Jump to content

Brittpop/indie


KalleR
 Share

Recommended Posts

Behöver hjälp med tips på lite nya band.

Lyssnar justnu på;

Hot Hot Heat, Kaiser Chiefs, The Cribs, The paddlingtons, The Rakes, Bloc Party, Arctic Monkeys.

Men också klassikerna The Verve, Travis, Oasis faller man tillbaka till ibland.

Men söker som sagt ny musik för tillfället, nån som sitter och kämmer på nått hett tips på liknande musik? Var inte heller rädda för att diskutera vidare innom ämnet. Behövs en sån här tråd tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har provlyssnat dom på last.fm, rätt kul musik fast har aldrig blivit av att jag skaffat... men det kommer nog det med ;)

Jag tycker du ska prova; Hot Hot Heat - You Owe Me An IOU och The Rakes - Work, Work, Work (Pub, Club, Sleep) ifall du ej hört dom :)

Kasabian och Stone Roses borde falla dig i smaken! :)

Club Foot med Kasabian är grym, skaffa den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara massa indie: Arctic Monkeys, Babyshambles, The Libertines, The Paddingtons, Razorlight, Maxïmo Park, The Cribs, The Rakes, The Strokes, Franz Ferdinand, The Futureheads, Kaiser Chiefs, The Killers, Interpol och sen avslutar vi med The White Stripes

Bara massa britpop: Blur, Coldplay, Radiohead, Pulp, Travis, Bloc Party, The Verve, Suede, Supergrass, Manic Street Preachers, The Stone Roses och mycket mer...

Edit: Tweak, gillar du Kasabian? Det är Englands genom tidernas bästa band. Deras skiva är så jävla bra, det finns tamefan ingen dålig låt.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara massa indie: Arctic Monkeys, Babyshambles, The Libertines, The Paddingtons, Razorlight, Maxïmo Park, The Cribs, The Rakes, The Strokes, Franz Ferdinand, The Futureheads, Kaiser Chiefs, The Killers, Interpol och sen avslutar vi med The White Stripes

Bara massa britpop: Blur, Coldplay, Radiohead, Pulp, Travis, Bloc Party, The Verve, Suede, Supergrass, Manic Street Preachers, The Stone Roses och mycket mer...

Edit: Tweak, gillar du Kasabian? Det är Englands genom tidernas bästa band. Deras skiva är så jävla bra, det finns tamefan ingen dålig låt.

Hjääälp. Säg inga fler. Min hårddisk kommer att bli full :'(

*edit*

Jag gillar Kasabian också. Den skivan är skitbra. Kommer nåt mer av dom?

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hjääälp. Säg inga fler. Min hårddisk kommer att bli full :'(

*edit*

Jag gillar Kasabian också. Den skivan är skitbra. Kommer nåt mer av dom?

Jag har letat runt som en jävla mäla överallt på internet ihopp att få info om en ny platta med dom. Men dom spelar fortfarande mycket livespelningar runt om i vida världen så man får väl vänta ett tag till.

Men för att trösta dig så kan du ju "köpa" deras liveplatta Live In Brixton, den är grym grym grym.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...