Jump to content

Din favorit film...


alexzander
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 47
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Orkar inte tänka tillräckligt för att klura ut vilken min favoritfilm är, men den bästa inledningen innehar Apocalypse Now. The Doors lirar "The End", en vietnamesisk by väcks ur sin slummer av domedagsbringande jänkare och ett tag senare stapplar en autentiskt berusad Martin Sheen omkring och skär upp handen.

Francis Ford Coppola är en gud bland människor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vanishing point (jakten på nollpunkten) :mellow: min nya absoluta favorit, såg den sent på kvällen, sen låg jag och tänkte på den resten av natten :teehee:

några andra bra filmer är:

Napoleon dynamite

Anger management

Hot shots (1 & 2)

Sista natten med gänget

Delta gänget

The fast and the furious (men inte 2:an :unsure: )

Wedding singer

Sin city

kommer väl på fler sen men inte nu :(

*EDIT* Ja, se där

Apocalypse now redux

Redigerad av Valle-Ball
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gryymt bra! Ett hav av tuffa repliker, shakespare, framtidssatirism och kung-fu. It can't get any better.

Allvarligt: jag kunde inte hålla mig från skratt då han mördade poliserna och kastade knivar.

Usch, så fånigt, var de verkligen tvungna att ha en "cool" fightscen? Kill Bill, visst, fin film, men fuck-a-doodle-doo, varför inte satsa helt på anarkism istället...?

Slutscenen var dock en fröjd för ens sinnen. Shostakovitj (eller var det Tjajkovskij?) och en sjudundrandes smäll.

Fuck yeah.

Bra film, no doubt. Lite hat mot kärlekshistorien, lite hat mot tjejen, lite hat mot Kill Bill-blodet, men bra film, verkligen!

Hrm, möjligtvis spojjjlers.

Typ.

Kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allvarligt: jag kunde inte hålla mig från skratt då han mördade poliserna och kastade knivar.

Usch, så fånigt, var de verkligen tvungna att ha en "cool" fightscen? Kill Bill, visst, fin film, men fuck-a-doodle-doo, varför inte satsa helt på anarkism istället...?

Jo, det kändes lite onödigt :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom på att The Warriors måste höra till favoriterna! Föräldrarna såg den redan på 70-talet och jag har sett den ett flertal gånger i en fin DVD-version. Faktiskt en jävligt bra film, skön stämning och väldigt spännande.

Och så är den fylld med grym dialog som man kan citera:

-'You see those guys over there? They're on your ass!'

-'I know they're on my ass. And now they know I know it.'

-'Can you digg it? Can you digg it?! CAAAAN YOUUUU DIIIIG IT?!!'

'Oh Warriors, come out to play-yay. Warriors, come out to plaaay! Warriors, come out to PLAY-YAY!'

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom på att The Warriors måste höra till favoriterna! Föräldrarna såg den redan på 70-talet och jag har sett den ett flertal gånger i en fin DVD-version. Faktiskt en jävligt bra film, skön stämning och väldigt spännande.

Och så är den fylld med grym dialog som man kan citera:

-'You see those guys over there? They're on your ass!'

-'I know they're on my ass. And now they know I know it.'

-'Can you digg it? Can you digg it?! CAAAAN YOUUUU DIIIIG IT?!!'

'Oh Warriors, come out to play-yay. Warriors, come out to plaaay! Warriors, come out to PLAY-YAY!'

What's the matter? You goin' faggot?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom på att The Warriors måste höra till favoriterna! Föräldrarna såg den redan på 70-talet och jag har sett den ett flertal gånger i en fin DVD-version. Faktiskt en jävligt bra film, skön stämning och väldigt spännande.

Och så är den fylld med grym dialog som man kan citera:

-'You see those guys over there? They're on your ass!'

-'I know they're on my ass. And now they know I know it.'

-'Can you digg it? Can you digg it?! CAAAAN YOUUUU DIIIIG IT?!!'

'Oh Warriors, come out to play-yay. Warriors, come out to plaaay! Warriors, come out to PLAY-YAY!'

"So you are the famous Warriors? The guys that shot cyrus"

"Shit the cicks are packed, the cicks are packed"

Redigerad av fido vercetti
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...