Jump to content

Lite nybörjar hjälp


samuelszon
 Share

Recommended Posts

Har tänkt att inhandla SA till datorn nu till två anledningar: Kunna printscreena (skoj) och för att kunna modda.

Så jag har lite frågor ang. modding:

1. Kan man ändra max hastighet/acc. m.m. när man moddar? Så man gör en jättesnabb bil/motorcykel m.m.?

2. Kan man modda i stort sett allt? Båtar, Flygfordon, cyklar, motorcyklar, bilar, banor, skins, kläder, röster, ljudeffekter m.m.? Man skulle alltså kunna göra ett nytt GTA (jaja, kanske inte)?

3. Kan man t.ex. respraya en moddad bil? Är det som vilken bil som helst då, bara att den är moddad eller är det begränsat?

4. Kan man 'styla' en moddad bil i spelet? Hos firman i västra SF t.ex.?

5. Och om man tröttnar lite, och vill ta bort en modd, kan man göra det då? Jag antar det iaf!?

6. Är det svårt att göra egna moddar (bilar, motorcyklar etc.) och hur?

Hoppas att någon snäll själ tar sig tid att svara på dessa frågor. Jag gråter en glädjetår isf! Försök att inte bara läsa en fråga och ge svar på den, svara på så många du kan och så detaljerat så möjligt! :unsure:

Lite OffT, har ni några bra modding-sidor när jag ändå é igång?

Tack på förhand!

Edit: Kom på en sjunde fråga, kan nån snäll påg svara på den med tro?

7. Kan man lägga in egna ljud till fordon. Alltså från en bil eller nåt med bra kvalitet?

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har tänkt att inhandla SA till datorn nu till två anledningar: Kunna printscreena (skoj) och för att kunna modda.

Så jag har lite frågor ang. modding:

1. Kan man ändra max hastighet/acc. m.m. när man moddar? Så man gör en jättesnabb bil/motorcykel m.m.?

2. Kan man modda i stort sett allt? Båtar, Flygfordon, cyklar, motorcyklar, bilar, banor, skins, kläder, röster, ljudeffekter m.m.? Man skulle alltså kunna göra ett nytt GTA (jaja, kanske inte)?

3. Kan man t.ex. respraya en moddad bil? Är det som vilken bil som helst då, bara att den är moddad eller är det begränsat?

4. Kan man 'styla' en moddad bil i spelet? Hos firman i västra SF t.ex.?

5. Och om man tröttnar lite, och vill ta bort en modd, kan man göra det då? Jag antar det iaf!?

6. Är det svårt att göra egna moddar (bilar, motorcyklar etc.) och hur?

Hoppas att någon snäll själ tar sig tid att svara på dessa frågor. Jag gråter en glädjetår isf! Försök att inte bara läsa en fråga och ge svar på den, svara på så många du kan och så detaljerat så möjligt!  :D

Lite OffT, har ni några bra modding-sidor när jag ändå é igång?

Tack på förhand!

1.Japp, ändra i handling.

2.Precis allt kan man modda.

3.Inte en aning.

4.Japp, men man måste göra nått för att dom ska funka.

5.Japp, bara du har backup på allt så tror jag det ska gå.

6.Destu finare bil (t.ex) du vill göra destu svårare är det, självklart.

Fixa ett program, Zmod2 3Ds max eller nått annat och testa dig fram, när du gjort din bil och satt ut allt du måste (t.ex) så tar du export > .dff lägg in den i gta3.img.

edit: modding sida, GTainside

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här borde det ligga ett ljud verktyg

och Guide finns på GTA-Sweden sidan

http://www.gta-sweden.com/forum/index.php?showtopic=459

^^Min guide. :D

3. Man kan pay n' spraya moddade bilar. vilka färger det blir styrs av data/carcols.dat

Och det där med modda moddade bilar beror på om den som gjorde bilen har med alla dummies som bilen de ersatte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...