Jump to content

Kvantfysik - Englands VM-vapen?


Gof
 Share

Recommended Posts

Såg i Expressen idag att en engelsman räknat ut att 28% av målet är otagbara ställen för målvakten, Han hänvisade till Einsteins kvantfysik och någonting mer

Kolla på expressen.se och klicka vidare till sporten om ni har lust att läsa

Kommer detta att funka? Är det en dralverande gubbe som vill komma i tidningen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bullshit tror jag...finns knappast någon formel som bestämmer hur en målvakt rör sig.

och knappast att 28% av målet är ställen som är säkert att skjuta på för mål.

Edit:Och jag tror att om man bestämmt sig för en exakt punkt att skjuta och ser målvakten vara påväg dit när man ska slå sin straff...då tror jag det bara blir skit av allt.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bullshit tror jag...finns knappast någon formel som bestämmer hur en målvakt rör sig.

och knappast att 28% av målet är ställen som är säkert att skjuta på för mål.

W0rd.

Målvakter är väl olika allihopa. Man kan inte bestämma hur dom rör sig och vilka bolla dom kan och inte kan ta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det skulle ju vara en fotbollstokig dåre från England som skulle komma på något som detta. Visst, det kanske är ganska rimligt att detta skulle kunna fungera. Men som fotbollspelare är det omöjligt (hur bra man än är) att få träff på den där lilla procenten. Vistt kanske det händer ibland, men så ofta att ett VM-guld är givet är bara fåneri.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...