Jump to content

Sällskapsspelet Monopol


MiRRe
 Share

Recommended Posts

Folk retar mig för att jag aldrig (ni läste rätt- aldrig) har spelat monopol:'( hehe . Kan ngn snäll person säga hur spelet går det till? För jag har verkligen inget hum alls! Vet bara att det tydligen ska va väldigt populärt!

Från Hasbro;

Det världsberömda affärsspelet för hela familjen. Förflytta spelpjäsen runt spelplanen och köp och sälj tomter, bygg hus och hotell. Det handlar om stora pengar och om att snabbt bygga upp en förmögenhet tills du äger allt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Folk retar mig för att jag aldrig (ni läste rätt- aldrig) har spelat monopol:'( hehe . Kan ngn snäll person säga hur spelet går det till? För jag har verkligen inget hum alls! Vet bara att det tydligen ska va väldigt populärt!

Blir inte retad men jag har inte heller spelat...eller joo jag spelade junior 1 gång när jag va typ 8-9? >_<

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[O][T],Apr 10 2006, 13:41] Hur är det egentligen, får man köpa gator osv innan man gått runt ett varv?

Vet att när Jag var mindre så körde vi alltid så, men är det riktigt?

BOT

Vi kör att man måste gå ett varv innan man får börja köpa tomter...Sen ska man ju ha alla inom en färg innan man får köpa hus sen fyra hus innan man får köpa ett hotell..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är originalreglerna. ^_^

Ehum jag vet -_- Vi kör efter reglerna ju =)

Bäst taktik är väl att köpa allt förutom de gröna, gula och röda gatorna! Funkar perfektoi! Men senare i spelet ska man köpa dem.

Varför e det bäst? Dom e ju näst bäst..Först försöker jag få dom blåa dom e ju bäst sen dom gröna sen gula sen röda sen dom andra som e sådär.. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...