Jump to content

I-Pod


kebabkurt
 Share

Recommended Posts

Ska köpa en ny I-pod idag hade jag tänkt så jag undrar om det är bra att köpa ifrån Apple affären. Man ska ju också kunna få rabbat genom sitt "studerande" kort eller vad det nu heter. Hur gör man det?

Hur långt tid tar det för en att få spelaren (Ska beställa med lasergravyr)? Får man den hemskickad eller ska man åka till turkmenistan och hämta den?

Och hur är det med wma filer till I-Poden? Kan man inte spela upp dess på något sätt även om man har original skivan?

Är det värt att köpa dessa?:

logitechipodheadphones_721339_0.jpg

Tacksam för svar

//kebabkurts homie rAz

ED: Fel forum?, Flytta om det ligger i fel.

Redigerad av kebabkurt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rabatt får du om du är student. En del kallar det CSN-rabatt, kanske är det som kortet heter.

Det tar nog ungefär en vecka eller två att få spelaren, om man verkligen behöver gravyr. Annars tar det några dagar. Då får du den hemskickad.

Förutom att dom lurarna var extremt fula så är dom säkert värda. Kolla lite recensioner.

WMA-filer kan man inte spela upp. Då är det bättre att skaffa en spelare från Creative. Visserligen kan man konvertera till mp3, men då förlorar man massa kvalitet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rabatt får du om du är student. En del kallar det CSN-rabatt, kanske är det som kortet heter.

Det tar nog ungefär en vecka eller två att få spelaren, om man verkligen behöver gravyr. Annars tar det några dagar. Då får du den hemskickad.

Förutom att dom lurarna var extremt fula så är dom säkert värda. Kolla lite recensioner.

WMA-filer kan man inte spela upp. Då är det bättre att skaffa en spelare från Creative. Visserligen kan man konvertera till mp3, men då förlorar man massa kvalitet.

Ok, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Konfirmation snart, om en vecka eller nåt och jag tänkte önska mig en Ipod så jag kan ju ta det i den här tråden.

Jag vill ha en rätt snygg och så, och hyfsat med minne. Runt 5 Gb och den kan kosta 2000-3000 kr.

Vilken ska jag önska mig?

iPod mini finns i 6GB version, tror nog inte det finns någon iPod med speciell Design ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

iPod mini finns i 6GB version, tror nog inte det finns någon iPod med speciell Design ^^

Men mini vill jag inte ha, dom är gamla. Nano skulle jag ju kunna tänka mig iofs, men Iriver har ju ett par som verkar rätt grymma. Dessa:

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision...216765/reviews# 20 gig har den, för 2500 typ.

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision.../610427/reviews där skriver dom att den är bättre än nano. Någon som har en Ipod eller iRiver som kan hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men mini vill jag inte ha, dom är gamla. Nano skulle jag ju kunna tänka mig iofs, men Iriver har ju ett par som verkar rätt grymma. Dessa:

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision...216765/reviews# 20 gig har den, för 2500 typ.

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision.../610427/reviews där skriver dom att den är bättre än nano. Någon som har en Ipod eller iRiver som kan hjälpa mig?

En iPod Video då? Den har visserligen mer än 5gb (30) men utrymme kan man aldrig ha för mycket av. Fin är den, skitnajs att den visar skivomslag. Den kostar ju ungefär 2500 den också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En iPod Video då? Den har visserligen mer än 5gb (30) men utrymme kan man aldrig ha för mycket av. Fin är den, skitnajs att den visar skivomslag. Den kostar ju ungefär 2500 den också.

aaa den skulle jag föreslå ;):P

EDIT: problemet med ipod är att ljudet är för lågt ?.. man kan ju faaan inte höjja ? :P

Redigerad av YooSho
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

aaa den skulle jag föreslå ;):P

EDIT: problemet med ipod är att ljudet är för lågt ?.. man kan ju faaan inte höjja ? :P

Är du dum eller? Klart man kan höja.

Om du menar att maxvolymen är låg så är det så på europeiska eftersom EU tror att vi inte kan välja en lagom volym själv. Men det går att ta bort. MSN.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...