Jump to content

Min första bil!


Joe Dirt
 Share

Recommended Posts

Tjenare allihopa nu håller jag på med en bmw m3:a... Vet inte riktigt vilken modell det är men den blir bra i alla fall... Nu undrar jag en sak? finns det någon som kan hjälpa mig föra in bilen till sa sen när den är klar? Jag använder Cinema 4d när jag moddar men exporterar den bara sedan till .3ds fil!

Här har ni några screenshots

post-3787-1152279099_thumb.jpg

post-3787-1152279207_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 82
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ser jäkligt snyggt ut! Riktigt imponerad!

Här är min första som jag håller på med nu... använder sketchup.

Har modellerat väldigt lite, senaste var några år sedan. Så man kan väll säga att detta är mitt första seriösa försök.

Hur ska man gå till väga när man texturerar sedan... har några halvklara liggande. Men det verkar ju omöjligt i sketchup.

Sen undrar ja lite hur man ska gå till väga när man t.ex. bygger en bil. Ska man jobba med lager? Göra olka grupper... vad ska man börja med?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenare allihopa nu håller jag på med en bmw m3:a... Vet inte riktigt vilken modell det är men den blir bra i alla fall... Nu undrar jag en sak? finns det någon som kan hjälpa mig föra in bilen till sa sen när den är klar? Jag använder Cinema 4d när jag moddar men exporterar den bara sedan till .3ds fil!

Här har ni några screenshots

Grymty snygg..

Har försökt själv men fattar inte så mycket..

jag använder 3Ds max 8 men fattar inte ett skit..

Hittade en sida som skulle lära en om hur man skapar en bil man jag fattar ändå inte...

HÄR

Ontopic: Tror det finns nåt max script som gör så att man kan ecportera till .Dff men hur man gör med .Txd vet jag en? :o

Redigerad av ALER700
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenare allihopa nu håller jag på med en bmw m3:a... Vet inte riktigt vilken modell det är men den blir bra i alla fall... Nu undrar jag en sak? finns det någon som kan hjälpa mig föra in bilen till sa sen när den är klar? Jag använder Cinema 4d när jag moddar men exporterar den bara sedan till .3ds fil!

Här har ni några screenshots

Riktigt fin allså!

Liknar nån ur 5-serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar... Jag har också försökt med sketchup fast jag fattade nada sen lärde jag mig lite men sen upptäckte jag cinema 4d.. Grymt bra och grymt fler möjligheter! prova cinema 4d och jag lovar... Allt går bättre!

Aja, jag får cheacka in det..:o Har bara provat Zmodeler 2,0 och 3Ds Max 8..

Är det enkelt att lära sig??

Annar hyr jag dig som en provat lärare!! :ermm:

BTW: tar cinema 4d stor plats på hårddisken??

Hur stor är den??

Redigerad av ALER700
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Det väldigt avancerat men bara man lär sig programmet har man en oändlighet med grejer! Men jag varnar dig... Det är himla dyrt!!! det finns en gratis demo på www.maxon.com men då kan du inte spara! så håll dig vid gratis program och sådana saker!

Sen undrar ja lite hur man ska gå till väga när man t.ex. bygger en bil. Ska man jobba med lager? Göra olka grupper... vad ska man börja med?

Du måste ha något som heter "Blueprint" som finns på www.smcars.net och www.the-blueprints.com! Och sedan kör du PBP (Poly By Poly)

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det väldigt avancerat men bara man lär sig programmet har man en oändlighet med grejer! Men jag varnar dig... Det är himla dyrt!!! det finns en gratis demo på www.maxon.com men då kan du inte spara! så håll dig vid gratis program och sådana saker!

Du måste ha något som heter "Blueprint" som finns på www.smcars.net och www.the-blueprints.com! Och sedan kör du PBP (Poly By Poly)

Money is not a problem..

Men att betala över nätet är :o

aja, ska kolla in demot.. Vad har du??

Redigerad av ALER700
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

www.maxon.net och sedan klickar ni på Downloads uppe i högra hörnet ungefär... Sedan lkickar ni på "Demo versions" och när ni kommer fram fyll i alla fält som det är en * på. Jag har renderat lite på min bil nu kolla in!

post-3787-1152346013_thumb.jpg

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...