Jump to content

The sims 2: kul för familjen expansion


The xD
 Share

Va The sims 2: kul för familjen expansion värt pengarna?  

46 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

För att ingen vågar erkänna att dom spelar The Sims...(jag vågar).

Mm jag håller med vissa vågar inte erkänna men jag vågar och jag älskar the sims...både dom gamla och nu the sims 2 och alla expansion packs...Jag kommer köpa detta nya kul för familjen för att jag älskar the sims och allt ska vara med som i en samling..

OAO

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill folk köpa miniexpansioner är det dom som är korkade, och inte EA.

Personligen laddar jag aldrig ner patchar om jag inte ska spela online(och alla servrar skriver "download latest version to play"). Är inte den typen av gamer som söker buggar att klaga på!

Vad exakt är det som är sabbat med BF2? Har dom tagit bort den där buggen från BF1942 som gör att datorn startar om då man väljer vissa maps, så är jag helnöjd.

Om man ska dömma av det du skriver, verkar du inte ha särskilt mycket erfarenhet av onlinespel, commynityn, osv. Och att du själv inte bryr dig om att tanka patchar gör det ännu mer uppenbart. Patchar är till för att förbättra spelen, och inget man släpper för skojs skull. Och spelare söker inte buggar att klaga på, dem stöter på buggar som påverkar spelet negativt och vill ha det fixat. EA är visste korkade, satsar man alla sina resurser på expansioner istället för att komplettera orginalprodukten går allt åt skogen. Det är synd att folk köper expansionerna också, eftersom det uppmuntar till det här beteendet.

BF2 är sabbat, ja. Har du spelat det? Det går inte att jämföra buggar i singleplayerspel och onlinespel. Här är ett forum dit många buggar rapporteras. Finns fler, liknade, sidor. Och det är inga småbuggar det är snack om; Även om dem verkar små på pappret gör dem en enorm skillnad in- game. Och klanspelande är ännu känsligare för buggar. Och varför är BF2 sabbat? Just tack vare att EA lägger all energi på att få ut tillägg snarare än fixa till den ostabila orginalprodukten. Ren idioti om du frågar mig...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man ska dömma av det du skriver, verkar du inte ha särskilt mycket erfarenhet av onlinespel, commynityn, osv. Och att du själv inte bryr dig om att tanka patchar gör det ännu mer uppenbart. Patchar är till för att förbättra spelen, och inget man släpper för skojs skull. Och spelare söker inte buggar att klaga på, dem stöter på buggar som påverkar spelet negativt och vill ha det fixat. EA är visste korkade, satsar man alla sina resurser på expansioner istället för att komplettera orginalprodukten går allt åt skogen. Det är synd att folk köper expansionerna också, eftersom det uppmuntar till det här beteendet.

BF2 är sabbat, ja. Har du spelat det? Det går inte att jämföra buggar i singleplayerspel och onlinespel. Här är ett forum dit många buggar rapporteras. Finns fler, liknade, sidor. Och det är inga småbuggar det är snack om; Även om dem verkar små på pappret gör dem en enorm skillnad in- game. Och klanspelande är ännu känsligare för buggar. Och varför är BF2 sabbat? Just tack vare att EA lägger all energi på att få ut tillägg snarare än fixa till den ostabila orginalprodukten. Ren idioti om du frågar mig...

Håller verkligen med!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man ska dömma av det du skriver, verkar du inte ha särskilt mycket erfarenhet av onlinespel, commynityn, osv. Och att du själv inte bryr dig om att tanka patchar gör det ännu mer uppenbart. Patchar är till för att förbättra spelen, och inget man släpper för skojs skull. Och spelare söker inte buggar att klaga på, dem stöter på buggar som påverkar spelet negativt och vill ha det fixat. EA är visste korkade, satsar man alla sina resurser på expansioner istället för att komplettera orginalprodukten går allt åt skogen. Det är synd att folk köper expansionerna också, eftersom det uppmuntar till det här beteendet.

BF2 är sabbat, ja. Har du spelat det? Det går inte att jämföra buggar i singleplayerspel och onlinespel. Här är ett forum dit många buggar rapporteras. Finns fler, liknade, sidor. Och det är inga småbuggar det är snack om; Även om dem verkar små på pappret gör dem en enorm skillnad in- game. Och klanspelande är ännu känsligare för buggar. Och varför är BF2 sabbat? Just tack vare att EA lägger all energi på att få ut tillägg snarare än fixa till den ostabila orginalprodukten. Ren idioti om du frågar mig...

Håller också med dig förutom det med expansioner..ibland kan dom vara rätt bra...alltså det blir svårt o förkara hur jag tänker så jag skiter i det..=P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Expansioner är vanligtvis skit. Många utvecklare släpper nytt innehåll gratis via patchar istället. Man gör det för att hålla spelet vid liv och vara schyst mot spelarna.

I en expansion är det alltid flera nya funktioner, plus 125 nya objekt, så det är inte skräp. Men priserna är skyhöga ! (Det är inte värt det). :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men "objekt", menar du då statiska objekt på banor? Det krävs mycket nytt gameplay- innehåll för att en expansion ska vara värd pengarna enligt min åsikt.

När jag säger objekt menar jag möbler och andra saker omkring oss (t.ex en bowlingbana, bil eller en hiss).

I varje expansion innehåller det:

  • 125 nya objekt (möbler).
  • En helt ny "stad" med ungefär 30-50 byggnader.
  • Helt nya funktioner (beroende vad expansionets tema är), t.ex. att sköta en butik (allt är som ett nytt spel).

Men fortfarande är det lite för dyrt.

Redigerad av -NightHawk-
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte samtliga TS1 expansionpacks typ på releasen allihop, men jag har ännu inte köpt ett enda expansionpack/prylpaket/whatever till tvåan. Däremot har jag laddat ner mängder av fanskapade prylar som är minst lika bra som Maxis egenskapade som de säljer ut i sina "prylpaket".

Sen har jag haft både The Sims och The Sims Bustin´ Out till PS2, det senare i vilket jag återskapade CJ från GTA SA som en Sim. :huh:

Edit: Man behöver nog vänner för befodran i TS för att de ger en bra referenser eller något sånt. ^_^

Redigerad av JohnnyH87
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...