Jump to content

Pessimist eller Optimist?


I lol
 Share

Pessimist eller Optimist?  

49 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 46
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Det jag menade var ett annat sätt att se på det, negativt eller positivt. Om man skall dricka innehållet så kanske colaglaset är halvfullt, men svavelsyran är halvtom. Fast man kanske blir ledsen över att colaglaset inte är fullt? Eller så är man glad att det finns något i överhuvudtaget.

Men vänta, är vi inte tillbaka där vi började då? Första posten? Fan, jag blir galen snart.. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Pessimist

Varför?

Nja, då kan det ju inte bli sämre iaf.

Vilket betyder att du är optimist. Eftersom det enligt dig inte kan bli sämre så betyder det att det bara kan bli bättre och då är man optimist. :unsure:

Jag är också en sann optimist.

"Det är inte när det är solsken som du skall titta på solen, det är när det är mulet."

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket betyder att du är optimist. Eftersom det enligt dig inte kan bli sämre så betyder det att det bara kan bli bättre och då är man optimist. :unsure:

Jag är också en sann optimist.

"Det är inte när det är solsken som du skall titta på solen, det är när det är mulet."

Jo men samtidigt är man ju pessimist, för tycker man allt är dåligt är man pessimist, eller hur?

Och är allting dåligt så vill jag inte säga att man är någon optimist.

Men ja, man kan ju se det från två perspektiv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...