Jump to content

Vad har du för mobil abonnemang?


Maimstream
 Share

Vad har du för mobilabbonemang?  

85 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 106
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det jag menade var att Tre använder sig av 3G teknik. Och jag vet inte om Comviq stödjer 3G tekniken än. Vet att Telia och Vodafone gör det iallafall.

Och nu har vi talat om för dig att de gör det :).

Förstår inte vad alla har emot tre??

Är det för att era kompisar har det o ni inte får ha det för mamma o pappa eller??

Har aldrig haft några problem med tre och jag ringer för 69 öre i minuten.

Sen att deras kontantkort som de kom ut med först sög getpung spelar väl ingen roll nu eller??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och nu har vi talat om för dig att de gör det :P.

Förstår inte vad alla har emot tre??

Är det för att era kompisar har det o ni inte får ha det för mamma o pappa eller??

Har aldrig haft några problem med tre och jag ringer för 69 öre i minuten.

Sen att deras kontantkort som de kom ut med först sög getpung spelar väl ingen roll nu eller??

Vad är det som är svårt att ta in utav det jag skrev? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och nu har vi talat om för dig att de gör det :).

Förstår inte vad alla har emot tre??

Är det för att era kompisar har det o ni inte får ha det för mamma o pappa eller??

Har aldrig haft några problem med tre och jag ringer för 69 öre i minuten.

Sen att deras kontantkort som de kom ut med först sög getpung spelar väl ingen roll nu eller??

Men det finns människor som har problem hela tiden ju.. Och det beror på att nätet inte är tillräckligt bra. Men om något år funkar det säkert as bra

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag skrev i tidigare posts så kan jag inte förstå hur folk väljer 3 framför de färdigutvecklade GSM-nätet.

3 nätet är inte på långa vägar klart och dessutom inte lika bra täckning över jorden som GSM-nätet.

Motfråga!

Varför vara en bakåtsträvare?

Varför inte gynna utvecklingen av nya standarder?

Jag har tre dels för att det har bäst täckning där jag bor. Ja, bättre än telia.

Dels för att det var billigast och gav mig den telefon jag ville ha.

JAg väljer inte abbonemang eller operatör efter vilken standard de använder men problemet med att säga att 3G telefoner inte är bra för att nätet inte är utbyggt och att GSM är mycket bättre är att 3G telefoner använder sig utav GSM nätet när de av någon anledning (tex att man är mitt ute i ödemarken) inte har 3G täckning.

Nåt mer?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och nu har vi talat om för dig att de gör det :).

Förstår inte vad alla har emot tre??

Är det för att era kompisar har det o ni inte får ha det för mamma o pappa eller??

Har aldrig haft några problem med tre och jag ringer för 69 öre i minuten.

Sen att deras kontantkort som de kom ut med först sög getpung spelar väl ingen roll nu eller??

För att 3 bara funkar på vissa ställen..

Din mobil är helt körd om du skulle försöka använda 3 här, suger batteri som tusan eftersom att den försöker hitta nät.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Motfråga!

Varför vara en bakåtsträvare?

Varför inte gynna utvecklingen av nya standarder?

Jag har tre dels för att det har bäst täckning där jag bor. Ja, bättre än telia.

Dels för att det var billigast och gav mig den telefon jag ville ha.

JAg väljer inte abbonemang eller operatör efter vilken standard de använder men problemet med att säga att 3G telefoner inte är bra för att nätet inte är utbyggt och att GSM är mycket bättre är att 3G telefoner använder sig utav GSM nätet när de av någon anledning (tex att man är mitt ute i ödemarken) inte har 3G täckning.

Nåt mer?

Hej. (notera att jag börjar inlägget med "hej")

Bakåtsträvare? Nej inte allt. Jag tänker använda 3g när det är färdigutvecklat och fungerar lika bra - eller bättre - än dagens GSM-nät.

Så är det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du måste vara nära vän med din telefon.

Det jag irriterar mig på är comviq kompis som ska vara GRATIS när man snackar men efter 2 timmar så läggs samtalet på och man måste ringa upp igen och betala en uppkopplingsavgift. Det suger.

Hoho, här märker vi på små detaljer. Ja, det är ju förjävligt, vill man prata i 4 timmar får man inte betala 50 öre, man får betala 1 krona!

Vote: Comviq Kontant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej. (notera att jag börjar inlägget med "hej")

Bakåtsträvare? Nej inte allt. Jag tänker använda 3g när det är färdigutvecklat och fungerar lika bra - eller bättre - än dagens GSM-nät.

Så är det.

Goddag! (Notera detta! :P )

Ville bara att du ska veta att du oftast har minst lika bra täckning med ett 3G abbonemang som med ett GSM. Doch har du inte alltid tillgång till just 3G nät.

Hur kan detta vara möjligt frågar sig säkert någon liten mus i ditt hus.

Jo på exakt samma sätt som med Halebop eller Campus osv. De har roaming-avtal med ett annat bolag tex Telia eller Comviq.

Men nu var ju inte detta det viktigaste att vet.

Du skriver att du ska vänta tills det blir ordentligt utbyggt?

Genom att vänta så händer ingenting. Får de företag som bygger ut 3G nätet inte in pengar genom nya abbonenter kan de inte bygga ut vilket helt plötsligt bara sådär leder till en slags ond cirkel. Folk vill inte skaffa 3G innan det är utbyggt och det kan inte byggas ut förrens fler skaffar det.

Så genom att sluta vänta och gå ut för att införskaffa en ny 3G telefon gynnar du den utveckling du väntar så ivrigt på.

Själv skaffade jag mig den första 3G telefonen (en LG U8130) innan Jul 2004 då detta var ett alldeles nytt påhitt.

Jag vågade varför vågar inte du?

O så kan man ju se varann också :D:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Goddag! (Notera detta! :P )

Ville bara att du ska veta att du oftast har minst lika bra täckning med ett 3G abbonemang som med ett GSM. Doch har du inte alltid tillgång till just 3G nät.

Hur kan detta vara möjligt frågar sig säkert någon liten mus i ditt hus.

Jo på exakt samma sätt som med Halebop eller Campus osv. De har roaming-avtal med ett annat bolag tex Telia eller Comviq.

Men nu var ju inte detta det viktigaste att vet.

Du skriver att du ska vänta tills det blir ordentligt utbyggt?

Genom att vänta så händer ingenting. Får de företag som bygger ut 3G nätet inte in pengar genom nya abbonenter kan de inte bygga ut vilket helt plötsligt bara sådär leder till en slags ond cirkel. Folk vill inte skaffa 3G innan det är utbyggt och det kan inte byggas ut förrens fler skaffar det.

Så genom att sluta vänta och gå ut för att införskaffa en ny 3G telefon gynnar du den utveckling du väntar så ivrigt på.

Själv skaffade jag mig den första 3G telefonen (en LG U8130) innan Jul 2004 då detta var ett alldeles nytt påhitt.

Jag vågade varför vågar inte du?

O så kan man ju se varann också :D:)

Ska tella om lite för you nu!

När tre startade så gjorde man en investering, den investeringen byggde på att man skulle utveckla just 3. Även om du som konsument inte skulle ha använt deras varor pga. att de inte fungerar särskillt bra så skulle de tvingas att utvecka den ännu mer och investera i att göra den bättre.

Så ligger det till.

Sedan att 3 inte är klart står jag fast vid och så är det. GSM är det som gäller i nuläget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska tella om lite för you nu!

När tre startade så gjorde man en investering, den investeringen byggde på att man skulle utveckla just 3. Även om du som konsument inte skulle ha använt deras varor pga. att de inte fungerar särskillt bra så skulle de tvingas att utvecka den ännu mer och investera i att göra den bättre.

Så ligger det till.

Sedan att 3 inte är klart står jag fast vid och så är det. GSM är det som gäller i nuläget.

Jo men då ska vi ha lektion i luddig diskussion. Borde kanske bli socialdemokrat :)

Det jag menar är att de inte kna investera mer pengar om de inte finns.

jag vet att det inte är lika utbyggt som GSM nätet. Detta betyder inte att man inte kan ha lika bra täckning som med GSM nätet eller använda samma tjänster som i GSM nätet. Det betyder endast att du inte har tillgång till dessa extratjänster som man har med ett 3g abbonemang överallt.

Så vad väljer man normalt? Ett abbonemang som kostar som ett GSM abbonemang (och ibland mindre som mitt) som har lite extra ganska ofta (om man inte bor på landet) eller ett abbonemang som är ett vanligt slätt GSM abbonemang??

Jag själv väljer det där lilla extra för att jag kan nyttja dessa tjänster.

Gissar på att du bara för att retas kommer skriva något i stil med "Jag väljer det vanliga GSM därför att 3g inte är utbyggt än". Eller??

Faktum är att med just operatören TRE har du j*vligt bra täckning i Sverige. Vill man inte inse det är det upp till en själv men då måste man ta att folk kallar en för bakåtsträvare.

Kolla upp täckningskartan på www.tre.se

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men då ska vi ha lektion i luddig diskussion. Borde kanske bli socialdemokrat :)

Det jag menar är att de inte kna investera mer pengar om de inte finns.

jag vet att det inte är lika utbyggt som GSM nätet. Detta betyder inte att man inte kan ha lika bra täckning som med GSM nätet eller använda samma tjänster som i GSM nätet. Det betyder endast att du inte har tillgång till dessa extratjänster som man har med ett 3g abbonemang överallt.

Så vad väljer man normalt? Ett abbonemang som kostar som ett GSM abbonemang (och ibland mindre som mitt) som har lite extra ganska ofta (om man inte bor på landet) eller ett abbonemang som är ett vanligt slätt GSM abbonemang??

Jag själv väljer det där lilla extra för att jag kan nyttja dessa tjänster.

Gissar på att du bara för att retas kommer skriva något i stil med "Jag väljer det vanliga GSM därför att 3g inte är utbyggt än". Eller??

Faktum är att med just operatören TRE har du j*vligt bra täckning i Sverige. Vill man inte inse det är det upp till en själv men då måste man ta att folk kallar en för bakåtsträvare.

Kolla upp täckningskartan på www.tre.se

Nej, jag överlåter The Dude och hans "homeies" att vara vänsteraktivister.

Inte för att retas som du sade men jag skulle faktiskt välja GSM-nätet pga. utav det som jag sagt 100 gånger tidigare, tycker att det är vikigt. Varför ska jag välja 3 när jag inte kommer att utnyttja alla dess onödiga funktioner. Vill ha min mobil att ringa med och inte en biograf i fickan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, jag överlåter The Dude och hans "homeies" att vara vänsteraktivister.

Inte för att retas som du sade men jag skulle faktiskt välja GSM-nätet pga. utav det som jag sagt 100 gånger tidigare, tycker att det är vikigt. Varför ska jag välja 3 när jag inte kommer att utnyttja alla dess onödiga funktioner. Vill ha min mobil att ringa med och inte en biograf i fickan.

Ok. :D

Det sista där om "biograf i fickan" o det stämmer om man säger så.. Har man inte tänkt nyttja tjänsterna så finns det ingen mening i att skaffa dem.

Dock har jag aldrig försökt tvinga på dig något du inte vill ha.:)

Jag menar vill du inte vara coolast på jobbet med din nya 3G mobil så är det ju upp till dig :)

Jag själv använder de flesta utav tjänsterna och därför har jag valt att stann på TRE och inte byta till något annat.

Även om det frestar att skaffa Comviq nu när de visar Porr efter kl. 3 på sina mobiler :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...