Jump to content

Gitarr tips


ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Ja nu när skolavslutningen närmar sig så skulle jag få en gitarr om jag hade G i alla ämnen.

Som det ser ut just nu så verkar det som om det kommer bli en gitarr till mig så nu innan så tänkte jag om ni gitarr spelande har nått bra tips på hur man lättast lär sig ackord, lättast skiftar mellan ackord, nån lätt låt att lära sig spela.

När jag börjat känna mig säker på gitarr (ackustisk) kommer det sedan bli en El gitarr för mig och då skulle jag hemskt gärna villja lära mig spela Lordi - Blood Red Sandman.

så tipsa på tack :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Orkar inte gå på lektioner, kan i stort sett det mesta ändå så.

Bara det att jag måste lära in mig basicackorden som sagt och lära mig skifta fort mellan ackorden

Hur vet du att du kan "det mesta"? Hur vet du att du gör rätt?

Kan du noter? Man lär sig mycket av lektioner om man har en bra lärare..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur vet du att du kan "det mesta"? Hur vet du att du gör rätt?

Kan du noter? Man lär sig mycket av lektioner om man har en bra lärare..

Ehum *hostar* Musik lärare is the shit.

Min musik lärare har spelat gitarr i 35 år.

Och han tyckte det lät bra när jag spelade.

Och han sa att jag gjorde rätt när jag spelade.

Och ja jag kan läsa noter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lånar tråden lite. Någon som har ett tips på en bra (och fin, gärna Les Paul-liknande) nybörjargitarr? Det är snart dags för meine geburtstag och jag är i princip garanterad en geuwra. Shoot, people.

Ibanez gjorde riktigt fina kopior, fast dom slutade tillverkas '75. Det finns annars LTD eller Agile, om du orkar importera. De enda Epiphone-Les Paularna som är värda pengarna är Elitist-serien, och det är då fan inte nybörjargitarrer. ><

Om du inte har en akustisk redan rekommenderar jag det starkast. Att gå från akustisk till el är hur lätt som helst, men att spela akustisk efter ett liv av elgitarr är lite som Dave Mustaine uttryckte det: "It's like having sex with your clothes on. You know HOW to do it, it's just a hell of a lot harder."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ibanez gjorde riktigt fina kopior, fast dom slutade tillverkas '75. Det finns annars LTD eller Agile, om du orkar importera. De enda Epiphone-Les Paularna som är värda pengarna är Elitist-serien, och det är då fan inte nybörjargitarrer. ><

Om du inte har en akustisk redan rekommenderar jag det starkast. Att gå från akustisk till el är hur lätt som helst, men att spela akustisk efter ett liv av elgitarr är lite som Dave Mustaine uttryckte det: "It's like having sex with your clothes on. You know HOW to do it, it's just a hell of a lot harder."

LTD finns väl lite överallt? Har sett dom både på musikbörsen, jam om jag inte minns fel och även på vendolin och annat begagnatgrejs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

LTD finns väl lite överallt? Har sett dom både på musikbörsen, jam om jag inte minns fel och även på vendolin och annat begagnatgrejs.

Mjo. Eller det finns inga på Musikbörsen i hufvudstaden vad jag sett, men det brukar vanligtvis krylla av dom. På blocket brukar det också finnas fina kap.

Och eh... om du syftade på hela import-grejen gällde det Agile, inte LTD också. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo. Eller det finns inga på Musikbörsen i hufvudstaden vad jag sett, men det brukar vanligtvis krylla av dom. På blocket brukar det också finnas fina kap.

Och eh... om du syftade på hela import-grejen gällde det Agile, inte LTD också. ^^

Okej. Har hört att Agile ska vara bra. Finns en hel del på gmf som brukar hämta hem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...