Jump to content

TV-serier


aKi
 Share

Recommended Posts

Jaha, då har man kollat igenom ännu en tv-serie och jag behöver något nytt att titta på.

Så vet ni någon bra tv-serie att tipsa om så go ahead.

TV-serier som inte inte behöver tipsa om då jag redan har sett dom är:

Firefly

Stargate: Alla

Vänner

Buffy

Angel

Invasion

Surface

Sopranos

Related

Las Vegas

Prison Break

O.C

Supernatural

Nip/Tuck

Veronica Mars

Sex and the city

Ja det var nog allt, så jalla jalla jag har tråkigt. =)

Tycker inte om:

Lost.

Redigerad av aKi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 47
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag kollar igenom Battlestar Galactica (Den nya serien) just nu. Riktigt bra serie.

Sen börjar Blade snart.

The 4400 säsong 3 har precis börjat.

Får ta och kolla närmre på Battlestar Galactica, The 4400 var inget för mig.

Men Blade, vad är det för något?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får ta och kolla närmre på Battlestar Galactica, The 4400 var inget för mig.

Men Blade, vad är det för något?

Blade handlar om en vampyrjägare som är hälften människa, hälften vampyr och därför tål t ex solljus. Han och hans medhjälpare flyttar till en ny stad för att ta ner ett mäktigt vampyrhus och där träffar han en tjej som är en föredetta militär.

Det är fortsättningen på 3 filmer med samma namn som i sig är baserade på Marvel serierna med samma namn.

Jag har gjort en tråd om det för en vecka sedan eller så.

Konstigt att du inte hört talas om Blade. Trodde att alla kände till honom.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blade handlar om en vampyrjägare som är hälften människa, hälften vampyr och därför tål t ex solljus. Han och hans medhjälpare flyttar till en ny stad för att ta ner ett mäktigt vampyrhus och där träffar han en tjej som är en föredetta militär.

Det är fortsättningen på 3 filmer med samma namn som i sig är baserade på Marvel serierna med samma namn.

Jag har gjort en tråd om det för en vecka sedan eller så.

Konstigt att du inte hört talas om Blade. Trodde att alla kände till honom.

Jasså den Blade, trodde det var en ny TV-serie med samma namn men med annat innehåll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nix. Ny TV-serie med fortsättning. :P

Till hösten börjar fler intresanta serier:

Heroes (Människor runt om i världen upptäcker att de har bizzara superkrafter och går samman för att stoppa en maktgalning som vill åt deras krafter)

Jericho (Jericho är en liten hemtrevlig stad i Kansas. När en atom-katastrof, orsakad av en rad terroristattacker, förgör det mesta av Amerika blir Jericho helt avskuren från resten av världen och blir tvungen att klara sig själv i en ny och mycket anorlunda värld. Social, psykologisk och fysisk kaos bryter ut när staden förlorar sin kraft. Det okända skapar paranoia, skräck, ilska och förvirring. Personlig agenda tar över, hemligheter avslöjas och staden börjar falla isär. Men i allt kaos så kommer några att finna en styrka de inte trodde att de hade och den kommer att göra dem till oväntade hjältar. De måste bygga upp ett eget samhälle utan att ha någon aning om hur resten av världen ser ut, med ständig rädsla för att något fientligt ska hitta deras stad.)

Day Break (Detective Brett Hopper is having a bad day and he can’t put it behind him. He is accused of shooting state attorney Emilio Garza. He has an alibi and realizes that he has been framed so he goes on the run. The next day he wakes up and relives the same day all over again. Will he be able to piece together the puzzle and break free to tomorrow?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Entourage en serie om en snubbe som heter vincent chase som är en upp and coming film stjärna

och hela serien handlar om hur det går för honom och hur det fungerar i hollywood. påminner även om sex and the city fast det är en mer manlig version.

dom håller just nu på att visa säsong 3 som fortfarande görs

imdb länk http://www.imdb.com/title/tt0387199/

Redigerad av swat
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Heroes låter lite som en dålig action film =/ Men Jericho och Day Break verkar vara något att hålla ögonen på.

Så jag får ta och kolla närmre på Entourage och The Unit, det kanske blir något man börjar följa =)

Tack för tipsen.

Redigerad av aKi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heroes låter lite som en dålig action film =/ Men Jericho och Day Break verkar vara något att hålla ögonen på.

Så jag får ta och kolla närmre på Entourage och The Unit, det kanske blir något man börjar följa =)

Tack för tipsen.

Tja, Heroes ska visst handla mer om vanliga människor med krafter än action. Sen så är krafterna rätt speciella. En uteliggare som kan måla av framtiden när han är hög, en serietecknare som kan frysa tiden, en sjuksjöterska som tror att hon kan flyga osv. När serien börjar så bor de på olika ställen i världen (En i Kina, en i USA osv) och sedan kommer de tillsist samman för att bejämpa en maktgalen miljonär som vill ha deras DNA.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Tja, Heroes ska visst handla mer om vanliga människor med krafter än action. Sen så är krafterna rätt speciella. En uteliggare som kan måla av framtiden när han är hög, en serietecknare som kan frysa tiden, en sjuksjöterska som tror att hon kan flyga osv. När serien börjar så bor de på olika ställen i världen (En i Kina, en i USA osv) och sedan kommer de tillsist samman för att bejämpa en maktgalen miljonär som vill ha deras DNA..

Mjo, jag ska inte dömma serien innan jag har sett den. Men jag kan inte låta bli att föreställa mig Dr. Evil med sin katt när man hör "bekämpa en maktgalen miljonär som vill ha deras DNA"

Men som sagt, serien kan bli otroligt bra. Det är bara att vänta och se.

Redigerad av aKi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...