Jump to content

X-Men: The Last Stand


Crusader
 Share

Recommended Posts

OK, först av allt så vill jag tippsa folk om att det är en hemlig scen efter slut texterna, så se hela slut texterna!!!

Så jäkla fantastiskt bra film. Mycket bättre än de 2 andra.

Läs inte detta om du inte sett filmen för det kommer sabba den för dig totalt.

Jäkla vad de dödade karaktärer, mutanter och människor här. Cyclops dog (Fast man fick det aldrig riktigt bekräftat. Men han var ju verkligen inte med mycket i den här filmen heller. De gillar nog inte honom), Jean Grey/Phoenix (Fast jag tror att bara Phoenix dog, men hon är död i serierna så vem vet), Xavier (Så jäkla paff man blev).

Mycket mer strider mellan mutanter och riktigt krig. Men avslutninge på skurkarna var lite dålig.

Juggernaut sprang in i en vägg, Arclight, Quill och ett gäng fiender bara förintades av Phoenix.

Sen så var det en massa som liksom försvann i slutstriden, som man inte såg av så mycket. Som Colossus (Som bröt på ryska den här gången). Hade varit kul att se honom slåss mot Juggernaut. Antar att det är så det blir när det är många karaktärer med men som en del av X-Men så borde han fått lite mer rampljus.

Rogue blev botad (Men med tanke på Magneto-scenen i slutet så tvivlar jag på att det varar) men saken man väntade på skulle hända (Att hon sög i sig superkrafter som gjorde att hon blev superstark och kan flyga för alltis) hände aldrig.

Att Mystique blev botad var också oväntat men välkommet eftersom hon har fått så mycket plats innan.

När Magneto blev botad, hans blick var obetalbar. (Väntade mig nästan att Nelson från Simpsons skulle komma fram och säga "HaHa" :lol: ) Perfekta straffet för honom.

Angel var cool men med aldeles för lite.

Kan knappt vänta tills nästa film. :lol:

Ni som, likdom jag, såg hela slut texterna och fick se bonusfilmen i slutet (Och ni som missade den):

För alla som missat det så kommer här en förklaring av den: I slut scenen så ser man kroppen som Dr. Moira MacTaggert tar hand om. Plötsligt vaknar den och man hör Xaviers röst: "Hello, Moira." Och hon svarar chockerat: "Charles?". Sen slutar den.

Visste väl att Professor Xavier inte kunde dö. :lol: Så nu har han en ny kropp? Kommer den förvandlas till Xavier? Eller kommer det vara en ny skådespelare med Stewarts röst?

9,8/10

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte sett filmen. Blev dock ganska överraskad då jag såg ett klipp med Juggernaut.

Ni kanske har sett kortfilmen "The Juggernaut, bitch"? Där används citatet "I'm the Juggernaut, bitch!" ett sjukt antal gånger, därför var det verkligen häftigt att se Vinnie Jones säga det i filmen. Att regissören/manusförfattaren blev inspirerad av den "oseriösa" kortfilmen fick mig verkligen tänka att fans runt om i världen verkligen kan skapa ändringar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Härskarringen var en trilogy som redan var skrivna. DOm bara gick efter boken typ. Och det var väl star wars också? :mellow:

X-Men baserar sig iochförsig på en relativt känd serietidning.

Arman där nere: You snooze, you lose. :o

Redigerad av Crice
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Räkna inte upp massa bra uppföljare nu, klart orginalen är orginalen, men finns jävla bra filmer som uppföljare.

Transporter 2 är ruskigt bra, T2, eller Pusher 2... finns massor, men orginalen kan jag hålla med om, är oftast bättre

Orginaler? Vad menar du med det?

rabarben: Det finns vissa serietidningsfilmer som är baserade direkt på tidningen, men i detta fallet är det en egen story för en filmatisering. Det är meningen att man ändrar story till något nytt när man gör en filmversion.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...