Jump to content

Flygsimulator


Siana
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...

Flight Simulator X är riktigt roligt, det ligger på 8GB (liksom wtf?) men det är ju trots allt en helt planet med detaljerade hus, modeller och texturer. Det kräver minssan sin dator. Laddningstiderna är rätt långa. Men flygkänslan är riktigt mysig! Tog lite bilder nyss, som jag visade i screenshotstråden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Flight Simulator X är riktigt roligt, det ligger på 8GB (liksom wtf?) men det är ju trots allt en helt planet med detaljerade hus, modeller och texturer. Det kräver minssan sin dator. Laddningstiderna är rätt långa. Men flygkänslan är riktigt mysig! Tog lite bilder nyss, som jag visade i screenshotstråden.

Man kan också dra ner på fordon och sånt så blir det hela lite snabbare.

Demon fungerar bra på min dator, dock inte högsta intsällningarna och sådant. Man behöver alltså ingen jättedator för att kunna flyga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag släpptes Flight Simulator X i Sverige. Ska dra och köpa det imoron. Någon mer som ska satsa på det? :lol:

Här är en recention. Lite bilder från sverige också(väldigt snyggt)

Och till dom som tror att man utbildar med FS så kan jag säga att så är inte fallet. Boeing använder tex X-Plane, lika så NASA.

Herrejävlar, tappade bokstavligt talat hakan när jag såg hur detaljerat det är när man såg globen, kaknästornet och allt :lol:

Trodde inte att det skulle bli så snyggt. Längtar tills man får sätta sig framför fsx

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Istället för att spamma ner screeshot-tråden med flygsimulatorrelaterat så kan vi ju forstätta här.

Här kommern lite bilder fråm moi, hade dock missat att klicka i Anti-Aliasting:

Precis lättat från Arlanda Airport, meningen är nu att jag ska ta mig till Hamburg.

Nämen ser man på, riktig Rolls Royce motor:

zde48ubdp5.jpg

Vi lämnar fastlandet.

18ikeybrf2.jpg

Continental var det ja..

bv31a9hyql.jpg

Glömde att ta screenchots för en stund och nu är jag på väg ner för landning.

Banan ser ju onekligen kort ut från det här perspektivet

30.. 20.. 10.. minimums...

Sättning, något hård dock.

Wiiiooouuuuuuooo *skrammel* En lättnad stämning sprider sig i planet, vi är nere helskinnade.

Det dom inte är medvetna om är att största flygkatastrofen skedde på taxibanan.

Trötta passagerare kliver av.

0lrqyzz5t2.jpg

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har alltid varit sugen på att spela flygsimualtorer, är det svårt att lära sig?
Det vill jag inte säga att det är. Har man Joystick eller liknande så går det utmärkt. Sen kan man reglera svårighetsgrad efter sin egen nivå.

Sen om du kommer in på seriös onlineflygning så kan det krävas att man läser en del innan. Det går liksom inte att komma in och snacka i stil med; "hej kontrolltornet, jag vill flyga från Arlanda till Frankfurt tack!" utan snarare "Stockholm Control, Scandinavian 553, stand 17, Boeing 737, information H, request start-up and clearance to Frankfurt." Nu behöver det inte vara SÅ komplicerat men mer eller mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det vill jag inte säga att det är. Har man Joystick eller liknande så går det utmärkt. Sen kan man reglera svårighetsgrad efter sin egen nivå.

Sen om du kommer in på seriös onlineflygning så kan det krävas att man läser en del innan. Det går liksom inte att komma in och snacka i stil med; "hej kontrolltornet, jag vill flyga från Arlanda till Frankfurt tack!" utan snarare "Stockholm Control, Scandinavian 553, stand 17, Boeing 737, information H, request start-up and clearance to Frankfurt." Nu behöver det inte vara SÅ komplicerat men mer eller mindre.

Ok, nja jag har ingen joystick men tror du det går att koppla in och köra med ratt?

Om inte, har du tips på någon skön joystick? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, nja jag har ingen joystick men tror du det går att koppla in och köra med ratt?

Om inte, har du tips på någon skön joystick? :rolleyes:

Med ratt så finns det väl bara en axel? Det ska hälst vara Y- och X-axel för att kunna svänga samt stiga och sjunka. Gärna får spaken vara vridbar också, kan va till hjälp när du ska använda rodret, om du inte har pedaler.

Själv har jag en Macally iStick, inte att rekomendera, obekväm, jobbigt att använda reglagen med mera.

Här finner du lite bättre prylar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...