Jump to content

Den olagliga folkrörelsen


JMC
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 72
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hur kan du säga att det var vinklat emot fildelning? Såg du ens hela programmet?  :D

Ja jag såg hela programmet, 80% av intervjuerna var med antipirater och varken Timbuktu eller Rasmus från PB kom ju med så mycket smart. Listan med artister var mot fildelning, varför tog dom inte den med de som är FÖR också?

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hatar, Verkligen hatar de artister som påstår sig vara emot detta fenomen de kallar piratkopiering.

Börjar inte alla artister med musik just för att få folk att lyssna på deras musik??

Jag tror nog att svaret är JA för de flesta artister.

Därför borde dom väl ändå vara glada att folk sitter o laddar ner deras musik för att göra just det, LYSSNA.

om de vill tjäna en liten slant får man väl ge oss ett smakprov. Jag själv skulle inte köpa en endaste skiva utan att ladda ner den först.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch! klarar inte av antipirater som inte har tillräkligt med information! Dom ska inte säga något om dom inte vet vad det handlar om, utan bara tycker att det är fel med fildelning utan någon egentlig anledning!

Herregud!

Hur mycket info krävs egentligen för att fatta vad det handlar om?

Det här räcker:

1) Folk laddar ner betalprodukter på internet UTAN ATT BETALA.

Det är exakt samma sak som stöld.

Sätter man inte stopp för det här blir det fan som i Kina, där man kopierar copyrightad design och teknik från västerländska företag utan att fråga. Där säljs ju helt öppet piratkopierade Rolexklockor som till utsidan ser ut exakt som the real thing. Och så gör man nästan samma skit med bilar. Kolla själva!

Toyota:

toyota_land_cruiser-01_678199_0.jpg

Shuanghuan:

Shuanghuan:

Lexus:

46_12_678199_3.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här räcker:

1) Folk laddar ner betalprodukter på internet UTAN ATT BETALA.

Det är exakt samma sak som stöld.

Men herregud på dig själv.

Att ladda hem upphovsrättsskyddat grejs är INTE stöld. Om du går och snattar en skiva i affären har skivbolagen ett ex som dom inte får betalt för. Då förlorar dom.

Om du laddar hem har du inte stulit något. Du har bara en kopia. Skivbolagen har inte förlorat ett ex.

Svårt att förstå?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men herregud på dig själv.

Att ladda hem upphovsrättsskyddat grejs är INTE stöld. Om du går och snattar en skiva i affären har skivbolagen ett ex som dom inte får betalt för. Då förlorar dom.

Om du laddar hem har du inte stulit något. Du har bara en kopia. Skivbolagen har inte förlorat ett ex.

Svårt att förstå?

För skivbolaget skiljer det kanske en tia mellan om du stjäl den i butiken eller om du laddar ner den.

Skivan kostar fyra kronor, fodralet nån krona till och pappren som ligger i kostar kanske en femma till.

Sen e resten utebliven vinst!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För skivbolaget skiljer det kanske en tia mellan om du stjäl den i butiken eller om du laddar ner den.

Skivan kostar fyra kronor, fodralet nån krona till och pappren som ligger i kostar kanske en femma till.

Sen e resten utebliven vinst!

Utebliven vinst är inte samma som förlust! Hur många gånger måste man säga detta? Om man går in i en butik och tar en vara _förlorar_ butiksägaren pengar iom att han har betalat för den, men nu handlar det om att kopiera varan och ta hem kopian. Utebliven vinst? Ja. Förlust? Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag såg hela programmet, 80% av intervjuerna var med antipirater och varken Timbuktu eller Rasmus från PB kom ju med så mycket smart. Listan med artister var mot fildelning, varför tog dom inte den med de som är FÖR också?

Mjo men jag tycker det var hyfsat vinklat endå. Intervjun med professorn t.ex. Då hade dom ingen från antipiratsidan ens?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men darkjak, förfan, spänn av.

Exakt som dudekillen säger så är det ingen förslut. Säger såhär, alla låtar på min dator som jag har skulle jag aldrig köpa för pengar så de varken förlorar, vinner eller på annat sätt tar skada utav att jag tankar.

Sluta komma med argument som inte håller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Utebliven vinst är inte samma som förlust! Hur många gånger måste man säga detta? Om man går in i en butik och tar en vara _förlorar_ butiksägaren pengar iom att han har betalat för den, men nu handlar det om att kopiera varan och ta hem kopian. Utebliven vinst? Ja. Förlust? Nej.

Just precis, det är som att ta ett ex. i affären, kopiera den och lämna tillbaka. Ingen förlust alls!!! :)

BTW: Jag va bara tvungen!

Honda:

Honda-NSX-041G_678305_0.jpg

Acura:

02nsx1_678305_1.jpg

Onödigt vetande: Heter Infernus i GTA San Andreas.

Redigerad av -NightHawk-
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så korkat... samma sak som att säga varför skulle Iron Maiden orka göra skivor?

Folk tänker ju "äh de tjänar ju så mycket redan, spelar ingen roll om jag laddar ner" eller bara skiter i dom fullständigt, så du är ju inte direkt ensam om att tycka så... praktiskt taget alla idag laddar hem sin musik och du kan ju förstå hur mycket minus artisterna går på det idag.

Även om jag skaffar musik... på mindre lagligt sätt... och är för fildelning... men jag kan förstå varför artister är emot fildelning inom sin bransch.

Iron Maiden sa på roskilde något i stil med "ladda ner våran musik hur mycket ni vill". Jag var själv där och hörde det. Hela publiken jublade när dom sa det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just precis, det är som att ta ett ex. i affären, kopiera den och lämna tillbaka. Ingen förlust alls!!!  :)

BTW: Jag va bara tvungen!

Honda:

*BILD*

Acura:

*BILD*

Onödigt vetande: Heter Infernus i GTA San Andreas.

Suck... Det är samma bil. som att säga att Vauxhall kopierar Opel. Samma märke olika namn i olika länder.

Enbart för att bevisa min sak:

Vauxhall Astra

Opel Astra

Sen har vi ju en bil som vi känner som

Lexus is300

Men för japanerna är det

Toyota Altezza

Inget konstigt med det?

Redigerad av Wallemart
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...