar många så att bullet time = seger, Uwe Boll har givetvis också tänkt så, bara det att hans bullet time är att kameran snurrar runt aktören och denne skjuter i slowmotion till gräslig trance-musik.

Gore-effekterna kommer jag inte ihåg, men jag har för mig att det bara var överdrivet mycket blod.

Sen så är ju är det ju så äckligt genomskinligt med nakna bröst hit, nakna bröst dit. Kan han inte sälja filmen utan nakna bröst?

Nåja, angående storyn. Är det bra story med några ungdomar som ska på ravefest, men missar båten, så dem betalar en mystisk snubbe och hans äcklige lille vän femtontusen (!) för att få supa lite? När dem kommer dit så är det givetvis ingen där. Börjar dem undersöka vad som hänt? Icke sa Nicke, utan den första tanken som flödar fram är givetvis "SPRIT!". Sen efter ett tag börjar faktiskt tre stycken undersöka det hela, vad gör dem andra två medans? Jo, dem tar sig en snabbis. Men killen måste hämta gummi, så medans blir tjejen dödad av köttfärslimporna. Så fortlöper det genom hela "filmen".

Plus att det som sagt kommer klipp från spelet i tid och otid.

:lol:

Redigerad av CurunirOfValinor
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...