Jump to content

Frågor ang. xbox 360


P1rsson
 Share

Recommended Posts

Fick kommunalt sommarjobb så får nu efter sommarlovet 8.000 kr och hade då tänkt att köpa xbox 360 bla.

Så nu har jag lite frågor jag skulle vilja ha svar på.

1. Hur nöjd är du med ditt? Mycket problem? Lika bra som förväntat?

2. Har det kommit en ny eller kommer det en ny version av x360 som det gjorde med xbox? Har ju hört att det ska vara mycket problem med att läsa skivor, skivor repas osv osv hur är det med det?

3. Hur bra kan spelen göra gämför med PS3?

4. Hur mycket bättre kommer PS3 vara rent konsollmässigt?

5. Nackdelar?

6. Hur fungerar live delen gämför med den gamla klassika på xbox?

7. Låter den nuvarande versionen mycket?

Allt jag kom på för tillfället. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. mycket nöjd märks att det är next-gen

2.det har inte kommit en ny och microsoft har inte sagt nånting om en ny, skivorna repas bara om man rör xboxen när skivan är i inga har repats för mig

3.ingen aning om spelen

4.ps3 kommer antagligen bli som en ps2 fast med bättre grafik medans xbox360 satsar på online saker.

5.ingen nackdel som är värd att nämna

6.mycket bättre

7.låter som en bra dämpad dator

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Mycket nöjd och mycket bättre än jag väntade mig. Grafiken är ju helt gudomligt snygg och extra snygg om man kör med HDTV.

2. Inte så troligt att de kommer en ny version och de där med att skivorna repas, de e bara lögn. Om du inte sitter och slår på konsollen så att skivan hoppar.

3. Menar du grafiken då eller vadå? Grafiken kommer ju troligt vis bli något snyggare än PS3, men de kommer ju att komma många bra spel till 360 som nog inte kommer att komma till PS3, t.ex. Halo 3.

4. Inte så mycket, mycket på PS3 har kopierats från 360, vad jag hört. Själv så tycker jag inte riktigt de verkar som de, men vad vet ja.

5. Inga, de kommer ständigt nya uppdateringar så, inga nackdelar alls.

6. Hade inte live på mitt gamla xbox, men har hört att de är ganska stor skillnad.

7. Nej.

Hoppas detta hjälpte :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mycket för svaren!

Kom på en till fråga, kan man lägga in spel på hårddisken? Alltså om jag lånar en kompis spel och lägger in det på hårddisken går det sedan att sepla utan skivan?

Ehum av det lilla jag har hört så måste man väl chippa ett x-box för att lägga över spel.

Om detta nu är fallte så tyvärr nej, inget chipp har kommit alltså inga spel på hårddisken.

Rätta mig om jag har fel danke.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Mycket nöjd, har haft problem att koppla upp mig på xbox live en gång. Men annars är den felfri.

2. Det är ingen verision, de uppgraderar bara den för att dom ska hålla bättre osv. vet inte om den har kommit.

3. Enligt Gamereactor är det ingen skillnad grafikmässigt.

4. Svårt o säga. Graits online kanske?

5. menar du ps3 eller x360?

6. Mycket bättre, man kan se som innan vilka är online. Man kan röstchatta med dom direkt, skicka medddelanden, skicka inbjudan till spel och se vad personen håller på med tex. om han spelat ett spel.

7. Nej det tycker jag inte, det låter litegrann men spelljudet överträffar fläkten. Min dator låter mer än xbox360.

Edit: P1rsson: Sparfiler, demos och trailers man laddar ner från marketplace (gratis) man kan också ha musik och bilder på sin xbox 360 som man kan lyssna på när man spelar.

Redigerad av Ceone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...