Jump to content

Halo 3


Ceone
 Share

Recommended Posts

Har hört rykten om att i Singel player ska Assult Rifel ha en "Andra hands funktion"...

Typ SKJUTA granater istället för kasta...

Coolt. Ett sådant vapen har jag saknat. Eller, jag har saknat vapen med andrahands funktioner överhuvudtaget. :) Hade M$ bara behållt den vita och svarta knappen och ändå laggt till de extra hörnknapparna så hade vi kunnat haft det på nästan alla vapen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 875
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Coolt. Ett sådant vapen har jag saknat. Eller, jag har saknat vapen med andrahands funktioner överhuvudtaget. :) Hade M$ bara behållt den vita och svarta knappen och ändå laggt till de extra hörnknapparna så hade vi kunnat haft det på nästan alla vapen. :)

Jo, Det skulle vara nåt. Men då är ju detta BARA ett rykte. Letat lite efter vart jag såg detta påstånde.

Håller med att dom skulle ha behållt svart och vit. När det kommer till Halo 3 tycker jag att dom skulle behållt nästan alla kontroller sen halo 2. Jag menar, i Halo 2 kunde man också välja att ladda om ett vapen och sen det andra. Lite onödigt att ha 2 knappar per vapen, kanske do.c smart att ta upp vapen med dom olika knapparna. Men pratknappen är jag bisviken på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, kontrollen är jag också lite kritisk till efter vad jag hört. Vad är det med prat knappen? (Har inte spelat Beta)

Föresten, vad används X knappen till? Var det inte den som skulle ha en ny unik funktion?

Ok, Bara så det vet Halo 3 betan har mer plus än minus..

Pratknappen ligger nu i D-paden, alltså tryck NER på D-Pad så kan man prata i radion, Annars så är det som vanligt. Prata vanligt med dom nära, Man kan också nu ändra om man vill kunna höra om dom är i närheten..

Det som gör det jobbigt med D-paden är att det blir lite svårt med att ibland trycka på den sam tidigt som när man spelar. Men man vänjer sig i vissa tillfällen.

X-knappen är till för övriga vertyg, te.x som bubble shield, Gravity Liften, Minor m.m. Dom där bärbara sakerna som är praktiska. Vilket visst, det är en bra knapp för den funktionen, Men den var (tycker jag) bättre för omladdning och att hoppa in i bilar..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, Bara så det vet Halo 3 betan har mer plus än minus..

Pratknappen ligger nu i D-paden, alltså tryck NER på D-Pad så kan man prata i radion, Annars så är det som vanligt. Prata vanligt med dom nära, Man kan också nu ändra om man vill kunna höra om dom är i närheten..

Det som gör det jobbigt med D-paden är att det blir lite svårt med att ibland trycka på den sam tidigt som när man spelar. Men man vänjer sig i vissa tillfällen.

X-knappen är till för övriga vertyg, te.x som bubble shield, Gravity Liften, Minor m.m. Dom där bärbara sakerna som är praktiska. Vilket visst, det är en bra knapp för den funktionen, Men den var (tycker jag) bättre för omladdning och att hoppa in i bilar..

Det löjliga med X-knappen är att den är inte alls så "häftig" som dom sa att den skulle vara. Vad var det dom sa? Att den skulle revolutionera Halo serien. Bah, löjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, Bara så det vet Halo 3 betan har mer plus än minus..

Pratknappen ligger nu i D-paden, alltså tryck NER på D-Pad så kan man prata i radion, Annars så är det som vanligt. Prata vanligt med dom nära, Man kan också nu ändra om man vill kunna höra om dom är i närheten..

Det som gör det jobbigt med D-paden är att det blir lite svårt med att ibland trycka på den sam tidigt som när man spelar. Men man vänjer sig i vissa tillfällen.

OK, jag fattar. Låter ju inte så bra. Fast HALO 2 systemet funkade uselt på XBox 360 med tanke på att man helatiden glömmer vilken knapp som var den vita. Fast det fanns väl inte fler knappar att välja på. :)

X-knappen är till för övriga vertyg, te.x som bubble shield, Gravity Liften, Minor m.m. Dom där bärbara sakerna som är praktiska. Vilket visst, det är en bra knapp för den funktionen, Men den var (tycker jag) bättre för omladdning och att hoppa in i bilar..

Ja, jag kommer nog sakna den som knappen man plockar upp vapen med, laddar om, hoppar på fordon med, turrets osv. (Vilken knapp har de för det nu?)

Fast den nya funktionen låter rätt cool.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OK, jag fattar. Låter ju inte så bra. Fast HALO 2 systemet funkade uselt på XBox 360 med tanke på att man helatiden glömmer vilken knapp som var den vita. Fast det fanns väl inte fler knappar att välja på. :)

Ja, jag kommer nog sakna den som knappen man plockar upp vapen med, laddar om, hoppar på fordon med, turrets osv. (Vilken knapp har de för det nu?)

Fast den nya funktionen låter rätt cool.

Högra nya hörnknappen om jag inte minns fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag kommer nog sakna den som knappen man plockar upp vapen med, laddar om, hoppar på fordon med, turrets osv. (Vilken knapp har de för det nu?)

Fast den nya funktionen låter rätt cool.

Högra nya hörnknappen om jag inte minns fel.

jupp, Men man kommer nog kunna ändra så att man har en styrning man gillar.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, såg den. FYFAN va grym. Grät nästan när jag såg "The Arbiter" och Master Chief jämte varandra... :lol:

Ja, shit. Samma här. :( Scenen när de står på klippan och The Arbiter ylar (Eller skriker) t ex. De är verkligen ett underbart udda team.

halo-3-20070711012335111_906179_0.jpg

Hoppas att Elites är på ens sida nu eller att de går med människorna. De ville ju aldrig ha kriget mot människorna.

Och så givet vis Sarge och Keys. :P Och en viss AI och få veta vad Gravemaind gjort med henne. :lol:

Undrar just vad den stora överaskningen kommer vara i det här spelet. Vare HALO spel har ju ett, något man inte får veta fören man spelar spelet. I HALO: CE var det The Flood, den hitils okända fienden som blev huvudfiende i spelet. I HALO 2 så var det The Arbiter och att man kunde spela honom.

Nästan omöjligt att veta vad det är. Och det lär bli en lika stor överasking den här gången. :)

Ang. grafiken. På datorn ser den ut som HALO 2. Men på TV, i HD. Där är det anorlunda. Sedan så tror jag att man väntade sig lite väl under på XBox 360. Jämför man skärmdumpar på HALO 2 och HALO 3 så lär man se en mycket större skillnad. Det är som de som sa att Godfather såg ut som GTA: San Andreas... tills de såg en bild från varje spel, bredvid varandra.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, shit. Samma här. :P Scenen när de står på klippan och The Arbiter ylar (Eller skriker) t ex. De är verkligen ett underbart udda team.

halo-3-20070711012335111_906179_0.jpg

Hoppas att Elites är på ens sida nu eller att de går med människorna. De ville ju aldrig ha kriget mot människorna.

Och så givet vis Sarge och Keys. :P Och en viss AI och få veta vad Gravemaind gjort med henne. :)

Undrar just vad den stora överaskningen kommer vara i det här spelet. Vare HALO spel har ju ett, något man inte får veta fören man spelar spelet. I HALO: CE var det The Flood, den hitils okända fienden som blev huvudfiende i spelet. I HALO 2 så var det The Arbiter och att man kunde spela honom.

Nästan omöjligt att veta vad det är. Och det lär bli en lika stor överasking den här gången. :P

Ang. grafiken. På datorn ser den ut som HALO 2. Men på TV, i HD. Där är det anorlunda. Sedan så tror jag att man väntade sig lite väl under på XBox 360. Jämför man skärmdumpar på HALO 2 och HALO 3 så lär man se en mycket större skillnad. Det är som de som sa att Godfather såg ut som GTA: San Andreas... tills de såg en bild från varje spel, bredvid varandra.

*Sitter och glor om och om igen på Halo 3 filmer*

Jo, Nu verkade som det finns 4 sidor. :lol:

1. Människorna - Emot ringarna

2. Eliter, Grunts och Hunters - Emot ringarna

3. The Covedent (staving) The higher Rock, Brutes shackals och Bug - är sjuka, tror på ringarna

4. The Flood - är sjuka

Tror faktiskt att Människorna och Eliterna kommer att teama. För i filmen ser man en Pelican återvänder till Jorden medens man ser Covedent skepp sticka. Och verkar sånt strarkt band mellan Arbiter och MC när MC håller fast arbiter. :lol:

Den STORA överaskningen nu tror jag äratt man möter andra spartans med Mark III dräkter. Vilket då resulterar i bättre kompisar istället för vanliga marines.

Tycker också den där warthogen med 6 säten så JÄVLIGT grym ut..

Tänk den Online..

Man blir nästan sårad att se Cortana lida och MC ser på. :(

Och när det gäller grafiken så har aldrig graffen varit Halo:s starka punkt. Utan mer känsla och story..

______________________________________________________-

EDIT:

2 Stora frågor för alla som ska skaffa Halo 3..

1. VAD blir det första du gör?

- Online

- Kollar in multiplyer banor

- Kör Storyn

2. Ifall du kör storyn, Vilken svårhetsgrad ska du börja på?

- Easy

- Normal

- Hard

- Legendary

*Nu tänkt att dom finns i Halo 3...

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Överaskningen kan ju ha något med faktumet om att det hintats om att när man spelar Co-op så spelar den ena Master Chief och den andra The Arbiter och får en att undra om det kan vara överaskningen eller om det finns mer till det.

De som har spelat första banan har sagt att Master Chief slåss sida vid sida med The Arbiter genom hela banan.

Föresten, Live Action trailern jag snackade om innan finns att se/ladda ner HÄR!

Det första jag gör lär ju bli att starta spelet ochb sedan beundra huvud menyn och dess musik, kolla om det kommer nån trailer och läsa lite i manualen innan jag tillsist startar spelet och börjar spela. :lol: På Heroic, troligen.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ang. grafiken. På datorn ser den ut som HALO 2. Men på TV, i HD. Där är det anorlunda. Sedan så tror jag att man väntade sig lite väl under på XBox 360. Jämför man skärmdumpar på HALO 2 och HALO 3 så lär man se en mycket större skillnad. Det är som de som sa att Godfather såg ut som GTA: San Andreas... tills de såg en bild från varje spel, bredvid varandra.

:lol: Självklart kollar jag på trailern i HD. Visserligen 720p men det är ju trots allt vad dem flesta har på sina platt-tv idag. Visst är det snyggare och mer polygoner än Halo 2, men det jag ville få fram är att det inte ser snyggare ut än andra spel ur sjunde generationen.

*Sitter och glor om och om igen på Halo 3 filmer*

Jo, Nu verkade som det finns 4 sidor. :lol:

1. Människorna - Emot ringarna

2. Eliter, Grunts och Hunters - Emot ringarna

3. The Covedent (staving) The higher Rock, Brutes shackals och Bug - är sjuka, tror på ringarna

4. The Flood - är sjuka

Tror faktiskt att Människorna och Eliterna kommer att teama. För i filmen ser man en Pelican återvänder till Jorden medens man ser Covedent skepp sticka.

Den STORA överaskningen nu tror jag äratt man möter andra spartans med Mark III dräkter. Vilket då resulterar i bättre kompisar istället för vanliga marines.

Hierarchs, inte "high rock" :P

Sen häjlpte väl The Arbiter och Master Chief varandra lite i Halo 2, eller minns jag helt fel?

Man blir nästan sårad att se Cortana lida och MC ser på. :)

OCh när det gäller grafiken så har aldrig graffen varit Halo:s starka punkt. Utan mer känsla och story..

Jo storyn i Halo har alltid fascinerat mig lite, dock snott lite av konceptet med ringarna från Niven's Ringworld och Bank's Orbitals.

Kollar man in Halo 3 trailern verkar spelet vara exakt Halo 2 med lite upphottad grafik, nåt nytt vapen o.s.v. och varken halo ett eller halo 2 hade mycket spelkänsla enlight mig, upprepande miljöer suger :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hierarchs, inte "high rock" :)

Jo, jag vet vad dom heter (kallas). Men visste inte hur man stavade :lol:

Sen häjlpte väl The Arbiter och Master Chief varandra lite i Halo 2, eller minns jag helt fel?

Jo storyn i Halo har alltid fascinerat mig lite, dock snott lite av konceptet med ringarna från Niven's Ringworld och Bank's Orbitals.

Kollar man in Halo 3 trailern verkar spelet vara exakt Halo 2 med lite upphottad grafik, nåt nytt vapen o.s.v. och varken halo ett eller halo 2 hade mycket spelkänsla enlight mig, upprepande miljöer suger :lol:

Jo, lite Rip-off finns det ju alltid.

Lite synd att du inte tycker det finns mycket nytt. jag menar, Det är ju bättre grafik, men det mest är storleken på banorna. Som bungie sa på en intervju, "We managde to come up with a new bit to the sama Halo engine (han snackar om moln), but the grafiks is not the newest thing. it's the ammount of space that is being render." Och s+å snackar han om hur allt i den absolute första Halo 3 trtailen var ingame..

Det är ju trots allt samma motor :(

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ang. miljöer så har ju HALO 1 och 2 redan kört genom typ alla man kan tänka sig i HALO universumet så det finns ju inte mycket nytt kvar. Men vi har ju bara fått se en liten del från högst ett par banor.

Hoppas att man återvänder till nån plats från HALO 2 för det gillar jag när man sedan återvänder tills samma plats igen, som man gjorde i HALO 1 med t ex Vinterbanan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ang. miljöer så har ju HALO 1 och 2 redan kört genom typ alla man kan tänka sig i HALO universumet så det finns ju inte mycket nytt kvar. Men vi har ju bara fått se en liten del från högst ett par banor.

Hoppas att man återvänder till nån plats från HALO 2 för det gillar jag när man sedan återvänder tills samma plats igen, som man gjorde i HALO 1 med t ex Vinterbanan.

Har för mig att man kommer till staden Momombasa (Stavning) igen, Men då är typ allt förstört och sönder bränt.

BTW: Vad hette den Hierarch som var den litee ledande och visaste av dom?

Hette han Truth?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...